تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۳
۰
plusresetminus
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان:

کوچ عشایر جنوب کرمان به مناطق ییلاقی آغاز شد

حمزه احمدی از آغاز کوچ عشایر این منطقه به مناطق ییلاقی از ۲۰ اردیبهشت ماه خبر داد.
کوچ عشایر جنوب کرمان به مناطق ییلاقی آغاز شد
به گزارش راه آرمان؛ حمزه احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: به منظور جلوگیری از تخریب مراتع هر ساله طرح مدیریت چرای دام  از قشلاق به ییلاق، از تاریخ ۲۰ اسفندماه در منطقه جنوب کرمان اجرا و تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، با بیان اینکه هر ساله ۱ میلیون و ۶۶۹ هزار واحد دامی از منطقه عبور می کند گفت: کوچ زودهنگام عشایر، ضمن از دست دادن فرصت رویش گیاهان مرتعی، موجب تخریب خاک و باعث ایجاد روان آب و سیل در منطقه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه کوچ زود هنگام عشاير زنگ خطر و تهديدی بزرگ برای مراتع محسوب می شود بیان داشت: طرح مدیریت چرای دام، اقدام حفاظتی مهمی در زمینه ایجاد تعادل دام و مراتع است که به عنوان یکی از سیاست‌های راهبردی در دستور کار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قرار دارد.

حمزه احمدی با اشاره  به شروع فصل کوچ از ۲۰ اردیبهشت ماه در جنوب کرمان افزود: از مجموع یک میلیون و ۹۴۱ هزار هکتار مراتع جنوب کرمان یک میلیون و ۲۸۶ هزار هکتار آن مراتع قشلاقی و ۶۳۲ هزار و ۲۸۶ هکتار مراتع ییلاقی است که  ۷۸۱۰  هزار خانوار عشایر از این مراتع بهره مند هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با تأکید بر اینکه در صورت مشاهده هر گونه تخلف از قوانین و مقررات مربوط به چرای دام در مراتع با متخلفان طبق قانون و با قاطعیت رفتار می‌شود، افزود: با معرفی این افراد به مراجع قضایی پروانه بهره‌برداری آن‌ها باطل و از درجه اعتبار ساقط می‌شود.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: مردم طبیعت دوست جنوب کرمان هر گونه گزارش آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی و چوب را از طریق شماره تماس ۱۳۹و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع به فرماندهی یگان حفاظت اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن رسیدگی شود.


انتهای پیام/ الهه تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdcgq39qqak9x74.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما