تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۸
۰
plusresetminus
محمد مهدی فداکار گفت: باید الزاماتی مانند فرآوری و بسته‌بندی را هم فراهم‌ کنیم تا به نوعی کشت محصولات‌ دیگر برای کشاورز صرفه داشته باشد.
باید الزاماتی مانند فرآوری و بسته‌بندی را هم فراهم‌ کنیم/اصلاح الگوی کشت دستوری نبوده بلکه کار فرهنگی است
به گزارش راه آرمان محمدمهدی فداکار استاندارکرمان شبانگاه چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان منوجان با بیان اینکه اصلاح الگوی کشت دستوری نبوده بلکه کار فرهنگی است، گفت: اصلاح الگوی کشت زمان بر است لذا برای اجرای این طرح باید مجموعه های مختلف پای کار بیایند.  


وی افزود: برای اینکه تغییر الگوی کشت صورت گیرد باید الزاماتی مانند فرآوری و بسته‌بندی را هم فراهم‌ کنیم تا به نوعی کشت محصولات‌ دیگر برای کشاورز صرفه داشته باشد.

استاندار کرمان تصریح کرد: قیمت برداشت محصول و میزان مصرف آب مهم در بخش کشاورزی مهم بوده لذا برای استفاده بهینه و اینکه محصول از بین نرود و خشک نشود، باید الگوی کشت را اجرا کرد.  

وی با بیان اینکه مدیریت روان آب در منطقه بحث جدی است، اظهار داشت: آبخیزداری را به راحتی می‌توان در دشت منوجان ایجاد کرد.  

فداکار در بخش دیگری از سخنان خود به حضور شرکت صنعتی معدنی گهر زمین در شهرستان منوجان به عنوان‌ معین اقتصادی اشاره کرد و گفت: گهرزمین در حال حاضر بیشتر کارهای آموزشی انجام می‌دهد و توقع است که فعالیت های سرمایه گذاری را افزایش دهد.  

وی با بیان اینکه دوره های آموزشی برای دانش آموزان لازم است اما علت اصلی حضور معین اقتصادی نیست، افزود: مسئولیت شرکت های معین بیش از این بوده و باید باری از دوش مردم و مشکلات منطقه بردارند.  

استاندار کرمان گفت: همه ما وظیفه خدمت به مردم را داریم و باید در مواقع اضطراری به قدر وسع و امکان کمک دهیم.  

وی افزود: در زمان بحران در حوزه دستگاه های کمک رسان رسمی و غیررسمی قرارگاه واحد باید شکل گیرد و مطمئنا با کار قرارگاهی واحد، مشکلات کمتر خواهد بود.  

مقصد پایانی سفر ۲ روزه استاندار کرمان به جنوب کرمان، شهرستان منوجان و بازدید از مناطق روستای سیلزده گنج‌آباد و روند بازسازی‌ واحدهای آسیب دیده بود.  

فداکار عصر امروز با همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی، مدیران کل حوزه و بحران استانداری با حضور در گلزار شهدای منوجان به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

استاندار کرمان در سفر به منوجان همچنین بازدیدی از کارگاه فرش دستباف و مجتمع رفاهی و هتل سنتی معین اقتصادی این شهرستان داشت.

انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdcizyazut1aru2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما