تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۳
۰
plusresetminus
سرپرست فرمانداری در کمیسیون کارگری شهرستان زرند تاکید کرد: صنایع و معادن فعال زرند، حق هیچگونه پرداختی در راستای مسئولیت های اجتماعی خود، بدون اطلاع فرمانداری و اخذ مصوبه قرارگاه فرهنگی شهرستان را نخواهند داشت.
بدون اخذ مجوز از فرمانداری صنایع حق پرداخت هزینه مسئولیت های اجتماعی را ندارند
به گزارش راه آرمان، همزمان با هفته گرامی داشت کار و مقام کارگر، اولین جلسه کمیسیون کارگری شهرستان زرند در سال 1401 به ریاست سید رضا حسینی نژاد سرپرست فرمانداری و با حضور علیرضا ابراهیمی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دیگر اعضای این کمیسیون جهت رصد مسائل و مشکلات جامعه کارگری و پیشگیری از چالش‌های اجتماعی احتمالی برگزار شد.
 
سرپرست فرمانداری زرند در این جلسه با بیان اینکه همه تلاش ما بر برطرف شدن دغدغه های کارگران زحمتکش است و خروجی چنین جلساتی میتواند بسیاری از مشکلات پیش رو را حل کند، اظهار داشت: ظرفیت های قانونی و کمیسیون کارگری و اعضای آن باید اهتمام جدی در جهت رفع مشکلات قشر کارگری شهرستان داشته باشند چرا که توسعه و تحقق اهداف شعار سال در دستان کارگران بعنوان طلایه داران جبهه تولید و اقتصاد است.
 
وی بابیان اینکه هدف از تشکیل قرارگاه فرهنگی در شهرستان زرند هدفمند و برنامه دار کردن پرداختی های صنایع و معادن در راستای مسئولیت های اجتماعی ایشان میباشد، تصریح کرد: این قرارگاه در روزهای آتی تشکیل خواهد شد و توجه به مطالبات قانونی کارگران و زمینه سازی جهت رفع مسایل و مشکلات جامعه کارگری در این قرارگاه در دستور کار قرار خواهد گرفت.
 
حسینی نژاد با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام مبنی بر اینکه دستاوردها، عملکرد و اقدامات باید به اطلاع عموم مردم برسد، اذعان داشت: برنامه ها و دستاوردهای این قرارگاه به اطلاع همشهریان خواهد رسید تا از بروز تشویش اذهان، شائبه ها و سواستفاده های احتمالی جلوگیری شود.
 
مقام عالی دولت ضمن گلایه از رویه ای که تاکنون در خصوص پرداخت مسئولیت های اجتماعی برخی صنایع و معادن فعال و بزرگ در شهرستان مرسوم بوده، تصریح کرد: هیچ یک از صنایع و معادن حق پرداخت هیچگونه وجهی به نهاد و سازمان های دولتی، عمومی و خصوصی، دستگاه های اجرایی و اشخاص حقیقی و حقوقی در راستای مسئولیت های اجتماعی خود بدون اطلاع فرمانداری و بدون اخذ مصوبه قرارگاه فرهنگی را ندارند.
 
در ادامه علیرضا ابراهیمی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کارگری در شهرستان بیان داشت: بحث طبقه بندی مشاغل در معادن با جدیت در دست اجراست و این طرح باعث رفع تبعیض در پرداخت حقوق و مزایای کارگران و مشخص شدن شرح وظایف شغلی و جایگاه تخصصی کارگران خواهد شد.
 
انتهای پیام/زرند
https://armanekerman.ir/vdchi-nzx23ni-d.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما