تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۸
۰
plusresetminus


رئیس دولت ضمن تایید اعتراضات و‌ مطالبات، بر افزایش کیفیت خودرو و نیز کاهش قیمت تاکید دارند و  برای سر و‌ سامان به وضعیت خودرو سازی در کشور، اسفند سال گذشته فرمانی ۸ ماده ای صادر کرد تا شاید فرجی در این صنعت خودمختار ایجاد کند.

 پلیس از همه شاکی تر می گوید خودروهای تولید داخلی کیفیت و ایمنی لازم را ندارند و در افزایش آمار تصادفات و تلفات اثر دارند

وزیر صنعت می گوید کیفیت خودرو خوب نیست و افزایش قیمتی نباید در خودرو وجود داشته باشد

رئیس مجلس هم روش تولید خودرو را دچار اشکالات فنی می داند که باید اصلاح شود و نیز با کنایه به افزایش بی رویه قیمت خودروهای تولید داخل، قائل است که با قیمت پراید، می توان خودروی با کیفیت بالا وارد کرد!

از این ور خودروسازان با خیال راحت از هرگونه انتقاد و بی توجهی محض به نظر مردم و مسئولان مسیر خود را می روند  و  با هر انتقادی:
 اول: به جای اصلاح کیفیت و ایمنی خودرو، کیفیت مبلغ خودرو را بالا می برند.

دوم: به جای افزایش ایمنی یا از ضخامت رنگ کم می کنند و یا از کیفیت فلزات در بدنه و حتی تا حذف زه بغل درب خودرو پیش می روند، و در نهایت می فرمایند:  در خصوص افزایش آمار تصادف، علت رعایت نکردن رانندگان در چگونگی تصادف و عدم دقت بر زاویه تصادف! 

 با این تفاسیر مردم چگونه به مدیران اطمینان و یا امید داشته باشند؟! مدیران خودروسازان ایران که از کره دیگر نیامدند که هیچ قانونی  را مطیع نیستند.

با حرف درمانی و ردیف کردن کلی «باید» در سخنان اجرایی و قانون‌گذاری و قضایی، که بار این ملت بار نمی شود؛ چرا که اگر چنین بود دولتهای پیشین نیز از این «باید» در بیان خود کم نداشتند.

 مخاطب این «باید» مهم و اصل است؛ که بدون شک خود دولت است! که باید ترمز خودروسازان و سرعت افزایشی قیمتها را بکشد؛ چرا که وعده های مسئولین در ایام انتخابات فراموش نخواهد شد!

 این هشدار را مسئولان در نظر داشته باشند، صبر مردم به دلیل مشکلات اقتصادی و وعده های مختلف مسئولان طی این سالها نسبت به هر دولتی متفاوت و متاسفانه روبه کاهش است! 

لازم است در کنار برنامه ها اصلاحات دراز مدت، باید برنامه کوتاه مدت برای مهار روند صعودی قیمتها بکار گرفته شود


  https://armanekerman.ir/vdccseqso2bqie8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین