تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۱
۰
plusresetminus
شهردار کرمان گفت: برای ساخت فاز اول  غسالخانه ۱۰ میلیارد تومان لازم است و برای برق هم ۵ میلیارد تومان بنابر این ساخت و راه اندازی کل سالن های اجرایی طرح غسالخانه عملا غیر ممکن است زیرا این طرح به صورت کامل ۱۵ میلیارد تومان بودجه لازم دارد.
ساخت فاز اول غسالخانه نیازمند ۱۰ میلیارد تومان بودجه است/ برخورد قهری آموزش و پرورش با شهردار منطقه ۵ پذیرفته نیست
به گزارش "راه آرمان" نشست علنی شورای شهر کرمان صبح امروز برگزار شد.

مویدی؛ انبار دریافتی های سد معبر هنوز رونق ندارد

فتح الله مویدی رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست ضمن ارایه گزارش عملکرد خود د رخصوص تعیین تکلیف انباری نگهداری لوازم گرفته شده از مردم و انبار شده گفت: هنوز وسایل انبار تعیین تکلیف نشده است در حالی که تصویب شده برای اقلام جدید در سال ۱۴۰۱ باید پرونده به سیستم قضایی ارجاع شود اما برای جمع آوری وسایل سد معبر و ساخت و ساز غیر مجاز که  از سال ۸۵  دپو شده اند تا کنون  هنوز شهرداری ورودی نداشته است.

وی تاکید کرد: متاسفانه شهرداری مناطق همکاری لازم را جهت تعیین تکلیف وسایل به مردم ندارند و بهانه هایی چون ارایه سند پروانه و قبض و غیره به آنها می شود در حالی که باید برای این امر مسئله تدبیری می اندیشید.
 
شعر باف شهردار کرمان در  پاسخ به مویدی گفت:  برای شناسایی صاحب مال باید فرایندی را طی کنیم و فردی که مراجعه می کند باید سند برگه و غیره ارایه کند زیرا ممکن است فرد مراجعه کننده مال غیر را به اسم خود ثبت کند  بنابر این باید یک سند ارایه کند تا مشخص شود که صاحب مال است


مویدی در جواب شعرباف تاکید کرد: درخواست سند و رسید و غیره را از کسی می خواهید که  وقتی مالش از وی به زور گرفته می شد؟؟ چطور ضارب و مامورضبط رسید داده؟؟ ما هم می دانیم که متاسفانه مامور کوتاهی کرده رسید نداده اما در مجموع باید برای این امر تدبیری اندیشیده شود و طی روند فعلی که در مدت یک ماه ۳۰ نفر فقط مراجعه کرده اند، بسیار زمانبر است

شعر باف با بیان اینکه سازو کار پس دادن اموال به صاحبان را از طریق گروه متخصصان پیگیری خواهیم کرد، گفت: برای ساخت فاز اول  غسالخانه ۱۰ میلیارد تومان لازم داریم و برای برق هم ۵ میلیارد تومان بنابر این ساخت و راه اندازی کل سالن های اجرایی طرح غسالخانه عملا غیر ممکن است بنابر این ما به صورت فاز به فاز این طرح را اجرا می کنیم در حالی که کل طرح جدا گانه ۱۵ میلیارد تومان بودجه لازم دارد.

شهردار کرمان به  طرح استقرار چهارچرخ‌ها به‌صورت پایلوت در شهر کرمان نیز اشاره کرد و گفت:  از شهرک شهید مطهری  این طرح آغاز شده است و تا کنون  مشکلی در تأمین منابع نداشتیم و مسایلی از قبیل شیرابه و نحوۀ تمیز کردن آن‌ها نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت که  در صورت رضایت شهروندان، این طرح گسترش پیدا می کند که خوشبختانه رضایتمندی خوبی داشته و این طرح را به‌ سرعت در سایر محله‌ها تسری می‌دهیم.

طرح موفق تفکیک زبالۀ خشک ازطریق اپلیکیشن "شمیز"

شعرباف تاکید کرد: طرح تفکیک زبالۀ خشک را نیز ازطریق اپلیکیشن "شمیز" و با همکاری دو شرکت دانش‌بنیان اجرا می‌کنیم و موضوع پسماند را با همکاری بخش خصوصی اجرا خواهیم کرد.

وی افزود: دکه‌های دریافت زباله‌های تفکیک‌شده فعال هستند، اما با فعال شدن نرم‌افزار، شهروندان، آدرس خود را اعلام می‌کنند و مأموران با مراجعه به منزل آن‌ها پسماند را جمع‌آوری می‌کنند.

ایرانمنش عضو کمیسیون عمران و شهرسازی نیز در این نشست به ارائه گزارش عملکرد پرداخت و گفت: نشستی با انجمن انبوه سازان را برگزار کردیم و مباحث مختلفی در حوزه ساخت و ساز مطرح شد و جمع بندی این نشست ایجاد پیش نویس تفاهم نامه ای بین شهرداری و انجمن  انبوه سازان بود، زیرا  بسیار کار با اهمیتی است زیرا هم تولید مسکن شهرداری را آسان می کند و هم  رافع و حلال مشکلات شهری در تامین مسکن خواهد بود.

حسین چناریان در ادامه سخنان ایرانمنش گفت: در خصوص انبوه سازان بحث روانی بربازار مسکن وجود دارد بنابر این شهرداری موضع خودش را نسبت به انبوه سازی در رسانه ها عنوان کند تا اگر از سوی نهاد دیگری مانع ایجاد می‌شود، انبوه سازان توپ کم کاری خود را با عنوان عدم همکاری در زمین شهرداری نیندازند.

شعر باف شهردار کرمان هم ضمن تایید این موضوع گفت:  فضای عمومی کرمان نسبت به انبوه‌سازی مثبت نیست، گرچه باید کار رسانه‌ای انجام دهیم ولی ضروری است بستۀ مشوق‌های انبوه‌سازی را تعریف کنیم، این اقدام در گذشته هم انجام می‌شده ولی بعضا تبدیل به رانت برای عدۀ خاصی شده است.

وی تاکید کرد: ما از انجمن انبوه‌سازان خواسته ایم تا پیش‌نویسی از بسته‌های تشویقی که مدنظر دارند را به شهرداری ارائه کنند تا بررسی شود.

منصور ایرانمنش رئیس  کمیسیون عمران ادامه داد گفت:  نگرانی و دغدغه‌های دوستان در حوزۀ ساخت‌وساز در نشست هم اندیشی روز گذشته مطرح و قرار شد در سطح کارشناسی بین شهرداری و انجمن نشستی برگزار شود تا اگر نیاز باشد، برای تسهیل امورات سازندگان، تفاهم‌نامه‌ای امضا شود.

 حسین چناریان رئیس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورای شهر کرمان نیز اذعان کرد: در حال حاضر فضای روانی دربارۀ انبوه‌سازان و ساخت‌وساز گسترده و انبوه در کرمان ایجاد شده که می‌گویند با این گروه همکاری نمی‌شود و  همیشه هم شهرداری مخاطب نیست بلک نظام مهندسی هم مطرح است.

شعر باف: منتظر بسته پیشنهادی انبوه سازان هستیم 

وی ادامه داد: صحبت این است که اکثر انبوه‌سازان کرمان دارند سرمایه‌های خود را به تهران و مشهد و اصفهان می‌برندالبته این هم برخی افراد مطرح عنوان می کنند و صحت آن را نمی توانیم تایید کنیم و  نمی‌دانم چه‌قدر این ادعا واقعیت دارد ولی نیاز است در این خصوص تدبیری اندیشیده شود.

شهردار کرمان  در پاسخ به چناریان ادامه داد: منتظریم تا پیش‌نویسی از طرف انجمن انبوده سازان برای مفاد بسته‌های تشویقی و تخفیف‌های احتمالی ارائه شود تا در شورا و شهرداری آن را بررسی کنیم و بگوییم مشوق برای ساخت‌وسازهایی که از حدی بالاتر است، برای همگان لحاظ شود.

شعرباف‌تبریزی افزود: برای انبوه‌سازی پیشنهاد بنده این است که پروژه‌های بزرگ انبوه‌سازی توسط شهردار و نظام مهندسی و در بالاترین سطح بررسی شود و به شهرداری‌ها مناطق نرود، این جزو پیشنهادات ما است اما همچنان منتظر پیش‌نویس انجمن انبوه‌سازان هستیم.

فتح الله مویدی؛ نظام مهندسی  نقشه‌های ساختمانی را به خاطر مجری ذی‌صلاح بودن دپو کرده است

در ادامه، فتح‌الله مویدی رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورای شهر با بیان اینکه همان‌طور که شهردار محترم می‌گویند انبوه‌سازی در کرمان  وضعیت خوبی ندارد و توپ هم نباید در زمین شهرداری و شورا بیفتد؛ افزود: تعداد زیادی نقشه  ساختمانی در نظام مهندسی مانده است،با پروانه‌های جزئیِ یک طبقه و دو طبقه کار چندانی در شهر پیش نمی‌رود و نظام مهندسی هم نقشه‌ها را به خاطر مجری ذی‌صلاح دپو کرده است.

 ایرانمنش رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر کرمان ابراز کرد: یکی از دغدغه‌های عمدۀ انبوه‌سازان مجری ذی‌صلاح است که هم الزامات قانونی دارد و هم آرای دیوان برای رد آن وجود دارد. قصد داریم در جلسه‌ای، مبانی قانونی و آخرین آرا را بررسی کنیم تا تکلیف این نقشه ها مشخص شود.

وی با بیان اینکه اندکی از مختل شدن کارها به  دلیل عدم تعیین تکلیف نقشه ها ست، ادامه داد: ما هم با پیشنهاد شهردار موافقیم که بستۀ تشویقی باشد تا همه بتوانند از آن استفاده کنند، این مسائل اما نیاز به پیگیری دارد و این‌طور نباشد صحبتی شود و چهار ماه دیگر خبری از آن نشود.

کمساری؛ وضعیت ساختمان شهرداری منطقه ۵ بحرانی است 

کمساری عضو کمیسیون گردشگری شورای شهر گفت: کمیسیون گردشگری با موضوع تملک زمین های هم جوار  قلعه دختر و قلعه اردشیر با حضور شهرداران منطقه ۴ و ۵ برگزار شد که هنوز برای تملیک به جمع بندی نرسیدند، بنابر این مقرر شد هفته آینده با مسکن و شهرسازی جلسه ایی گذاشته شود ، در حال حاضر  محدوده نهایی میراث کار خود را آغاز خواهد کرد زیرا تکلیف مشخص شده است.

وی به موضوع انتقال شهرداری منطقه ۵  اشاره کرد و گفت: استانداری ۳ بار به سازمان آموزش و پرورش نامه داده است تا مستندات خود را مبنی بر تملک زمین ارائه کنند که متاسفانه هنوز سندی  ارائه نشده است و عملا امکان حضور بیش از این از سوی آموزش و پرورش در ملک شهرداری غیر ممکن است.

کمساری به ضعف رسانه ایی عملکردی شورا اشاره کرد و گفت: متاسفانه گزارشی از فضای عید نوروز و اقداماتی که انجام شده به صورت مکتوب و مستند ما نداریم که در زمینه ارزیابی بسیار عقبیم.

کمساری؛ برخورد قهری آموزش و پرورش با شهردار منطقه ۵ بر سر ملک متعلق به شهرداری

وی با بیان اینکه ما در رصد وارزیابی بسیار عقب هستیم گفت:شهردار منطقه ۵ اقدامات سازنده  پروژه تجلی را رسانه ای کرده و تاریخ و زمان ارائه کرده است بنابر این  باید در تامین نیازی که دارد با وی همکاری لازم صورت گیرد اگر نیروی انسانی کمبود دارد جبران شود و اگر  هم ریالی نیاز به  مساعدت دارد باید همراهی کرد  تا به وعده ایی که داده شده جامعه عمل بپوشانیم.

کمساری با بیان اینکه وضعیت ساختمانی منطقه ۵ بحرانی است، گفت: تعیین تکلیف این ملک باید به سمت صلح و سازش پیش بره تا وضعیت تعیین شود اما  آموزش و پرورش تا حکم جلب شهردار منطقه ۵ پیش رفته است، هم زمین و هم ساختمان متعلق به خود شهرداری است این پذیرفته نیست که  از شهردار ما به واسطه حضور در ملک خودش شکایت شود و برخورد قهری صورت گیرد.

انتهای پیام/ طهماسبی

  https://armanekerman.ir/vdcenp8zejh8woi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین