کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر کل انتقال خون استان کرمان:

استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در امر ترویج اهدا خون/رشد ۲۵ درصدی اهدا خون کرمانی ها در ماه رمضان امسال

22 ارديبهشت 1401 ساعت 7:44

شکوهی گفت:باید از ظرفیت همه رسانه ها در زمینه اهدا خون استفاده كنیم و باید بدانیم كه گسترش این موضوع فواید اجتماعی و فرهنگی بسیاری در بر خواهد داشت.


ایرج شکوهی مدیر کل انتقال خون در گفتگو  با خبرنگار "راه آرمان"  در رابطه با استقبال خوب مردم استان کرمان در ماه مبارک رمضان در اهدای خون گفت:خوشبختانه استقبال خیلی خوبی از طرف مردم شریف استان کرمان به عمل آمد و یک رشد ۲۵ درصدی در ماه مبارک رمضان  امسال نسبت به سال قبل داشتیم که جا دارد از مردم عزیز دیار کریمان تشکر کنم.

وی با اشاره به اینکه شیب کرونا نسبت به ماه های گذشته کمتر شده است،و این دلیل بر این نمی شود که مردم خون دادن را فراموش کنند ما همیشه به خون نیاز داریم، ادامه داد:اگر مقداری شیب کرونا کم شده اما در کنار آن جراحی های الکتیو(غیر اروژانس) شروع شده و سایر نیازمندان به خون همانند بیماران تالاسمی  که به صورت مزمن به خون احتیاج دارند وجود دارند.

وی افزود: همیشه به همه گروه های خونی نیاز است، اما می توان در اینجا به اهدا پلاکت فرزیس اشاره کرد، چرا که بیماران سرطانی یا پیوند به این نوع پلاکت احتیاج دارند.

مدیر کل انتقال خون استان کرمان توضیح داد: با توجه به افزایش میزان سفرهای نوروزی امسال نسبت به سال های گذشته، آمار تصادفات هم بیشتر بود، خون قابل توجه ای برای هم وطنان نیاز بود اما به همت مردم و مدیریت مصرفی که توسط مراکز درمانی صورت گرفت خوشبختانه به مشکل برنخوردیم.

شکوهی با بیان اینکه همه رده سنی  بانوان و اقایان در سال می تواند خون اهدا کنند ادامه داد؛ سن اهدا افراد ۱۸_۶۵ سال است که البته سنین ۱۶تا ۱۸ سال می توانند با رضایت کتبی پدر و داشتن سایر شرایط برای اهدای خون به مراکز ما مراجعه کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در رابطه با کمبود گروه های خونی خاص در کرمان توضیح داد: چند مورد گروه خونی نادر داشته ایم که نمی توان عدد ثابتی از موجودی و نیاز به خون اعلام کرد چرا که این عدد متغیر است و وابسته به مصرف و نیاز مراکز درمانی است که به عوامل متعددی از جمله جراحی های اورژانس در تصادفات بستگی دارد.

وی با بیان اینکه کار رسانه و فضای مجازی در رساندن خبر به مردم برای اهدا خون به ما کمک زیادی می کند افزود: جا دارد از همه اصحاب رسانه به واسطه انجام رسالت بزرگ خود و کمک به جذب اهدا کنندگان تقدیر و تشکر کنم.

شکوهی در پایان تصریح کرد: باید از ظرفیت رسانه‌ها در این زمینه استفاده كنیم و باید بدانیم كه گسترش این موضوع فواید اجتماعی و فرهنگی بسیاری در بر خواهد داشت.


انتهای پیام/ط


کد مطلب: 126865

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/126865/استفاده-ظرفیت-رسانه-ها-امر-ترویج-اهدا-خون-رشد-۲۵-درصدی-کرمانی-ماه-رمضان-امسال

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir