تاریخ انتشار :پنجشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۳
۰
plusresetminus
در آستانه یکصدمین سالروز تاسیس جمعیت هلال احمر نشست صمیمانه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان و روسای مراکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شهرستان های کرمان، جیرفت، رفسنجان، بم و سیرجان برگزار شد.
افزایش تعاملات جمعیت هلال احمر کرمان و اورژانس
به گزارش راه آرمان:  در نشست صمیمانه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان و روسای مراکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شهرستان های کرمان، جیرفت، رفسنجان، بم و سیرجان مطرح شد: همکاری و تعاملات جمعیت هلال احمر و مرکز مدیریت پاسخگویی و فوریت های پزشکی از مراحل پیشگیری تا امدادرسانی در حوادث افزایش خواهد یافت. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در این جلسه بیان کرد: تعامل و همکاری بین اورژانس و هلال احمر نقطه قوت امدادرسانی به مصدومین حوادث است و افزایش این همکاری ها موجب ارتقا کیفیت خدمات امدادی و درمانی خواهد شد.

رضا فلاح با اشاره به اهمیت افزایش و تعامل همکاری در امدادرسانی حوادث افزود: استفاده از ظرفیت های آموزشی، برگزاری جلسات مشترک در طرح های نوروزی، تابستانی و زمستانی، برگزاری مانورهای مشترک در راستای برنامه های جمعیت هلال احمر و تعامل با اورژانس نیز بسیار موثر و مفید خواهد بود.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین این 2 دستگاه امدادی خاطرنشان کرد: در قالب همین تفاهم نامه هم افزايي، هماهنگی، همكاری و پشتيبانی از عمليات يكديگر در سوانح و حوادث افزایش خواهد یافت. 

وی تصریح کرد: اين تفاهم نامه به منظور كاهش زمان پاسخگويی بهينه به حوادث و سوانح، پوشش نقاط كور عملياتي با استفاده از روش همپوشاني عملياتي به صورت استقرار موقت در مسيرهاي فاقد پوشش منعقد شود. 

فلاح گفت: به منظور پاسخ گويي مناسب و فوري به فوريت هاي پزشكي و اعزام همزمان تيم هاي امدادي به محل حادثه، می توان تماس‌هاي فوريت هاي پزشكي با شماره امدادي هلال احمر را به ديسپيج اورژانس ارجاع داد.

وی با اشاره به اهمیت پشتیبانی عملیات های امدادونجات افزود: همچنين از سوی جمعیت هلال احمر می توان از تيم‌هاي عملياتی اورژانس ۱۱۵ در حوادث پرتلفات پشتيباني کنیم و در عمليات ترياژ و تخليه مجروحان زيرنظر اورژانس ۱۱۵ مشاركت و با ديپسيج اورژانس هماهنگي كامل داشته باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به بهره گیری از ظرفیت ارتباطات بی سیم بحران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شبکه رادیویی بحران در استان کرمان فی مابین ادارت امدادی راه اندازی شده است، این شبکه بستری لازم برای مدیریت ارتباطات در مواقع بلایای طبیعی و بحران محسوب می شود. 

فلاح با اشاره به اهمیت مستندسازی حوادث خاطرنشان کرد: بررسی اطلاعاتی که پس از حوادث گردآوری، تنظیم، تدوین و دسته بندی شده در رفع مشکلات امدادرسانی های آتی بسیار تاثیرگذار خواهد بود. 

وی با اشاره به اهمیت آموزش امدادگران افزود: بهره گیری از مربیان آموزش دیده اورژانس جهت استفاده در دوره های عمومی و تخصصی هلال احمر بسیار حائز اهمیت است. 

وی با اشاره به همکاری و مشارکت در تهیه و تدوین جزوات آموزشی جمعیت هلال احمر اظهارداشت: تقویت همکاری و ایجاد هماهنگی بیشتر فی مابین دستگاه های امدادی، برگزاری دوره ها و کارگاه های مشترک می تواند تاثیر خوبی در امر امدادرسانی ها داشته باشد. 

بر اساس این گزارش روسای مراکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شهرستان های کرمان، جیرفت، رفسنجان، بم و سیرجان در خصوص افزایش تعاملات و هماهنگی ها در زمان پیشگیری و امدادرسانی در صحنه حوادث تاکید کردند. 

لازم به ذکر است این جلسه با حضور مدیرعامل و جمعی از اعضای شورای معاونین و پرسنل حوزه امدادونجات جمعیت هلال احمر استان کرمان و روسای مراکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شهرستان های کرمان، جیرفت، رفسنجان، بم و سیرجان به صورت حضوری و ویدئو کنفرانسی در شامگاه چهارشنبه هفتم اردیبهشت ماه جاری به میزبانی جمعیت هلال احمر برگزار شد.

انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdcgw39qxak9xn4.rpra.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین