کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر فرهنگ لبنان:

با تدبیر شهید سلیمانی، قوت لبنان از قدرت مقاومت سرچشمه می گیرد/ هدف محاصره اقتصادی لبنان، جدا کردن نیروهای مردمی از مقاومت است

25 ارديبهشت 1401 ساعت 13:52

وسام محمد المرتضی گفت: به فضل خدا و حسن تدبیر برادران ما در ایران و به خصوص حاج قاسم امروز قوت لبنان از قدرت مقاومت سرچشمه می گیرد.


به گزارش راه آرمان پیش از ظهر امروز دکتر وسام محمد المرتضی وزیر فرهنگ لبنان در دیدار با استاندار کرمان گفت: خوشحالم تربت پاک شهید حاج قاسم  سلیمانی را زیارت کردم و این اتفاق بزرگی برای من است.
 
وی افزود: ما به سرزمین شما رشک می ورزیم که فردی را پرورش داد که عزتمندی و مبارز با ظلم و ستم را به دنیا نشان داد.

امروز لبنان در وضعیت عزتمندی و سرافرازی است

وزیر فرهنگ لبنان اظهار کرد: امروز لبنان در وضعیت عزتمندی و سرافرازی است این مرحله را هیچگاه در کل تاریخ چند هزار ساله نداشته است؛ زیرا در طول تاریخ لبنان همواره مورد تجاوز بوده است و بدترین تجاوز تاریخ این سرزمین مربوط به صهیونیستها است که بسیار ناگوار بود.

با تدبیر شهید سلیمانی، قوت لبنان از قدرت مقاومت سرچشمه می گیرد

وسام محمد المرتضی ادامه داد: اما به فضل خدا و حسن تدبیر برادران ما در ایران و به خصوص حاج قاسم این معادله کاملا به شکل دیگری تبدیل شد و امروز قوت لبنان از قدرت مقاومت سرچشمه می گیرد.

وی با اشاره به اینکه در سالهای اخیر شاعد پیروزی های پی در پی لبنان بوده ایم تشریح کرد: غده سرطانی اسراییل در جوار لبنان در سرزمین فلسطین کاشته شد و لبنان به عنوان عروس جهان هم به لحاظ طبیعت و هم فرهنگ در کنار این غده سرطانی وجود داشت که این همجواری بدترین تاثیر را بر لبنان گذاشت.
 
وزیر فرهنگ لبنان تاکید کرد: صهیونیستها همواره سعی کردند فتنه و جنگ داخلی در لبنان راه بیاندازند و و پس از مدتی کل جنوب لبنان را اشغال کردند و اشغالگری را تا سال 1982 تا بیروت ادامه دادند.

وسام محمد المرتضی ادامه داد: در همین سال مقاومت اسلامی تشکیل شده و به سمت مبارزه با دشمن صهیونیستی رفت و کم کم دشمن رو به افول رفت و ما در سال۲۰۰۰ به فضل خداوند  همه سرزمینهای جنوب را آزاد کردیم.
 
وی ضمن مرور رویارویی جبهه مقاومت با رژیم صهیونیستی توضیح داد: در سال ۲۰۰۶ اسراییل با حمایت همه جانبه غرب و آمریکا به لبنان حمله کرد و ملت لبنان توانست با وحدت در برابر دشمن چنان بایستد که او را از کرده خود پشیمان کرد؛ همین جریان مقاومت جریان تکفیری را سرکوب کرد و چنان پیروزی هایی بدست اورد که برای دیگران درس شد و نمونه ای برای جهان آزاد و ملتهای آزاد قلمداد شد.
 
وزیر فرهنگ لبنان با تاکید بر پیروزی های لبنان که منجر به عقب نشینی و وحشت صهیونیستها از مقاومت شد عنوان کرد: این پیروزی ها ناشی از ثبات در ارزشها بود، گرد هم آوردن تمامی عناصر قدرت و قوت رمز پیروزی بود که به کمک شهید سلیمانی در 20 ساله گذشته ادامه یافت.
 
محاصره اقتصادی لبنان برای جدا کردن نیروهای مردمی از مقاومت است

وسام محمد المرتضی افزود: دشمن بعد از شکست نظامی محاصره اقتصادی بی سابقه ای را بر مردم و نیروهای مقاومت در لبنان ایجاد کردند؛ این محاصره اقتصادی برای مردم لبنان بسیار سخت است و این انتقام گیری از مردم لبنان بود و از سوی دیگر برای جدا کردن نیروهای مردمی هوادار مقاومت از مقاومت انجام می شد.

وی تصریح کرد: دشمن با جنگ رسانه ای و جنگ روانی قصد دارد حزب الله را دلیل وجود مشکلات لبنان نشان دهد که البته این تلاش هم شکست خورده است.
 
وی با اشاره به برگزاری انتخابات پارلمان در لبنان خاطرنشان کرد: آنچه که سید حسن نصرالله و شهید سلیمانی در لبنان پایه ریزی کردند ستون بسیار محکمی است و اما نیروهای شرارت بر این باور بودند که امروز می توانند ثمره توطئه های گذشته خود را درو کنند؛ زیرا هدف انها جداسازی مقاومت از مردم و محروم کردن مردم از بزرگترین نیروی قدرتمند یعنی مقاومت است که محقق نمی شود.

امروز از کنار مزار شهید سلیمانی رای معنوی را به صندوق انداختم

وزیر فرهنگ لبنان ادامه داد: مردم لبنان استوار و پایبند به ارزشها هستند و هوشیارند و توانمندی را دارند تا تهدید را به فرصت تبدیل کنند.
 
وسام محمد المرتضی با اشاره به زیارت مرقد شهید سلیمانی گفت: امروز نمی توانم به صورت حضوری در انتخابات کشورم شرکت کنم اما در کنار مزار شهید سلیمانی به لحاظ معنوی رای به صندوق انداختم.
 
وی اظهار کرد: من به عنوان نیرویی وفادار به مقاومت، نماینده دو جریان بزرگ لبنان و عضوی از کابینه و به نمایندگی از همه مردم لبنان آمدم تا سپاسگزاری خود از محضر شهید سلیمانی را اعلام کنم و بگویم ما پایدار خواهیم بود.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 126948

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/126948/تدبیر-شهید-سلیمانی-قوت-لبنان-قدرت-مقاومت-سرچشمه-می-گیرد-هدف-محاصره-اقتصادی-جدا-کردن-نیروهای-مردمی

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir