تاریخ انتشار :پنجشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۴
۰
plusresetminus
رییس جمعیت هلال احمر رفسنجان با اشاره به وجود هفت موقوفه در قالب ۲۵۰ هکتار باغ پسته در این شهرستان و اختصاص درآمد آن ها به بخش درمان گفت: اغلب این باغات بر اثر سرمازدگی دچار خسارت هنگفت شده و محول امسال و سال آینده را از بین برده و کمک ها را کاهش داده است.
تأثیر سرمازدگی پسته و کاهش کمک های موقوفات هلال احمر رفسنجان
به گزارش راه آرمان؛ حسن امینی رنجبر اظهار کرد: در این شهرستان هفت خانواده خیر از جمله نیک نفس، مرادی، آزادی، شفیعی پور، امینیان و دو خواهر به نام های معین زاده به میزان مجموع ۲۵۰ هکتار باغ مشجر پسته را سال هاست که با نیت رسیدگی به امور درمان این شهرستان به هلال احمر واگذار کرده اند.
 
 
 
وی با وجود این هفت موقوفه به این اشاره کرد که رفسنجان دارای نیمی از موقوفات هلال احمر کشور است و افزود: برای رسیدگی به باغات موقوفه و نگهداری از آن ها، تعمیر، آبیاری و سمپاشی ۸۰ کارگر بیمه ای برای انجام این امور گمارده شده است.
 
 
 
امینی رنجبر بیان کرد: سالیانه ۹ میلیارد تومان حقوق آن ها است که بخشی از درآمد این باغات به این مهم اختصاص دارد و بقیه درآمد حاصل از فروش پسته برای کمک به مراکز درمانی از جمله نیک نفس، مرادی، آزادی و غیره می شود.
 
 
 
امینی رنجبر با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر با هزینه ۳۰۰ میلیون تومان از محل موقوفات نیک نفس و مرادی دو دستگاه ماشین لباس شویی و دو دستگاه خنک کننده برای بیماران مرکز درمانی نیک نفس خریداری شد گفت: باغات موقوفه هلال احمر رفسنجان تحت تأثیر سرمازدگی های اواخر اسفند و اوایل فروردین امسال شده و امسال محصولی برداشت نخواهیم کرد.
 
 
 
وی ادامه داد: سال گذشته توانستیم حدود ۲ میلیارد تومان اعتبار نقدی و غیر نقدی از محل موقوفات هلال احمر برای مرکز درمانی نیک نفس و مرکز مرادی صرف کنیم که بخشی از این هزینه برای خرید تجهیزات مورد نیاز از جمله، ۳ منبع ذخیره آب به ظرفیت ۵ هزار متر مکعب، ۶۰ کپسول اکسیژن، اسپیلت، سنگ شکن و غیره پرداخت شد.
 
 
 
امینی رنجبر افزود: همچنین بخشی دیگر از این اعتبار صرف پرداخت حقوق پرسنل زایشگاه نیک نفس و مرکز مرادی به میزان ۶۰۰ میلیون تومان شده است.
 
 
 
موقوفات هلال احمر رفسنجان ۳ طرح دانش بنیان اجرا خواهد کرد
 
 
 
رییس جمعیت هلال احمر شهرستان رفسنجان در ادامه گفت: با توجه به کاهش درآمدهای حاصل از فروش پسته که ناشی از تغییرات اقلیمی و سرمازدگی است ۳ طرح دانش بنیان را در آینده اجرا خواهیم کرد تا در کنار کشاورزی پسته درآمد پایدار ایجاد شود.
 
 
 
وی بیان کرد: سه طرح شامل کشت گلخانه هیدروپونیک، کشت بافت و احداث نیروگگاه خورشیدی است.
 
 
 
امینی رنجبر خاطرنشان کرد: مشاوره های علمی این طرح ها با دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان انجام شده و پیشنهاد اجرای آن ها را به جمعیت هلال احمر کشور ارسال کردیم.
 
 
 
وی ادامه داد: منتظر صدور مجوز اجرای طرح ها از جمعیت هلال احمر کشور هستیم تا بتوان با اجرای آن ها هم اشتغال زایی شود هم درامد پایدار برای موقوفات هلال احمر داشته باشیم و بتوانیم به بخش درمان شهرستان کمک کنیم.
 
انتهای پیام/
 
 
https://armanekerman.ir/vdcipqaz5t1arw2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما