تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۷
۰
plusresetminus
ارسلان میری گفت: حتما ساعات پخت از سوی نانوایی ها رعایت شود در غیر این صورت تحت عناوین مختلفی اعمال قانون انجام می شود و برای اختلال در نظام توزیع و عرضه و ایجاد نارضایتی مردمی مجازاتهای شدیدی در نظر گرفته می شود.
قطع سهمیه آرد نانوایی هایی که کد پذیرنده ندارد/ جریمه سنگین برای عدم رعایت ساعت پخت و عرضه آرد خارج از شبکه نانوایی ها
به گزارش راه آرمان؛ بعد ازظهر امروز ارسلان میری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان در حاشیه ستاد تنظیم بازار استان کرمان در جمع خبرنگارن گفت: امروز در جلسه کارگروه آرد و نان و کارگروه اقدام مشترک تنظیم بازار استانی مقرر شد کلیه اتاق های اصناف سراسر استان و اتحادیه های مربوطه به اعضای خود اطلاع رسانی کنند که هر گونه افزایش قیمت بدون مجوز از مراجع قانونی پذیرفتنی نیست و به عنوان تخلف محسوب می شود و طبق قانون با متخلف برخورد می شود.
 
وی افزود: اگر چنانچه در صنفی کالایی متاثر از مردمی سازی یارانه ها واقع شده باید حتما به دستگاههای متولی مراجعه کنند که تغییرات اعمال شود و اگر خودسرانه نسبت به تغییر قیمتهای اقدام کنند تخلف است و در مرحله اول نصب پارچه گران فروشی و در موارد بعدی پلمب و جریمه در نظر گرفته شده است.

میری با اشاره به جریمه های در نظر گرفته شده برا متخلفان توضیح داد: جریمه هایی که برای عدم رعایت مقررات نظامات صنفی دیده شده از 600 هزار تومان برای کسی که قوانین را مراعات نکند و همچنین برای گرانفروشی و عدم درجه قیمت جریمه با ضریب 5 برابر تا 10 میلیون تومان جریمه نقدی در نظر گرفته شده است.
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان در رابطه با تخلفات برخی نانوایی ها عنوان کرد: راجع به نانوایان مواردی که نسبت به ساعات پخت مراعات نشود یا واحد صنفی را تعطیل کنند  براساس قانون نظام صنفی با آنها برخورد می شود و مجازاتهایی برای آنها درنظر گرفته شده است.
 
میری ادامه داد: برای نانوایی های متخلف مرتبه اول صرف عدم رعایت ساعات پخت و عدم مراعات مقررات قانونی 800 هزار تومان جریمه نقدی  و افرادی که مبادرت به عرضه نان خارج از شبکه داشته باشند مثلا واحد صنفی را تعطیل کرده که آرد را به صورت آزاد بفروشد یا باعث التهاب در بازار شود اگر جنبه مجرمانه داشته باشد می توانیم به دادسرا و محاکم عمومی و انقلاب ارجاع دهیم.
 
وی ضمن تذکر به نانوایان اظهار کرد: حتما ساعات پخت رعایت شود در غیر این صورت تحت عناوین مختلفی اعمال قانون انجام می شود و برای اختلال در نظام توزیع و عرضه و ایجاد نارضایتی مردمی مجازاتهای شدیدی در نظر گرفته می شود.
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان افزود: مهمترین کاری که نانوایی ها باید انجام دهند ثبت کد پذیرنده است زیرا سهمیه آرد واحدهای صنفی که کد پذیرنده نداشته باشند قطع می شود.

وی با اشاره به حضور گشت های بازرسی در سطح استان خاطرنشان کرد: روزانه به طور متوسط 6 الی 7 گشت مشترک با مدیریت تعزیرات در مرکز استان و در شهرستانهای اصلی حداقل یک گشت مشترک انجام می شود.

ارسلان میری با بیان اینکه علاوه بر کالاهای اساسی کالاهایی که در سبد خانوار موثر هستند نیز رصد می شوند تشریح کرد: بازرسی ها توسط دستگاههای دیگر از جمله صمت، جهاد کشاورزی، بسیج، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل دامپزشکی نیز انجام می شود که پرونده ها به تعزیرات حکومتی ارجاع داده می شود.

 وی بیان کرد: طی 4،5 روز اخیر بیش از 600 پرونده واردی در رابطه با تخلفات داشتیم و قریب به 50 درصد آنها رای صادر شده البته مواردی داریم که ظرف امروز و فردا اقدامات موثری در رابطه با آنها از جمله نصب بنر و پلمب واحد صنفی صورت خواهد گرفت.
 
 
انتهای پیام/ سوده پاکاری https://armanekerman.ir/vdcepp8zxjh8woi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین