تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۸
۰
plusresetminus
حسین چناریان به عدم پرداخت سهم واقعی شهر کرمان از مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: آماری که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای جمعیت شهر اعلام می‌کند، واقعی نیست زیرا بیش از ۱۰۰ هزار نفر حاشیه‌نشین داریم که از خدمات شهری استفاده می‌کنند و هیچ‌وقت جزو آمار شهر حساب نمی‌شوند تا سهم‌شان از مالیات بر ارزش افزوده لحاظ شود.
جمعیت شناور عاملی در عدم تحقق سهمیه واقعی مالیات بر ارزش افزوده/  به جای فروش زمین به دنبال اخذ تسهیلات هستیم
به گزارش "راه آرمان " اعضای شورای شهر کرمان در اولین نشست خود با اصحاب رسانه در سالن سادات شهرداری گرد آمده و ضمن ارائه عملکرد خود به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ دادند.

حسین چناریان رئیس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورای شهر کرمان در ابتدا گفت: گرچه افزایش ۵۷ درصدی حقوق و دستمزد ما را در اجرای پروژهای تدوین شده دچار مشکل کرد اما در سال جاری استفاده از تبصره‌های بودجه ای دولت را مد نظر داریم به طور مثال بهره‌گیری از تسهیلات دولتی و پیش‌بینی شده که ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات را اخذ کنیم  که بخش عمدۀ آن در حوزۀ حمل‌ونقل عمومی هزینه خواهد شد.

عضو شورای شهر کرمان تاکید کرد: بیشترین جامعه کارگری در بدنه شهرداری است که یک افزایش چهارصد درصدی را همراه داشت و عملا ما را برای توسعه شهری و اهدافی که مشخص و برنامه ریزی کرده بودیم دچار چالش ساخت.

حسین چناریان به عدم پرداخت سهم واقعی شهر کرمان از مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: آماری که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای جمعیت شهر اعلام می‌کند، واقعی نیست زیرا بیش از ۱۰۰ هزار نفر حاشیه‌نشین داریم که از خدمات شهری استفاده می‌کنند و هیچ‌وقت جزو آمار شهر حساب نمی‌شوند تا سهم‌شان از مالیات بر ارزش افزوده لحاظ شود.

جمعیت شناور عاملی در عدم تحقق سهمیه واقعی مالیات بر ارزش افزوده
وی به جمعیت بیش از ۱۵۰ هزار نفر که به عنوان شناوری در شهر دحضور دارند اشاره کرد و گفت: این نوع از جمعیت هرگز مورد محاسبۀ مالیات بر ارزش افزوده محسوب نمی شوند اما ازخدمات شهر بهره می برند.

چناریان با بیان این نکته که اگر اصلاح آمار واقعی شود،  درصد و سهم واقعی از مالیات بر ارزش افزوده معلوم می‌شود، تاکید کرد: شهرداری‌ها نهادی است که باید منابع مالی را خودش تامین کند و از کمک‌های دولتی بهره ای ندارد.

وی افزود: در زمینه‌های حمل‌ونقل عمومی و توسعۀ معابر شهری، حاشیۀ شهر و بافت‌های فرسوده دولت ها حمایت می کردند اما در دولت قبل متاسفانه این کمک ها قطع شد که امیدواریم در دولت جدید به ویژه برای مناطق حاشیه‌ای، ورودی شهرها و توسعۀ حمل‌ونقل عمومی حمایت مالی صورت گیرد.

چناریان به بودجه سال جاری اشاره کرد و گفت: حدود ۷۰۰ میلیارد تومان از بودجه ۲ هزار و ۳۶۰ میلیاردی از این ردیف پیش‌بینی شده است که به تحقق آن امیدواریم.

اصلی ترین منبع درآمدی شهرداری ها از محل اخذ تعرفه‌های مربوط به عوارض است

وی دیگر شریان منبع درآمدی را  محل اخذ تعرفه‌های مربوط به عوارض اختصاصی شهرداری ها دانست و گفت: این تعرفه ها شامل عوارض صنفی،خدماتی و ... است که میزان ۳۰۰ میلیارد تومان را از این محل درآمدی  خواهیم داشت.

رییس کمیسیون بودجه شورای شهر تاکید کرد: برای رفع موانع مالی راه های جدیدی را دنبال کرده ایم که تا کنون متداول نبوده است که  صدور اوراق مشارکت یکی از این راه ها است زیرا در گذشته تنها منابع تامین درآمد شهرداری‌ها، فروش املاک متعلق به شهرداری بوده است .

وی اذعان کرد: در بودجۀ امسال  برای اولین‌بار  عدد ۷۰۰ میلیارد از محل فروش املاک و دارایی‌ها را نسبت به گذشته کاهش دادیم و امسال این رقم به ۵۰۰ میلیارد تومان کاهش یافته است و این، سیاستی است که در این دوره شورا ادامه می‌یابد تا اموال شهر را نفروشیم.

سازمان های وابسته به شهرداری از فلسفه درآمد زایی خود برای کمک به تولید ثروت کوتاهی کردند

چناریان تاکید کرد: بخش دیگر تامین درآمدهای شهرداری  از محل واگذارایی موسسات انتفاعی وابسته به شهرداری بوده است و فلسفه این واگذاری ها این بود که مجریان موسسات شخصا درآمدزایی کنند ولی در سالیان گذشته این سازمان‌ها از هدف اصلی خود دور شدند و از سرجمع منابع کلی شهرداری استفاده کردند که مصوبه شورا بر اساس افزایش سهم سازمان ها تدوین شده است.

انتهای پیام/ طهماسبی
  https://armanekerman.ir/vdcevp8zxjh8wfi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین