تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۸
۰
plusresetminus
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان:

آموزش مردم، اولویت مهم برای هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در دوره بازآموزی که با حضور بیش از 120 تن از مربیان سراسر استان برگزار شد، گفت: آموزش مردم در حوزه امدادونجات یک اولویت بسیار مهم برای جمعیت هلال احمر است.
آموزش مردم، اولویت مهم برای هلال احمر
به گزارش راه آرمان:جمعیت هلال احمر استان کرمان؛ رضا فلاح در جمع بیش از 120 تن از مربیان سراسر استان بیان کرد: آموزش مردم در حوزه امدادونجات یک اولویت بسیار مهم برای جمعیت هلال احمر است.

وی افزود: آموزش در جمعیت هلال‌احمر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باعث پویایی و پیشرفت امدادگران و نجاتگران و ارتقای آمادگی عموم خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه نقش آموزش در فعالیت های هلال احمر بی بدیل است، خاطرنشان کرد: اگر آموزش را جدی نگیریم، امروز امدادونجات به صورت علمی و تخصصی پیش نخواهد رفت.

فلاح به مسئولیت مهم و خطیر مربیان جمعیت هلال احمر تاکید کرد و گفت: به دنبال این امر هستیم تا زیر نظر مربیان، نیروهای جدید نیز تحت تعلیم قرار گیرند.

او با تاکید بر یکسان سازی محتواهای آموزشی و دانش مربیان در سراسر استان بیان کرد: اگر نیروهای هلال احمر آموزش های کافی نگذرانده باشند در عملیات ها و بحران ها برای امدادرسانی دچار مشکل خواهیم شد. 

وی با تاکید بر اهمیت آموزش در خانه های هلال تصریح کرد: یکی از دغدغه های علمی و آموزشی در معاونت آموزش استان، تامین و تجهیز مراکز آموزشی و برگزاری دوره های متعدد آموزشی برای عموم و امدادگران در شعب جمعیت هلال احمر است. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: در سال گذشته بیش از 7 میلیارد تومان جهت تکمیل مرکز آموزشی تخصصی و بین المللی امدادونجات، تامین تجیهزات آموزشی و برگزاری دوره های آموزشی در استان کرمان هزینه شده است. 

بر اساس این گزارش؛ در این دوره سرفصل های آموزشی ارزیابی صحنه و مصدوم، نحوه فعالیت دستگاه های گردش خون و تنفس، حمل مصدوم، تروما، شوک و خونریزی، احیای قلبی و ریوی و فنون تدریس جهت بازآموزی برای مربیان ارائه شد.
 
لازم به ذکر است در حاشیه این دوره بازآموزی در طی مراسمی از مسئولین آموزش شعب هلال احمر شهرستان های سیرجان، کرمان و کهنوج که در سال 1400 بهترین عملکرد در حوزه آموزش داشتند، تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdci3qazqt1ary2.cbct.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین