تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۳
۰
plusresetminus
حسین جلالی گفت: تصفیه خانه آب مرکزی شهرستان با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی مس سرچشمه تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ره اندازی خواهد شد و آب تصفیه شده در اختیار مردم قرار می گیرد.
تصفیه خانه آب مرکزی رفسنجان تا اردیبهشت سال آینده راه اندازی می شود/تصویب طرح انتقال آب خلیج فارس ۹۰۰ لیتر در ثانیه برای شهرستان
به گزارش راه آرمان؛ حجت الاسلام حسین جلالی گفت: خدمات ارائه در شهر در پرتو نظام جمهوری اسلامی و همکاری و همدلی همه مسئولین انجام شده است و امنیت موجود در کشور را مرهون شهدا و نظام هستیم که شرایط  خدمتگذاری برای مردم فراهم شده است.
 
نماینده مردم در مجلس گفت: طرح افزایش جمعیت از جمله برنامه هایی است که در مجلس پیگیری کردیم و در حال اجرایی است، ساماندهی زیرساخت های شهر برای سرمایه گذاری، اخذ ۲۴ مجوز چاه آب از آب منطقه ای  که ۶ مجوز در سطح شهر و مابقی اطراف رفسنجان هستند که برخی از این حلقه چاه ها وارد مدار شدند.
 
وی افزود: ۱۸ مخزن آب برای ذخیره آب در حال ساخت است، تصفیه خانه آب مرکزی شهرستان با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان از طرف مس تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ره اندازی خواهد شد و آب تصفیه شده در اختیار مردم قرار می گیرد.
 
جلالی بیان کرد: طرح انتقال آب خلیج فارس ۹۰۰ لیتر در ثانیه برای شهرستان تصویب شده است که مراحل ورود این آب به مخازن در حال انجام است و  هم چنین مجموعه سپاه با اعتبار یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به طول ۶۴۰ کیلومتر لوله گذاری حوزه آب و آبرسانی را انجام داده است.
 
وی ضمن عذرخواهی برای حل نشدن مشکل آب منطقه نوق ، گفت: اگر مردم نوق همکاری کنند مشکل آب آن منطقه حل می شود.
 
نماینده مردم رفسنجان در مجلس انعقاد قرارداد ۷۰ میلیارد تومانی برای احداث جاده داوران و ساماندهی کمربند شرقی از کارخانه الماس کویر تا جاده منتهی به داوران از دیگر فعالیت های حوزه انتخابی خود عنوان کرد و گفت: عملیات احداث باند دوم جاده نوق به طول ۳۰ کیلومتر افزایش یافته است  که سه ماه آینده آسفالت منطقه کمال آباد و نعمت آباد هم تحویل داده می شود.
 
وی افزود: زیرسازی ۲۰ کیلومتر از جاده خنامان به منطقه دره در و ده شفیع تمام شده در حال آسفالت است و هم چنین جاده شهربابک  هم با رایزنی که با فرماندار و نماینده شهربابک انجام شده است، قرارداد نهایی آن انجام خواهد شد.
 
جلالی خاطرنشان کرد: مطالعات ۲۰۰ میلیون تومانی احداث ریل قطار از کرمان به رفسنجان و از رفسنجان به یزد انجام شده با امضای مجوز دولت از حقوق معادن برنامه آن آغاز و اجرایی می شود.
 
نماینده مردم رفسنجان گفت: در حوزه حمل و نقل با همکاری مجتمع مس سرچشمه از ۲۵ اردیبهشت ماه پرواز  پارس ایر را خواهیم داشت که بتوانیم پروازهای قشم، کیش، تهران و مشهد را هفته ای  دو روز و یک روز هم با پرواز ایران ایر پوشش دهیم و قول می دهیم تا پایان سال هر روز پرواز های رفسنجان را داشته باشیم.
 
وی گفت: جابجایی تیربرق ها، روشنایی معابر، نصب ترانس برق برای رفاه مردم و روکش کردن ۶۷ کیلومتر سیم های برق برای جلوگیری از سرق و افت فشار برق انجام شده و تا سال آینده کل سی های برق تعویض خواهند شد.
 
وی با اشاره به نقش مهم مس سرچشمه در راستای همکاری و همیاری به شهرستان، گفت: انتظار ما مجتمع مس سرچشمه بیشتر از اینهاست، مس سرچشمه اشتغال مردم را حل نکرده و باید کارخانه های زیردستی خود را وارد مدار کند و برای جوانان اشتغالزایی نماید.
 
جلالی بیان کرد: مجتمع مس سرچشمه به نام رفسنجان تصویب و نیروها بومی سازی شدند و سالی ۵۰۰ نفر از طریق آزمون جذب می شوند که این رقم باید افزایش یابد.
 
وی با اشاره به اینکه معدن بزرگتری در سرچشمه کشف شده که خواهان بهره برداری و تولید از آن هستیم، گفت: اگر این معدن به تولید برسد مشکل بیکاری شهرستان حل می شود، افتتاح این معدن تا ۷۰ سال آینده برای شهرستان کارساز است باید از این فرصت استفاده نمود.
 
نماینده مردم رفسنجان در مجلس با تاکید بر اینکه سهمیه آسفالت شهرستان امسال سه برابر افزایش یافته است، ادامه داد: سهمیه آسفالت از ۱۰ میلیارد به ۳۰ میلیارد افزایش یافته است.
 
وی از احداث بزرگترین پارک جنگلی به طول ۱۱۰ هکتاردر رفسنجان خبر داد و گفت: این پارک در جاده سرچشمه واقع شده و قریب به هزار اصله درخت در آن کاشت شده و تا آخر خرداد کاشت درخت در آن به ۳۰ هزار اصله می رسد و راه های آن ساماندهی می شود.
 
جلالی ابراز کرد: با تلاش مسئولین شهر موفق شدیم دو دستگاه ام آر آی در بیمارستان وارد مدار کنیم و در حوزه بهداشت هنوز نواقضی در تخت های آی سی یو  و زایشگاه داریم که به زودی مرتفع می شود.
 
وی با اشاره به ساماندهی گاز روستاهای سرچشمه و راویز گفت: خط  گاز سرچشمه رو به اتمام و روستای اوراف و دهوئیه گاز کشی می شود، گازرسانی منطقه راویز هم از حوزه شهربابک آغاز شده است.
 
نماینده مردم رفسنجان، نبود کمپ ترک اعتیاد، مشکلات حوزه بهزیستی، نبود مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست، بیماران مغزی و نخاعی و بیماران اعصاب و روان، ضعف فعالیت های فرهنگی، نبود اشتغال، نداشتن باشگاه اسب سواری و پیست موتورسواران و استفاده نکردن از ظرفیت هنرمندان را از مشکلات شهرستان عنوان کرد.
 
انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdcaain6w49nui1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما