تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۳
۰
plusresetminus
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی جنوب کرمان مطرح کرد؛

افزایش مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در سال جاری در جیرفت

محمد شریفی گفت: مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در سالجاری در جیرفت افزایش صعودی داشته است.
افزایش مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در سال جاری در جیرفت
به گزارش "راه آرمان" از جیرفت؛ محمد شریفی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی جنوب کرمان گفت: پیرو تصمیمات متخذ شده در کاهش ۴۵ درصدی قیمت کودهای فسفاته و پتاسه از ابتدای سال جاری توسط وزارت جهاد کشاورزی، شاهد افزایش معنادار میزان مصرف کودهای مذکور توسط کشاورزان می‌باشیم.
 
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی جنوب کرمان افزود: به گونه‌ای که میزان مصرف کودهای فسفاته از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش از ۲۷ برابر و مصرف کودهای پتاسه بیش از ۱۸ برابر و مصرف این دو گروه کودی به طور میانگین بیش از ۲۲ برابر افزایش یافته است.
 
وی بیان کرد: هر چند میزان متوسط مصرف همچنان کمتر از مقادیر استاندارد ابلاغی می‌باشد لیکن رشد مصرف این دو گروه کودی در سال جاری نسبت به سنوات اخیر بی‌سابقه و نوید بخش یک سال پرمصرف در نهاده‌های کشاورزی و افزایش عملکرد محصولات می‌باشد.
 
شریفی ضمن اظهار امیدواری گفت: با اقدامات ترویجی و آموزشی امیدوار هستیم که بتوانیم در یک برنامه میان مدت مصرف کشور را به مقادیر استاندارد برسانیم.
 
شریفی افزایش معنادار مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در سال جاری را منجر به افزایش کمّی و کیفی محصولات کشاورزی و ارتقاء سطح سلامت جامعه ارزیابی نموده و از آن به عنوان یکی از مهمترین توفیقات بخش کشاورزی طی سال‌های اخیر یاد کرد.

انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdcb90b8zrhb59p.uiur.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما