تاریخ انتشار :جمعه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۱۴
۰
plusresetminus
ذوالعلی گفت: صبوری، آرامش و پشتکار برای یک استاد فرصت های بزرگی هستند که هم به خود و هم  دانشجویان فرصت تجزیه و تحلیل و تجدید نظر می دهد.
صبر معلم بارزترین شاخصه اوست/ مهارت آموزی و افزایش دانش استاد تعطیل بردار نیست
بشیر ذوالعلی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان در گفتگو در "راه آرمان" گفت: مفتخرم که شغلی جز معلمی ندارم، ۲۵ سال مشغول به خدمت هستم که از این ۲۵ سال  یک سال را معلم حق التدریس در آموزش و پرورش بودم و ۲۴ سال عضو هیئت علمی دانشگاه هستم.
 
وی اظهار کرد: در تمام سال های تدریس و تحصیلم، روزهای اول خاص ترین روزها برای من بوده است؛ ابتدا درمورد خواسته ها و انتظاراتمان از همدیگر و برنامه ریزی  مختصر برای دانشجویان توضیح می دهم. برنامه ریزی دریک نگاه کلی و نیازمندی هایی که باید داشته باشند را به آن ها یادآورمی شوم.
 
 وی با اشاره به اینکه هر معلمی نقاط قوت دارد توضیح داد: از دوره دبستان تا دانشگاه که شاگردی کردم همواره رویای من این بود جای این بزرگان بنشینم.

 ذوالعلی با تاکید بر اینکه افتخار می کنم معلم هستم توضیح داد: صبوری، آرامش و پشتکار برای یک استاد فرصت های بزرگی هستند که هم به خود و هم  دانشجویان فرصت تجزیه و تحلیل و تجدید نظر می دهد.
 
عضو‌هیات علمی دانشگاه آزاد کرمان توضیح داد: حتی یک بار هم نشده که از شغلم اظهار نارضایتی کنم. من معلمی را با عشق و اشتیاق انتخاب کردم، مهمترین نهاد اثرگذار در تربیت و تامین نیروی انسانی مدرسع و دانشگاه است و معلم به عنوان مدرس و مربی می تواند نقش حساس و کلیدی در این رابطه داشته باشد تا نیروی انسانی کارآمد و خلاق برای جامعه تربیت کند.


این استاد دانشگاه اظهار کرد :در این عصر و زمان که اطلاعات ثانیه به ثانیه، به روز می شود. و رسانه ها آنقدر فراوان و در دسترس هستند، امکان این هست که در بعضی از مهارت ها و مباحث دانشجویان از معلم جلو بزنند. و استاد یا معلم توانا معلمی است که همیشه چند قدم جلوتر از دانشجویان باشد. استادان و معلمان امروز باید مدام در تلاش برای به روز کردن اطلاعات خود باشد.
 
 
انتهای پیام/ط
  https://armanekerman.ir/vdcg739q3ak9x34.rpra.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین