کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان:

رونمایی از سردیس «شهید سلیمانی» در فرودگاه کرمان به‌مناسبت سوم خرداد

26 ارديبهشت 1401 ساعت 13:53

وی در پایان گفت:به‌ مناسبت سوم خردادماه از سردیس «سردار شهید قاسم سلیمانی» در محل فرودگاه کرمان رونمایی می شود و این سردیس توسط حوزه هنری تهیه شده است.


به گزارش "راه آرمان"  سرهنگ «محمود مهدوی فرد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان امروز در نشست شورای استانی هماهنگی دفاع مقدس به تبیین وظایف این شورا به استاندار کرمان اظهار داشت: ۲۵ نفر در این شورا عضو هستند و ۱۲ کمیته دارد.

وی به نقش استان کرمان در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: دایره المعارف دفاع مقدس کشور بر اساس خواسته بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است که هر استان باید دائره المعارف دفاع مقدس خاص خود را گرداوری و به تهران ارسال کند.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان تصریح کرد: در تدوین دانشنامه دفاع مقدس در استان کرمان شورای علمی متشکل از چهار گروه شهدا و اشخاص، جغرافیا و نظامی، فرهنگ و هنر، اجتماع و سیاست شکل گرفته و ۸۸۰ مقاله مشخص شده که به چاپ برسند.

وی تشریح کرد:در مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان در سال گذشته ۶۹ مورد کتاب دفاع مقدس در گروه‌های مختلف به چاپ رسید.

مهدوی توضیح داد: به برکت وجود ۳۰۱ شهید گمنام در سطح استان کرمان، ۱۲ کمیته آموزش و پژوهش، هنری و نمایشی، اسناد و مدارک، ادبیات و نشر، زنان، موزه دفاع مقدس، راهیان نور، امور پیشکسوتان، تشکل‌های مردم نهاد، رسانه، ورزش و جوانان و اصناف ذیل شورای هماهنگی دفاع مقدس فعالیت دارند.

وی با تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس اظهار کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس از ۲۹ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و برنامه‌های سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهرشامل یادواره شهدا، نمایشگاه‌ها، همایش ایثارگران و جانبازان و رژه نیروهای مسلح و برنامه های متعدد فرهنگی، علمی، هنری است.

وی در پایان گفت:به‌ مناسبت سوم خردادماه از سردیس «سردار شهید قاسم سلیمانی» در محل فرودگاه کرمان رونمایی می شود و این سردیس توسط حوزه هنری تهیه شده است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 126966

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/126966/رونمایی-سردیس-شهید-سلیمانی-فرودگاه-کرمان-به-مناسبت-سوم-خرداد

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir