تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۵
۰
plusresetminus
حسین محرابی معاون اقتصادی استانداری کرمان با بیان اینکه روغن خام اختصاص داده شده به استان رسیده و در حال تصفیه و بسته بندی است، گفت: مشکلات مربوط به روغن خوراکی مورد نیاز مردم نیز تا آخر هفته جاری برطرف می‌شود.
مهلت ۲ روزه به کارخانه گلناز برای تعین تکلیف روغن وارداتی در انبار/ مشکلی برای تامین روغن در استان نداریم
به گزارش "راه آرمان " ؛ هفتمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری با حضور مدیران و مسئولان استانی و بسیج اصناف برگزار شد.

مهدی حسینی‌نژاد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در ابتدای هفتمین جلسه تنطیم بازار استان کرمان تاکید کرد: بازرسی در کارخانجات روغن استان کرمان با حضور نیروهای بسیج انجام می‌شود و از کارخانه‌داران می‌خواهیم ابتدا روغن مورد نیاز استان را تامین کنند.

حسین محرابی معاون اقتصادی استانداری کرمان با بیان اینکه روغن خام اختصاص داده شده به استان رسیده و در حال تصفیه و بسته بندی است، گفت: مشکلات مربوط به روغن خوراکی مورد نیاز مردم نیز تا آخر هفته جاری برطرف می‌شود.
حسین محرابی ادامه داد: به لحاظ قانون تنظیم بازار در کشور هیچ استانی نمی‌تواند مانع ورود یا خروج کالاها از استانی به استان دیگر شود به غیراز استان‌ها و بازارچه‌های مرزی که بحث قاچاق و یا بهداشت را دارند.

وی افزود: نمی‌توانیم مصوبه‌ای داشته باشیم که خروج کالاها از استان کرمان به استان‌های دیگر را ممنوع کنیم، اما می‌توانیم با تعاملات مجدانه در نقطه ایی قرار بگیریم که در ابتدا کالاهای مورد نیاز در استان توزیع شود و سپس به دیگر استان‌ها ارسال شود.

 مشکل روغن به زودی رفع می شود

محرابی تاکید کرد: مشکل روغن بر اساس گفته مسؤولان کشوری تا آخر این هفته برطرف می‌شود، زیرا واردات انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان عنوان کرد: توزیع شکر در برخی از مراکز تعاون روستایی با صف‌های طولانی مواجه شده است که این موضوع باید بررسی شود و چنانچه سهمیه بیشتری جهت رفع این مشکل باید اختصاص داده شود در دستور کار قرار گیرد.

محرابی تصریح کرد: بر اساس گزارش‌هایی که به دست ما رسیده است، توزیع عادلانه کالا های اساسی از طریق فروشگاه‌های زنجیره ای بهتر از مغازه‌های خرده فروش به دست مردم می‌رسد که  باید علت این نابسامانی نیز باید شاسایی شود.

انبار ۲۰ هزار تن  گندم وارداتی و خرید ۱۰۰ هزار تن گندم از جنوب 
داریوش ماهری نیز به وضعیت آرد و ماکارونی نیز اشاره کرد و گفت: اخبار مربوط به نرخ و وضعیت بازار از طریق رسانه ها مرتب اعلام می شود اما در خصوص خرید استان در عرصه گندم ما  تاکنون ۱۰۰ هزار تن گندم با کیفیت مطلوب از جنوب استان کرمان خریداری کرده ایم  و ۲۰ هزار تن  گندم وارداتی نیز در انبار ذخیره داریم.


وی ادامه داد: خرید گندم همچنان ادامه دارد و در ذخیره سازی نیز مشکلی نداریم .

ماهری تاکید کرد: نسبت خرید گندم به نسبت مدت مشابه در سال گذشته  که ۸۰ هزار تن گندم خریداری شده بود، رشد 20 درصدی را استان کرمان تجربه کرده است.

ماهری اذعان کرد: کلیه 2 هزار تن سهمیه شکر ماه رمضان در شمال و جنوب جذب شده است و سهمیه جدید 2 هزار تنی نیز از دشت های نیشکر خوزستان در حال بارگیری به سمت استان هستند.
وی در پایان خاطر نشان کرد:در زمینه تامین شکر و برنج تا کنون مشکلی مواجه نشده ایم.

در پایان ابوالقاسمی معاون بازرگانی وزارت صمت در کرمان تاکید کرد: در حال حاضر وضعیت روغنی که در کارخانه گلناز باقی مانده است منتظر تایید سازمان غذا و دارو هستیم که به محض تایید سلامت روغن وارداتی، تصفیه و در بازار توزیع خواهد شد.

  https://armanekerman.ir/vdcftvdyew6d0ea.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین