تاریخ انتشار :شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۲
۰
plusresetminus
حجت الاسلام والمسلمین علی عربپور گفت: اجلاسیه شهدای روحانی مدافع حرم کشور در تاریخ ۲۹ اردیبهشت در مصلی امام علی(ع) با حضور خانواده های ۳۹ شهید مدافع حرم روحانی کشور برگزار می شود.
حضور ۳۹ خانواده شهید روحانی مدافع حرم در کرمان/  ۲۹ اردیبهشت برگزاری اجلاسیه شهدای روحانی مدافع حرم به میزبانی کرمان
به گزارش راه آرمان حجت الاسلام والمسلمین علی عربپور رئیس ستاد کنگره شهدای روحانی استان کرمان در نشست خبری تشریح برنامه های  کنگره شهدا روحانی استان و شهدای مدافع حرم کشور گفت: روحانیت شیعه همواره در طول تاریخ بر تارک تاریخ شیعه و اسلام درخشیده است و هرجا احساس شد دین خدا نیاز به حمایت و یاری داشت روحانیون شیعه پیشتاز بوده اند.

وی افزود: به تعبیر امام خامنه ای حوزه های علمیه مادر انقلاب هستند؛ در بین همه اندیشمندان و دانشمندان دینی و مفاخر بزرگ اسلام روحانیت شیعه از جایگاه برجسته ای برخوردار هستند.

رئیس ستاد کنگره شهدای روحانی استان کرمان ادامه داد: روحانیت در همه عرصه ها و میادین و کار انقلاب اسلامی پیشتاز بوده و فقط به یک جایگاه و سطح محدود نبوده قبل از انقلاب در همراهی امام نقش بی بدیل داشته اند؛ همچنین در دوران دفاع مقدس هم در میدان بر سر خاکریزها ایستادند و مردم را فراخواندند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از جنگ هم براساس رسالت طلبگی وارد عرصه های مختلف شدند؛ روحانیت در هیچ عرصه ای کوتاه نیامده است.

حجت الاسلام و المسلمین عربپور توضیح داد: در زلزله بم بالغ بر ۱۰۰۰ نفر روحانی از حوزه های علمیه اعزام شده بودند؛ در بحث کرونا از افرادی که پیشتازانه حضور یافتند طلاب و روحانیون علوم دینی بودند.

وی با بیان اینکه کنگره ۴۰۰۰ شهید روحانی ۴ خرداد ۱۴۰۱ در قم در مضجع شریف حضرت معصومه(ص) برگزار می شود؛ گفت: به دلیل اینکه حاج قاسم هم فرمانده روحانیون در دفاع مقدس و هم در دوران دفاع از حرم آل الله بود؛ برگزاری اجلاسیه شهدای روحانی مدافع حرم به استان کرمان واگذار شده است.

رئیس ستاد کنگره شهدای روحانی استان کرمان افزود: این اجلاسیه در تاریخ ۲۹ اردیبهشت در مصلی امام علی(ع) با حضور خانواده های ۳۹ شهید مدافع حرم روحانی کشور برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین عربپور توضیح داد: دو شهید روحانی مدافع حرم شهید بیاضی زاده از انار و شهید دهقانی از شهربابک از شهدای استان کرمان هستند که دیدار با خانواده این شهدا قبل از برگزاری اجلاسیه انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: از خانواده های شهدای روحانی رضوی هم در این کنگره دعوت به عمل آمده است.

سپس سردار محمدعلی نظری جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در تمام برهه های حساس از قبل از انقلاب، دوران پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و بعد از آن حضور روحانیت همواره پررنگ و اثرگذار بوده است.

وی با اشاره به ترور روحانیت در سالهای اول انقلاب از شهید مفتح تا شهید مطهری و بهشتی و... توضیح داد: امروز برگزاری کنگره شهدای روحانی برای ارج نهادن به روحانیت نسل جدید است که به تاسی از روحانیت سال های اول انقلاب؛ پا در میدان دفاع از حرم آل الله گذاشتند و از جان خود گذشتند.

سردار نظری با اشاره به همکاری کلیه فرماندارن و دستگاههای اجرایی و فرمانده هان نواحی مقاومت بسیج سراسر استان در برگزاری اجلاسیه شهدای مدافع حرم کشور به میزبانی کرمان تشریح کرد: اینجا پایتخت مقاومت جهان اسلام است و ما سعی داریم مراسمی در خور شان این شهدا برگزار کنیم و از رسانه ها درخواست دارم در انعکاس این کار عظیم ما را همراهی کنند.


انتهای پیام/

  https://armanekerman.ir/vdcizqazrt1ar32.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین