کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به مناسبت گرامیداشت هفته معلم؛

زنگ "سپاس معلم" در مدارس انار نواخته شد

19 ارديبهشت 1401 ساعت 17:53

همزمان با سراسر کشور زنگ "سپاس معلم" به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در مدارس انار نواخته شد.


به گزارش" راه آرمان" ، صبح‌امروز با حضور امام جمعه محترم، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان،معاونین پشتیبانی وتوسعه مدیریت،پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان و تنی چند از مسئولین زنگ سپاس از معلم بصورت نمادین در دبستان شاهد پسرانه انار به صدا در آمد.

در حاشیه این مراسم حجة الاسلام منتظری امام جمعه انار با تبریک هفته معلم به تمامی فرهنگیان شهرستان، اظهار کرد: درشهرستان انار 560 نفر معلم متولی امر تعلیم و تربیت 7 هزارو دویست دانش آموز در 70 مدرسه شهرستان هستند.

منتظری با بیان اینکه همه روزهای سال باید مقام معلم را ارج نهاد، تصریح کرد: نامگذاری یک هفته به نام هفته معلم فرصتی برای بیان تلاش‌های معلمان در امر تعلیم و تربیت است، وگرنه همه ایام سال باید مقام معلم را پاس بداریم.

وی با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار فرهنگیان در دوران مختلف، گفت: معلم‌ها علاوه بر اینکه در جریان پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی ایفا کردند، در دوران بعد از پیروزی انقلاب هم در عرصه جنگ تحمیلی حضور پررنگی داشتند و در کنار ترغیب دانش‌آموزان به حضور در جبهه‌، خودشان هم در جبهه‌ها حاضر شدند و مهمتر اینکه حتی در دوران دفاع مقدس هم فرآیند تعلیم و تربیت را تعطیل نکرده و کلاس‌های درس را در سنگرها برپا کردند. در دوران دفاع مقدس 36 هزار دانش‌آموز و چهار هزار معلم شهید تقدیم اسلام و انقلاب شد.

این مقام مسئول  با اشاره به تلاش های معلم‌ها در دوران شیوع کرونا برای تداوم امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، گفت: در حالی که انتظار می‌رفت فرآیند تعلیم و تربیت در دوران شیوع همه‌گیری کرونا تعطیل شود، معلم‌ها در این عرصه هم حضور فعال داشته و با حضور در فضای مجازی و حتی خرید گوشی و تبلت برای دانش‌آموزان با هزینه شخصی، اجازه ندادند کلاس های درس تعطیل شود.


امام جمعه انار اشاره ای هم به برگردانده شدن شور و امید به جامعه از ابتدای حضوری شدن مدارس داشت و گفت: گویی روح تازه‌ای در کالبد شهر دمیده شده و خوشبختانه هم اکنون به حضور 100 درصدی دانش‌آموزان در مدارس رسیده‌ایم.
در ادامه اشاره‌ای هم به مشکلات معیشتی معلم‌ها داشت و گفت: مسئولین تمام توان خود را برای حل مشکلات معیشتی معلم‌ها بکار خواهند گرفت تا معلم‌ها فارغ از دغدغه‌های معیشتی تنها به فکر امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان باشند.

شایان ذکر است هدایایی از طرف مسئول بسیج دانش آموزی آموزش و پرورش شهرستان با دستان مسئولین تقدیم آموزگاران و کادر اجرایی دبستان پسرانه شاهد گردید.


کد مطلب: 126792

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/126792/زنگ-سپاس-معلم-مدارس-انار-نواخته

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir