کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستا مطرح شد؛

سرمازدگی به ۱۲ هزار هکتار از باغات پسته بالغ بر ۱۲۵۰ میلیارد تومان خسارت واردکرده است

12 ارديبهشت 1401 ساعت 20:42

زهرودی گفت: سرمازدگی امسال تاثیرات منفی بر اقتصاد شهرستان داشته و به ۱۲ هزار هکتار از باغات پسته بالغ بر ۱۲۵۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است . که قطعا از برنامه های دولت در شهرستان حمایت از کارگران و همچنین رونق کسب و کارهای خرد خواهد بود.


به گزارش راه آرمان؛ بمناسبت روز شوراهای اسلامی، همایش شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور فرماندار،  امام جمعه انار و امینشهر، بخشدار، شهردار انار و تنی چند از مدیران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در فرمانداری انار برگزار شد.

زهرودی گفت: سرمازدگی امسال تاثیرات منفی بر اقتصاد شهرستان داشته و به ۱۲ هزار هکتار از باغات پسته بالغ بر ۱۲۵۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است که قطعا از برنامه های دولت در شهرستان حمایت از کارگران و همچنین رونق کسب و کارهای خرد خواهد بود.

فرماندار شهرستان انار در ادامه مبلغ واریز به حساب دهیاری ها و شهرداری ها را از محل حق آلایندگی و ارزش افزوده را در سال ۱۴۰۰ بدین شرح عنوان کرد: 48.8 میلیارد تومان واریزی به حساب شهرداری ها و دهیاری ها در سال ۱۴۰۰ واریز گردیده است که 19.2میلیارد تومان آن سهم روستاها ، ۶.۷ میلیارد تومان سهم امینشهر و ۲۲.۶ میلیارد تومان سهم شهرداری انار بوده است که این مبلغ بر اساس سرانه جمعیتی هر منطقه توزیع شده است.

زهرودی همچنین به نقش شوراها در تصمیم گیری محلی اشاره کرد و افزود: شوراها بایستی ضمن مطالعه شرح وظایف قانونی خود ، بر همین اساس تصمیم گیری و اقدام نمایند .

فرماندار شهرستان انار خاطر نشان کرد: شهرداری ها و دهیاری ها بایستی از طریق سرمایه گذاری بدنبال درآمد پایدار باشند که سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نیز در این زمينه تسهیلات برای سرمایه گذاری واگذار  نمایند .




انتهای پیام/


کد مطلب: 126613

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/126613/سرمازدگی-۱۲-هزار-هکتار-باغات-پسته-بالغ-۱۲۵۰-میلیارد-تومان-خسارت-واردکرده

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir