کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در ستاد تنظیم بازار استان کرمان مطرح شد؛

ایجاد قرارگاه نظارتی آرد و نان برای جلوگیری از نشتی آرد یارانه ای در سطح استان

27 ارديبهشت 1401 ساعت 9:25

رحمان جلالی معاون امنیتی استاندار کرمان وضعیت حوزه آرد و نان را جنگی اعلام کرد و گفت: همه دستگاه های نظارتی ما باید به جدیت مراقبت و نظارت از این حوزه را انجام دهند تا نشتی آردی که رخ می دهد را پیدا کنیم و اگر فسادی رخ می دهد آن را بیابیم.


به گزارش "راه آرمان " صبح امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان رئیسی مدیرکل تعاون روستایی استان اعلام کرد: نرخ رسمی مرغ فردا اعلام خواهد شد اما انالیز قیمتی ما در حال حاضر از بازار این است که قیمت مرغ نژاد غیر آرین هر کیلو ۵۲ هزار تومان و  کیلویی ۵۳  هزار تومان برای نژاد ارین خرید و فروش می شود.

 
سپس مهرابی گفت: نگرانیم که اختلاف قیمت موجب فساد شود و بازار هم به سوی کاهش و کمبود مرغ پیش برود بنابر این تعیین نرخ واحد الزامی است تا در مقابل فساد بایستیم.
 
معاون اقتصادی استانداری کرمان تاکید کرد: در خصوص نان فانتزی، با توجه به اینکه هزینه نیروی انسانی کرایه مغازه و میزان خرید بازار متغیر هست نمی شود قیمت واحدی اعلام کرد اما هر شهرستان با اتحادیه های این صنف در خصوص قیمت گذاری اقدام کند.

 
رحمان جلالی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی  استانداری کرمان با بیان اینکه ۸۴ هزار نانوایی وجود دارد که آرد در قالب خرید از چرخه تولید خارج می شود بنابر این  ناظران در کل کشور به دنبال نشتی آرد هستند تا بفهمند که این آرد از کجا نشت می کند با این اوصاف اگر نانوایی آرد را دریافت م کند  و کد پذیرنده را اعلام نمی کند بی شک متخلف هستند.
 
جلالی  تاکید کرد: اولویت اول ما نظارت بر حوزه ارد و نان  است و تمام ظرفیت استان باید  در این مسیر قرار گیرد.
 
وی وضعیت حوزه آرد و نان را جنگی اعلام کرد و گفت: همه دستگاه های نظارتی ما باید به جدیت مراقبت و نظارت از این حوزه را انجام دهند تا نشتی آردی که رخ می دهد را پیدا کنیم و اگر فسادی رخ می دهد ان را بیابیم.
 
 
سخنگوی طرح اصلاح اقتصادی در استان کرمان ادامه داد: در آرایش جنگی شکل گرفته  اولین اولویت شکل گیری قرارگاه ارد و نان است، با ایجاد این قرار گاه  باید هرچه ظرفیت در سطح استان است، همین امروز در قالب قرارگاه ارد و نان وارد شود تا وضعیت این حوزه حل شود بنابر این  فرمانداران باید لحظه ایی گزارشات خود را  از حوزه نظارت ها بر بازار ارد و نان اعلام کنند.
 
جلالی اذعان کرد: هر روز صبح باید گزارش  وضعیت بازار بخصوص نان و آرد به استانداری اعلام شود و در این مسیر نهادی که بسیار کمک کننده بوده است هم باید با تمام ظرفیت وارد شود زیرا اگر حافظان نظام و بسیج مستضعفین به کمک نظارتی ما نیایند ما موفق نمی شویم ضمن اینکه سبستم دستگاه دولتی هم باید مثل بسیج و حافظان نظام پای کار باشند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: بسیج ذخیره استراتژیک نظام است و الان بسیج باید به خط بشود کمک کند تا مشکل آرد و نان حل شود تا دشمن اجازه نفوذ پیدا نکند.
 
 
در ادامه سرهنگ رهرو مسئول بسیج اصناف استان نیز با بیان اینکه از دیگر کالاهای اساسی نباید غافل شویم گفت: دستور فرماندهی سپاه به ما این است که به صورت مستقیم ناظر بر بازار باشیم و پای کار هستیم بنابر این توقع ما این است که هر چه زودتر نرخ واقعی اقلام و میزان درخواست نیاز واحد های داخلی احصاء شود تا شاهد بروز مشکلات برای مردم نباشیم.

در ادامه این جلسه میری مدیر کل تعزیرات استان کرمان نیز از خانه به دوشی واحد های شهرستانی تعزیرات گلایه کرد و گفت: در حالی که ماده قانونی برای جذب نیروی اموزش دیده در تعزیرت حکومتی از سوی ناجا اما هنوز این ماده قانونی اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: در شهرستان های استان واحد های اجرایی تعزیرات اجاره نشین هستند که ضمن ایجاد هزینه بر این واحد ها عملا در شان این نهاد حکومتی هم نیست که مستاجر باشد.

میری در پایان خاطر نشان کرد: بی شک رسیدگی به پرونده هایی که در نوع واحد اختلاف سرمایه ای و مکانی دارند رعایت انصاف خواهد شد و هرگز جریمه ارزان به واحد بزرگ و هزینه گران بر واحد کوچک تحمل نخواهد شد اما قطعا با واحد متخلف برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/ طهماسبی


کد مطلب: 126971

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/126971/ایجاد-قرارگاه-نظارتی-آرد-نان-جلوگیری-نشتی-یارانه-سطح-استان

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir