تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۰
۰
plusresetminus
داریوش ماهری با بیان اینکه ما در سال جاری 62 درصد افزایش خرید داشته ایم، تاکید کرد: جمعا صد و بیست و 3 هزار و هفتصد تن گندم از ابتدای سال جاری خردیداری شده است که رقم ریالی ان هزار و 281 میلیارد تومان است از این مقدار 883 میلیاردتومان به کشاورزان پرداخت شده است.
خرید 3 هزار و 700 تن گندم از ابتدای سال جاری در کرمان/ دستگاه های کارتخوان عشایر یارانه آرد و  نان را با هم پرداخت می کند
به گزارش" راه آرمان " داریوش ماهری مدیر کل غله استان کرمان در ستاد ساماندهی آرد و نان ، گفت: ما سال گذشته 69 هزار تن گندم خریده بودیم اما در حال حاضر نسبت به مدت مشابه 111 هزار تن گندم خریداری کرده ایم
 
وی با بیان اینکه ما در سال جاری 62 درصد افزایش خرید داشته ایم، تاکید کرد: جمعا صد و بیست و 3 هزار و هفتصد تن گندم از ابتدای سال جاری خریداری شده است که رقم ریالی آن هزار و 281 میلیارد تومان است از این مقدار 883 میلیاردتومان به کشاورزان پرداخت شده است.
 
ماهری با اشاره به این مطلب که تا کنون 68 درصد کشاورزان پول فروش گندم خود به دولت را دریافت کرده اند، گفت: در خصوص دانه روغنی کلزا نیز 27 تن از این نوع دانه روغنی خریداری شده است، 12 میلیارد و 200 میلیون تومان میزان ریالی این محصول بوده است که  76 درصد قیمت خرید کلزا به کشاورزان پرداخت شده است
 
سرپرست مدیر کل غله استان تاکید کرد: بر اساس مباحثی که در بازرسی ها مطرح بود بحث پخت و فروش نان فانتزی ها بود که مقرر شد حتما در خصوص قیمت های اعلامی یک آانالیزقیمتی  صورت گیرد تا یک سقف قیمت برای آن  مشخص شود.
 
داریوش ماهری ادامه داد: بحث سایر نان ها در خصوص قیمت ها تابع عرضه و تقاضا است اما در خصوص فانتزی ها حتما باید یک سقف قیمتی مشخص برای آن تعیین شود تا مشکل خاصی ایجاد نکند.
 
وی در خصوص بازدید از نانوایان در سطح شهر را بر اساس بنر تدوین شده در اداره غله عنوان کرد و گفت: بهتر است که بنر مشخص شده را طبق نرخ نامه مصوب که در کرمان متفاوت هست را ملاک قرار دهند زیرا قیمت در شهرستان های کرمانی تغییراتی دارد و متناسب با شرایط شهرستان ها تعیین شده است.
 
ماهری ادامه داد: بنر طراحی شده بایده توسط اتحادیه ها به واحد های تولیدی در سطح شهر ارسال و در مقابل هر مغازه نصب شود زیرا نوع پخت، وزن چانه، قیمت نان و ... دراین بنر عنوان شده است و باید در مقابل چشم مصرف کنندگان باشد.
 
وی به دیگر تخلفات نانوایان در خصوص وجود حیاط خلوت ها و اتاق های هم جواری که محل اختفاء آرد است اشاره کرد و گفت: دربازدید های روز گذشته این مورد به شدت ملموس بود و بازرسان به انبار اعلامی نانوا اکتفا نکنند، ضمن اینکه بازدید های روز گذشته تبعات بسیار خوبی  به همراه داشته است.

 ماهری گفت: روز دوشنبه که بازدید از 35 نانوایی صورت گرفته بود 18 مورد آن تعطیل بود ولی روز گذشته که بازدید به صورت جامع تر انجام شده بود، 52 واحد صنفی که صرفا معطوف به تعطیلی ها از آن ها بازرسی انجام شده بود تنها 1 واحد تعطیل بود.
 
سرپرست اداره کل غله استان اذعان کرد: بازرسی ها موفقیت آمیز بوده است بنابراین تمام نانوایی ها این اهرم نظارتی را احساس می کنند و اقدام به تخلف کمتر مشاهده می شود.
 
ماهری گفت: زمانی که دولت قیمت 11 هزار تومان را برای هر کیلو گندم مصوب کرد قیمت جهانی آن 372 دلار بود که با دلار 28 هزار تومانی  حدود 10 هزار و 800 تومان قیمت گندم ما می شد.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر با تبعاتی که جنگ روسیه و اکران داشت  و هند هم به طور کامل صادرات گندم را ممنوع اعلام کرده است، قیمت گندم در واحد جهانی به مبلغ 453 دلار رسیده است که نشان از افزایش قیمت جهانی این محصول در بازه زمانی یک ماهه دارد که در همین زمان قیمت نهایی خرید گندم ما کیلویی 13 هزار تومان از کشاورز است .
 
ماهری به چگونگی دریافت سهمیه یارانه عشایر بر روی کیسه های آرد گفت: دستگاه کارتخوانی که در حال حاضر تعبیه شده است هر دو فعل را انجام می دهد که هم نان و هم ارد یارانه ایی در برنامه آن طراحی شده است به این صورت که یارانه نان همزمان به حساب نانوا و آرد یارانه ایی هم با قیمت سال 1400 توزیع می شود و بلافاصله مابه التفاوت به حساب کارخانه واریز خواهد شد.

انتهای پیام م طهماسبی
 
 
 
 
  https://armanekerman.ir/vdcaoin6i49nuo1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما