تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۳
۰
plusresetminus
محمدمهدی فداکار گفت:همسران شهدا در جنگ مظلوم واقع شدند، خاطرات، مشکلات، و گذراندن زندگی همسران شهید در زمان زنده بودن شهدا و بعد از شهادت آنها باید به صورت شفاف بیان شود.
همسران شهدا مظلوم هستند/دانشنامه دفاع مقدس کرمان تدوین می‌شود
به گزارش "راه آرمان" امروز در نشست شورای استانی هماهنگی دفاع مقدس محمدمهدی فداکار استاندار کرمان گفت: تدوین دانشنامه دفاع مقدس در استان کرمان از اهمیت بالایی برخوردار است با توجه به مرجع‌بودن این مجموعه علمی، کار تهیه و تدوین آن با رعایت کامل استانداردهای علمی پیگیری و دنبال شود.

وی افزود: تولید کتاب در حوزه های کودک و همسران شهدا چه همسران در دوران دفاع مقدس و چه همسران مدافعین حرم در دستور کار قرار گیرد، و سعی کنیم شهدا را با زبان و پیام کودکان و در قالب های مختلف صوتی، تصویری و نقاشی و سایر کارهای هنری به خوبی معرفی کنیم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه تهیه کتاب خاطرات همسران شهدا را ضروری است ادامه داد: همسران شهدا در جنگ مظلوم واقع شدند، خاطرات، مشکلات، و گذراندن زندگی همسران شهید در زمان زنده بودن شهدا و بعد از شهادت آنها باید به صورت شفاف بیان شود.

 وی تصریح کرد: گزارش دهی دستگاه ها پس از ایام سوم خرداد در خصوص عملکرد خود نسبت به این مناسبت در الویت باشد در این باره نمی گوییم معجزه کنید اما نباید هم کار را رها کنید، زیرا فتح خرمشهر و والفجر ۸ اوج دفاع مقدس بود و مهم است دستگاه های مربوطه برای این مناسبت به صورت جدی پای کار بیایند.

فداکار، چاپ کتاب شهدای دستگاه‌ها و ساخت و تکمیل حرم شهدای گمنام در سطح استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: ساماندهی گلزار شهدای گمنام با همکاری خیران و دستگاه‌ها حتما باید انجام گیرد تا غربت شهدا مضاعف نشود.

وی اظهار کرد: آبرو، عزت و سرافرازی ما از شهداست و همه این را می‌دانیم اما دانستن با یقین تفاوت دارد، باید به مرحله یقین برسیم که هر چه داریم از شهداست و با این دیدگاه دیگر اجازه نخواهیم داد مزار شهیدی نامناسب باشد و خاطرات آنها پنهان بماند.


انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdcfvvdyjw6d01a.igiw.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین