تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۲
۰
plusresetminus
محمدرضا پورابراهیمی گفت: همیشه حامی حقوق کارگران بوده و هستم به هیچ عنوان مخالف افزایش ۵۷ درصدی حقوق و دستمزد کارگران نیستم بلکه از بابت تعدیل و اخراج کارگران در برخی از کارگاه های کوچک که توان افزایش ۵۷درصدی حقوق را ندارند، نگرانی وجود دارد.
به هیچ عنوان مخالف افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران نیستم/ نگرانی از بابت تعدیل و اخراج کارگران در برخی از کارگاه ها وجود دارد
به گزارش راه آرمان؛ محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به انعکاس نامناسب مصاحبه اش درباره حقوق کارگران در برخی رسانه ها و با بیان اینکه افزایش حقوق بازنشستگان باید مطابق قانون انجام شود، گفت:همیشه حامی حقوق کارگران بوده و هستم به هیچ عنوان مخالف افزایش ۵۷ درصدی حقوق و دستمزد کارگران نیستم بلکه از بابت تعدیل و اخراج کارگران در برخی از کارگاه های کوچک که توان افزایش ۵۷درصدی حقوق را ندارند، نگرانی وجود دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ابتدا باید بگویم در این مصاحبه بحثی در مورد حقوق بازنشستگان نداشتم و مصاحبه کامل پخش نشده است و افزایش حقوق بازنشستگان باید مطابق قانون انجام شود چراکه مصوبه شورای عالی کار ارتباطی به افزایش حقوق بازنشستگان ندارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: واحدهایی که امکان و توانایی پرداخت، افزایش 57 درصدی حقوق و دستمزد کارگران را دارند می توانند حقوق پرسنل را پرداخت کنند و ما هیچ مخالفتی با این افزایش حقوق کارگران این کارگاه ها نداریم و نگرانی ما این است که این افزایش منجر به تعدیل نیروی کارگری در واحدهای کوچک شود زیرا واحدهای بزرگ به دلیل شرایط خوب اقتصادی توان پرداخت حقوق و دستمزد را مطابق قانون دارند.

وی افزود: بنابراین در مورد کارگران مهمترین بحث و دغدغه ای که داریم و داشتیم این بود که ممکن است افزایش 57 درصدی حقوق و دستمزد موجب بیکاری و تعدیل نیروهای کارگری در واحدهای کوچک و متوسط  شود و بر این باوریم که افزایش حقوق باید به نحوی دیده شود که منجر به از دست دادن اشتغال کارگران نشود.

پورابراهیمی اظهار کرد: تاکید ما این است که واحدهای کارگاهی که توان پرداخت سقف افزایش حقوق را دارند این کار را انجام دهند و برای کارگاه و واحدهایی که توان پرداخت سقف وجود ندارد باید بین کارگر و کارفرما شرایط توافقی برای دستمزد وجود داشته باشد تا حتی یک کارگر به واسطه افزایش حقوق 57 درصدی اخراج نشود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: توصیه می کنیم آنهایی که کمترین حقوق را می گیرند بیشترین افزایش را داشته باشند؛ البته مجلس مسئول تعیین حقوق کارگران نیست و این موضوع را به شورای عالی کار واگذار شده است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بنابراین بر اساس مذاکرات انجام شده مقرر شد این موضوع را در شورای عالی کار مطرح کنند و موضوع تعدیل نیروها را مورد توجه قرار دهند و آنجا تصمیم درست گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد: ما پیشنهادهای لازم را به شورای عالی نیرو کار ارائه دادیم؛ در هر صورت اگر تعدیل نیروی کار اتفاق نیافتد و کارفرمایان افزایش 57 درصدی دستمزد را اجرا کنند ما دغدغه ای نداریم.


انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcgw39qqak9x34.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین