تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۲
۰
plusresetminus
مجتبی مصباح سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: دستگاه های زیر مجموعه اداره تعاون بعد از گذشت ۵۰ روز از سال جدید با توجه به اینکه ۳۵۰ کد کاربری دریافت کرده اند هنوز آمار اشتغال خود را در سامانه رصد و اشتغال ثبت نکرده اند.
کاهش ثبت آمار های اشتغال، استان کرمان را در جایگاه ۱۷ ام قرار داد
به گزارش" راه آرمان "مجتبی مصباح سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی در کارگروه اشتغال استان عنوان کرد: تغییراتی در سامانه رصد و اشتغال رخ داده است که در سطح کشور نیز به تصویب رسیده است یکی از ایت تغییرات اعلام روزانه آمار اشتغال و سهمیه های جذب شده است  که بعد از احصاء آمار به صورت روزانه در اختیار وزیر تعاوت کار و رفاه اجتماعی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه سامانه رصدو اشتغال در گذشته دچار نقص عملکردی بود، گفت: در حال حاضر با تغییرات جدیدی که اعمال شده است این نواقص رفع و راستی آزمایی این سامانه در سطح بالا تری قرار گرفته است.

مصباح به راستی آزمایی سامانه رصد اشاره کرد و گفت: در گذشته سامانه نقص داشت و آمار را نادرست اعلام  می کرد به طور مثال وقتی سازمان صمت مجوزی صادر می کرد و در سامانه ثبت می شد عملا امکان تغییر در آن نبود و جویای شغل نیز که بعد از کسب مجوز از صمت سراغ کمیته امداد برای اخذ تسهیلات می رفت، گرچه این نهاد وی را یاری می کرداما عملا این نهاد نمی توانست اعلام تسهیلات را گزارش دهد که در حال حاضر این نقص رفع شده است.

وی اذعان کرد: در حال حاضر ۳۵۰ کاربر رصد جهت ثبت آمار شغلی فعال هستند،اما عملکرد آنها رضایت بخش نیست و در حالی که باید در سامانه هم اکنون ۱۰ هزار شغل  از ابتدای سال جاری به ثبت می رسید اما هنوز به آمار ۱۰۰۰ نفر هم نرسیده است که باید سرعت عمل بیشتری را دستگاه هانشان دهند تا به میزان رسمی برسیم.

مصباح تاکید کرد: عملکرد استان ها در اختیار وزیر کشور و وزیر امور تعاون،کار و رفاه اجتماعی قرار می‌گیرد که طبق گزارش رسیده از وزارتخانه به اداره کل تعاون کرمان ما در رتبه ۱۷ هم هستیم که بر اساس ثبت آمار وارده به سامانه  در سطح کشور ما در وضعیت مطلوبی نیستیم که این نیازمنو همت همه جانبه مسئولان مربوطه است.

 وی با بیان اینکه اگر دستگاهی در ثبت اطلاعات دچار مشکل هست هرچه سریعتر برطرف کند و کارشناسان ما آماده حل مشکل هستند، گفت: با گذشت بیش از ۵۰ روز ازعید، قطعا  دستگا ه های مجری آماری دارند که به سامانه اضافه کنند اما در حال حاضر تنها ۴۰۰_ ۵۰۰ نفر ثبت سامانه شده که نشان می دهد که در یک سطح ما دچار مشکلاتی هستیم.

 

مصباح اذعان کرد: کاربران ورود به سامانه رصد به تعداد ۳۵۰ نفر برای کرمان ثبت شده که نسبت به سایر استان ها در این عرصه کرمان در جایگاه سوم و سطح خوبی قرار گرفته است.

حسین مهرابی معاون اقتصادی استاتداری کرمان نیز ضمن گلایه از عملکرد کارگروه اشتغال استان گفت: اعداد،ارقام و آمار حرف می زنند، با توجه به جدول استان البرز که ثبت ۴۳ هزاری آمار را نشان می دهد، مشخص است که میانگین ماهانه آن ها بیش از ۳هزار بوده است.

وی ادامه داد: طبق آمار اعللمی جداول کاملا مشخص است که  استان های دیگر ه  آماری ثبت  آنها همینگونه  بوده است اما کرمان روزی ۶۶ عدد ثبت کرده است که از رتبه ۱۴ به ۱۷ رسیده ایم بنابر این دبیرخانه باید پاسخ دهد که چه اتفاقی افتاده است که ما سال گذشته در صدر کشور بوده ایم اما الان در رتبه هفتدهم قرار داریم.

محمدی سرپرست بهزیستی استان کرمان نیز در پاسخ به ضعف عملکردی این دستگاه در خصوص سامانه رصد گفت: مشکلی که وجود دارد، حجم بالای فرم ها است که باید تکمیل شود .



وی تاکید کرد: عنوان های فرم ها خیلی زیادتر شده و پر شدن اطلاعات زمان بر است ضمن اینکه  در سامانه رصد قبلی امکان گرفتن استعلام وجود داشت اما در سری جدید این امکان نیست و نمی توانیم ازمددجویانی که در ارگان های دیگر هم پذیرش شدند استعلامی داشته باشیم.

محمدی ادامه داد: در سامانه رصد حتما باید شماره تماسی ثبت شود که متعلق به خود شخص باشدکه این امر نیز اندکی مشکل ایجاد کرده است زیرا اکثرا مددجویان ما سیم کارتی  که به نام فرد دیگری داست را مورد استفاده قرار می دهند، که لازم است این نقص  بر طرف شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به سازمان بهزیستی در سال ۱۴۰۰عدد  ۱۸۵ میلیارد تومان در تبصره ۱۶ اختصاص داده شد که اعتبار ۱۴۷ میلیارد تومان به ما ابلاغ شد، تعداد طرح های ۲۴۰۵ طرح با ۱۴۱ میلیارد تومان پرداخت شده است و در حال حاضر تعداد ۳۶۰ پرونده آماده ارجاع جهت اخذ تسهیلات داریم.




مسئول کمیته امداد امام خمینی نیز در ادامه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد افزود:  بیشتر اشتغال این نهاد از طریق پرداخت تسهیلات انجام می شود در سال گذشته ۴۷۳  میلیارد تومان اعتبار به ما اختصاص داده شد که  ، ۴۴۰ میلیارد آن ازاعتبارات تبصره ۱۶ بوده و ۳۳ میلیارد آن مربوط به اعتبارات خود کمیته امداد بوده که مجموعا ۴۷۳  میلیارد را شامل می شده است  که از اعتبارات بانکی کل آنها ابلاغ شده است. 

وی اذعان کرد:  تعداد   ۷ هزار و ۷۷۴ طرح به بانک معرفی شده که از این تعداد ۶۷۱۲ طرح موفق شدند که وام را دریاقت کنند که اعتباری بالغ بر ۴۷۱ میلیارد شده حتی بیشتراز آن اعتباری که تخصیص داده شده از بانک ها با برقراری ارتباطات تعاملی که بوده پرداخت شده است و  ازاعتبارات امدادی هم ۱۴۲۹ طرح به بانک معرفی شده به صندوق امداد ولایت که هر ۴۲۹ تا وتسهیلات  را دریافت کنند.

صادقی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ ما ۵۰۰ هزار فرصت شغلی سهمیه داشتیم که ۴۶۶ میلیارد ابلاغ شده است و تعداد ۳۰۷ طرح هم ابلاغ شده است.


انتهای پیام/ طهماسبی 






  https://armanekerman.ir/vdchk-nzw23ni6d.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین