تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۴
۰
plusresetminus
مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با حضور معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.
مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان +تصاویر
به گزارش راه آرمان: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: در عالم تغییر و تحول زندگی می کنیم و عناوین و مسئولیت‌ها ماندگار نیستند. 

وی افزود: انگیزه پذیرش مسئولیت و کار در دوران مسئولیت برای همیشه ماندگار هستند. 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمان همه وسع خود در دوران کرونا برای کنترل و درمان گذاشت و هیچ کم کاری و کم توجهی در برنامه هایشان نمی دیدیم. 

وی با اشاره به جانفشانی‌های حوزه بهداشت و درمان در راستای خدمت‌رسانی به مردم، اظهار کرد: دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد در دوران سخت مبارزه با ویروس کرونا مسئولیت ریاست دانشگاه علوم پزشکی بر عهده داشتند و در این دوران فوق العاده فعال و پرکار بود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اقدامات فرا حوزه ای این دانشگاه عنوان کرد: در دوران سیل جنوب با وجود آنکه در حوزه وظایف آن نبود اما دانشگاه علوم پزشکی کرمان خوش درخشید و از رشیدی نژاد در این زمینه تشکر می کنیم. 
محمدمهدی فداکار امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: کار سلامت کار سختی است و در این دو سال کرونا بیشترین وظیفه بر عهده کادر بهداشت و درمان بود و باید به بحث آموزش بیشتر توجه شود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه یارانه‌ها در کشور بدترین شیوه انتخاب و تصمیم گرفته شد، عنوان کرد: در دنیا مرسوم است یارانه را در اختیار تولید کننده یا توزیع‌کننده و یا مصرف‌کننده قرار می‌دهند، اما ما یارانه را در اختیار  وارد کننده قرار دادیم که این در جهان بی‌سابقه بود و سبب ایجاد گرفتاری‌های موجود و وابستگی بیشتر ما شد.

فداکار گفت: برای واردکنندگان این اقدام موجب شد واردات منطقی و به صرفه شود و تولید صرفه اقتصادی نداشته باشد، زمانی که در جامعه تولید صرفه اقتصادی نداشته باشد اشتغال ایجاد نمی‌شود.

استاندار کرمان بیان داشت: زمانی که فقط واردات صورت گیرد سرمایه‌گذاری انجام نمی‌شود و نخبگان نمی‌توانند خلاقیت و استعداد خود را بروز دهند و جهشی در زمینه اقتصادی در کشور رخ نخواهد داد، ارزش پول ملی دچار چالش می‌شود و کشور دچار وابستگی خواهد شد.

وی افزود: سال گذشته  ۱۵.۶ میلیارد دلار معادل ۳۷۰ هزار میلیارد  تومان هزینه یارانه ارز ۴۲۰۰ تومان شد و  کمتر از ۵۰ درصد به دست مردم رسید و بین ۴۰ تا ۶۰ درصد به جیب واردکننده، تا مصرف‌کننده رفت.

فداکار با اشاره به اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی موجب به وجود آمدن شرکت‌های کاغذی شد، تاکید کرد: دولت شجاعانه  تصمیم گرفت تا اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها را انجام دهد.

وی عنوان کرد: زمانی تولیدات در داخل کشور رونق بگیرد تولیدکننده ترغیب به تولید و جلوی قاچاق کالا گرفته می‌شود.


 
حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این مراسم اظهار داشت: از همه کسانی که در این دوران با بنده همکاری داشتند و حمایت کردند تشکر می‌کنم و همچنین حلالیت می‌طلبم.
 وی با اشاره به اینکه  مدیریت حوزه بهداشت و درمان در همه دنیا کاری بسیار دشوار است، تصریح کرد: طرح شهید سلیمانی در استان کرمان هیچگاه تعطیل نشد و  به‌صورت مستمر اجرا شده است.
 
سعید کریمی ظهر امروز ۲۰ اردیبهشت‌ماه در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان کنترل کرونا در کشور را کار خدا دانست و گفت: هفته گذشته ۴۱ کشور آمار مبتلایان به کرونای آنها صعودی شدا است. 

وی با بیان این مطلب که واکسیناسیون در کشور عادلانه به همه حتی اتباع غیرمجاز تزریق شد، اظهار کرد: طرح های خوبی در وزارت بهداشت در دست اقدام است و در زمینه بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج نیز کارهای در دستور کار داریم. 

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: کرمان یکی از قطب های پزشکی کشور است و دکتر  احمدی نژاد رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی کرمان فردی جهادی و سخت کوش هستند.
 
حمیدرضا رشیدی نژاد رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این آئین گفت: طرح شهید سلیمانی در استان کرمان مستمر اجرا شد و هیچگاه تعطیل نشد. 

وی ضمن تشکر از همه کسانی که در این دوران با وی همکاری و حمایت کردند، افزود: مدیریت حوزه بهداشت و درمان در همه دنیا کاری بسیار دشوار است. 

 در این مراسم مهدی احمدی‌نژاد را به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمان منصوب کرد.

احمدی‌نژاد تاکنون رییس بیمارستان باهنر کرمان بوده است و فوق تخصص ICUاست و از خدمات دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد نیز تقدیر شد. 
 






انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdchx-nzv23ni6d.tft2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین