تاریخ انتشار :جمعه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۹
۰
plusresetminus
منوچهر متکی گفت: من شهادت می دهم تدبیر هوشمندانه، برنامه ریزی و پیگیری جدی سپهبد شهید سلیمانی موجب شد، نقشه آمریکا در عراق و افغانستان محقق نشود.
روز قدس؛ روز بین المللی شدن انقلاب اسلامی است/ تدبیر هوشمندانه شهید سلیمانی، نقشه آمریکا را در عراق و افغانستان ناکام گذاشت
به گزارش راه آرمان؛ منوچهر متکی ظهر امروز در سخنرانی مراسم روز جهانی قدس در جمع مردم کرمان در محل مصلی امام علی علیه السلام شهر کرمان گفت: خداوند بزرگ را شاکرم که یک بار دیگر توانستم به زیارت مردم دیار کریمان در این اجتماع باشکوه که بعد از دو سال وقفه کرونایی، جوش و خروش در راهپیمایی روز جهانی قدس را در جای جای کرمان به نمایش گذاشته اند، برسم.

وزیر اسبق وزارت امور خارجه با بیان اینکه تشکر می کنم از مردمی که ولی نعمت ما بوده اند و پشت سر مقام معظم رهبری و امام خود بوده اند، عنوان کرد: مردم کار خود را تمام کرده اتد و نوبت مسئولان است و این نوبت بسیار زمانی است که آغاز شده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه امروز در نگاه بین المللی انقلاب اسلامی، مردم آمدند تا آرایش سیاسی و نظامی امروز منطقه و جهان را به تصویر بکشند، ابراز کرد: در جایگاهی که انقلاب اسلامی ایستاده است، سرافرازانه پیام روشنگر امام خمینی(ره) را به جشن بنشینند؛ روز قدس، روز بین المللی شدن انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: امام راحل در یک راهبرد صحیح و سیاستی هوشمندانه، روز قدس را به عنوان روز اسلام، وحدت مسلمانان، مولد مقاومت و به عنوان روز یک مبارزه جدی با غده سرطانی و رژیم جعلی در منطقه، جهان اسلام و قلب جهان اسلام اعلام کرد.

متکی با بیان اینکه در صحنه امروز سیاسی و نظامی جهان و جایگاه قدرت های مدعی در جهان، یک تحول بنیادین صورت گرفته است، اظهار کرد: انگلیسی ها 105 سال پیش زمانی که با کشف نفت در منطقه مواجه شدند؛ این منطقه را یک منطقه استراتژیک، راهبردی و مهم در آینده جهان ارزیابی کردند و گفتند ما باید نطفه ای در این مجموعه داشته باشیم.

وزیر اسبق وزارت امور خارجه افزود: آنها برای تشکیل یک دولت و رژیم جدید تلاش کردند و اقدامات آنها 31 سال به طول انجامید و در نهایت در سال 1948 با قدرت فاتحان جنگ جهانی دوم زمینه رژیم جدید را به وجود آوردند و آنها معتقد بودند که با فشار بیرون کردن فلسطینی ها، کشوری شکل می گیرد.

وی با اشاره به اینکه یک کشور توسط مردم شکل می گیرد؛ اما فلسفه اسرائیل این است که مردمی بدون سرزمین و سرزمینی بدون مردم گفت: آنها برای تثبت رژیم صهیونیستی 31 سال دیگر تلاش کردند و در این راستا مردم را کشتند، تبعید کردند و آنها را خانه های خود اخراج کردند، برای آنکه خود را جا بیاندازند.

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه در سال 1979 به تعبیر سران رژیم صهیونیستی زلزله ای در منطقه به وجود آمد به نام انقلاب اسلامی عنوان کرد: رژیم صهیونیستی می دانستند انقلاب اسلامی آغاز هویت سازی جدید و مشروعیت بخشی جدید از فلسطینی هاست.

متکی با تأکید بر اینکه هویت عدالت خواهی برآمده از امام خمینی(ره) سمت و سوی اسلامی پیدا کرده است و این منشأ وحدت فلسطین در دفاع از فلسطین شد، اظهار کرد: از همان سال پیروزی انقلاب اسلامی، اروپا به دست و پا افتادند و کمپ دیوید را به وجود آوردند، فشاری که اعراب برای ما به وجود آوردند باعث شد سه وزیر خارجه مصر استعفا دهند.

وزیر اسبق وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه کلینتون با مسئله اسلو سعی کرد مساله فلسطین را حل کند؛ اما نشد و روسای جمهوری بعدی آمریکا مدام وعده دادند تا مشکل حل شود، اما این کار صورت نگرفت، ابراز کرد: ۱۰۵ سال است که ایده آنها محقق نشده است و علت آن را باید در درون جستجو کرد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: از جمله خواسته رژیم صهیونیستی تسلط بر انرژی منطقه و بیت المقدس است و امروز یهود با نفوذ در سرمایه داری جهانی تلاش دارد بر جهان اثر بگذارد و روسای جمهور آمریکا به آنها متعهد هستند و از آنها حمایت می کنند.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا در بیست سال گذشته دوران افول خود را می گذراند، عنوان کرد: آمریکایی ها در بیست سال گذشته هر چیزی را خواستند، نتوانستند به دست بیاورند و جلوی هر چیزی را که خواستند، بگیرند، نتوانستند؛ چنین کشور مدعی، تنها حامی رژیم صهیونیستی است.

متکی ابراز کرد: هویت بخشی به مقاومت، مهمترین کاری بود که پیام امام و جانفشانی سربازان امام در لبنان، عراق، یمن پاکستان، افغانستان و در کل منطقه ایجاد کردند و مقاومت امروز هویت جدید شده است؛ 105 سال پیش آنها با نقشه استعماری به دنبال ایجاد رژیم صهیونیستی بودند و انقلاب اسلامی مبنای درست دارد برای مخالفت با رژیم اسرائیل.

وزیر اسبق وزارت امور خارجه با بیان اینکه دفاع ما از فلسطین، دفاع از امنیت و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران است، عنوان کرد: آمریکایی ها وارد افغانستان و عراق شدند؛ نگاه نافذ و درست شهید سلیمانی این بود که آمریکایی ها به دنبال شکل گیری دو رژیم در عراق و افغانستان که متحد آمریکا و ضد ایران باشند.

این استاد دانشگاه ادامه داد:  من شهادت می دهم تدبیر هوشمندانه، برنامه ریزی و پیگیری جدی سپهبد شهید سلیمانی موجب شد، نقشه آمریکا در عراق و افغانستان محقق نشود و این یعنی اگر جمهوری اسلامی ایران دست پیش نگیرد، پس می خورد.

وی ابراز کرد: آمریکایی ها بر اساس روحیه استکباری این برخورد را با دنیا می کنند و حال ما در جاهایی که منافعمان در معرض خطر قرار می گیرد، مقاومت را انجام می دهیم.

متکی با اشاره به اینکه آمریکایی ها در اداره جهان مانده اند، گفت: انقلاب  اسلامی موفق شد یک صفحه شیشه ای و شفاف ایجاد کند و مواضع پنهان و مستکبرانه قدرت ها که در پشت درب های بسته تصمیم می گیرند، را برای دنیا آشکار کند.

وزیر اسبق وزارت امور خارجه با تأکید بر اینکه امروز آمریکا و دست نشانده آنها رژیم صهیونیستی در بدترین وضعیت قرار دارد، اظهار کرد: آمریکایی در افغانستان شکست خوردند؛  چرا که در منطق کم آوردند و نتوانستد افکار عمومی در افغانستان، منطقه و جهان اقناع کنند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اسرائیل نه راه پیش دارد و نه راه پس تصریح کرد: اسرائیل محکوم به گزینش یکی از دو راه است؛ یک راهکار سیاسی که برگزاری رفراندوم توسط ساکنین اصلی این سرزمین انجام شود و در غیر این صورت آنها محکوم هستند به مقاومت در برابر فلسطینی ها و این در حالی است که این کار را نمی توانند انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه روز جهانی قدس امسال با جوشش و خروش فلسطینی ها مورد استقبال قرار گرفت، عنوان کرد: پیشنهاد می کنم ارتش ملت های مسلمان برای مقابله با رژیم شکل بگیرند؛ همان کاری که در مبارزه با داعش شد.

متکی با تأکید بر اینکه امسال رژیم صهوینیستی ضعیف تر، عصبانی تر و سرکوب گرتر ظاهر شده است و سازش برخی کشورهای عربی با اسرائیل علیه تاییدمسمانان باید جرم انگاری شود، خاطر نشان کرد: ضرب آهنگ مبارزان فلسطین در سرزمین های اشغالی، نوید بخش تحول جدید در سرزمین فلسطین است.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcjmmev8uqe8iz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین