تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۰
۰
plusresetminus
نماینده شرکت ایریک رباتیک صدرا رفسنجان:

تیمهای رباتیک رفسنجان به مسابقات جهانی اعزام شدند

فرانک ابراهیمی گفت: ۲ تیم از این شهرستان در مجموع با چهار دانش‌آموز ۱۲ تا ۱۷ ساله برای انجام مسابقات جهانی دانش آموزی – دانشجویی ربوتکس رشته “کنترل کاوشگری” به ترکیه اعزام شدند.
تیمهای رباتیک رفسنجان به مسابقات جهانی اعزام شدند
به گزارش راه آرمان؛  فرانک ابراهیمی در جمع خبرنگاران در رفسنجان افزود: شرکت ایریک رباتیک صدرا عضو شرکت ‌های خلاق در آموزش و تولید محصولات رباتیک دانش آموزی است که حدود پنج سال است در رفسنجان نمایندگی دارد.

وی با اشاره به اینکه در طول این پنج سال بیش از ۴۰۰ دانش آموز آموزش های لازم را در حوزه رباتیک فرا گرفتند بیان کرد: تیم رباتیک رفسنجان در شهریور سال ۹۸ به منظور شرکت در مسابقات ملی رشته کاوشگر کنترلی به اصفهان اعزام شد و مقام قهرمانی کشور را به دست آورد.

نماینده شرکت ایریک رباتیک صدرا رفسنجان اضافه کرد: در رشته کاوشگر کنترلی ربات به وسیله دوربینی که بر روی بدنه اش نصب شده به جستجوی اجسام گم شده و یا هدف مورد نظر شخص می پردازد که برای دانش آموزانی که در سنین کودکی به فراگیری دانش رباتیک علاقه نشان دهند و در آن تلاش کنند برای انتخاب رشته دانشگاهی و پیشرفت در حوزه های الکترونیک، برنامه نویسی و غیره کمک کننده است.

ابراهیمی با بیان اینکه از همان سال تاکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا مسابقات کشوری و جهانی در این رشته برگزار نشد ادامه داد: امسال با توجه به بهبودی وضعیت کرونا مسابقات جهانی رشته ربوتکس در شهر آنتالیا در کشور ترکیه روزهای ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت با حضور نمایندگان کشورهای مختلف برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: از ایران نیز ۸۴ دانش آموز در قالب ۴۶ تیم از شهرهای اصفهان، شیراز، بوشهر، کرمان، رفسنجان، کرج، بابل و گرگان به این رویداد جهانی اعزام خواهند شد.

ابراهیمی گفت: ۲ تیم رفسنجانی چهار دانش آموز در رده سنی ۱۲ تا ۱۷ ساله هستند که قرار است در رشته کاوشگر کنترلی به ترکیه اعزام شوند و در رقابت ها شرکت کنند.
وی با اشاره به اینکه این اعزام بیش از ۲۰۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد اظهار داشت: علیرغم تلاش و نامه نگاری ها به ارگان های مربوطه در کرمان و رفسنجان، برای تهیه این مبلغ از بخش دولتی یا خصوصی؛ متأسفانه بخش دولتی و خصوصی در تأمین این هزینه اسپانسری این تیم ها را تقبل نکردند و هزینه های این اعزام توسط رقابت کنندگان پرداخت می شود.
انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdcf1vdyjw6d0va.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما