تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۰
۰
plusresetminus
رییس کل دادگستری سابق استان کرمان:

۸۹ درصد قضات بومی در دستگاه قضا استان فعالیت می کنند

یدالله موحد گفت: در عرصه منابع انسانی با چالش رو به رو بودیم و راهی جز جذب نداشتیم که در این زمینه دانش آموختگان حوزوی و دانشگاه جذب شدند و امروز ۸۹ درصد قضات بومی شده اند و چینش قضات و کارکنان قضایی در سطح استان متعادل شده است.
۸۹ درصد قضات بومی در دستگاه قضا استان فعالیت می کنند
به گزارش راه آرمان؛ یدالله موحد صبح امروز در مراسم معارفه رییس کل دادگستری جدید استان کرمان ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان استان، نماینده ولی فقیه در استان، اعضای شورای تأمین و شورای ادارای، نیروهای اداره کل دادگستری استان کرمان گفت: ۳۱ سال در استان کرمان در رده های مختلف خدمت گذار مردم شریف و نجیب استان کرمان بوده ام به ویژه در دو دهه اخیر که مسئولیت های مدیریت قضایی در استان داشته ام.

رییس کل دادگستری سابق استان کرمان با اشاره به انجام امور مختلف در عرصه مدیریتی طی هشت سال گذشته در سطح استان اظهار کرد: این امور کار یک فرد نبوده است و اگر همه کمک نمی کردند، این اقداماتی عملیاتی نمی شدند.

وی بیان کرد: اگر امروز مجموعه قضایی اصلاح می شود؛ تا دستور ریاست قوه قضائیه  و معاونان پشت آن کار نباشد و آن را حمایت نکنند آن کار اتفاق نمی افتد.

موحد با بیان اینکه از سال ۱۳۹۳ مسئولیت مدیریت را پذیرفتم و  میراث دار روسای قبل بودم، عنوان کرد: در این مدت، کارها به صورت برنامه محور انجام شد و اولین کار ما شناخت چالش های دستگاه قضا بود که در این عرصه با توجه به اینکه استان کرمان پهناورترین استان کشور است و مناطق محروم نیز در استان وجود دارد، قدم هایی را برداشتیم.

رییس کل دادگستری سابق استان کرمان تصریح کرد: بر اساس شناسایی، هشت حوزه شهرستان و بخش نیاز به واحد قضایی داشتند تا مردم بتوانند به سرعت به عدالت دست پیدا کنند شهرستان هایی همچون فاریاب، جازموریان، ساردوئیه، راین، بروات، کشکوییه، فردوس و در شهر کرمان ۵ مجتمع قضایی نیاز به تاسیس داشت که کار انجام شد.

وی ابراز کرد: هشت واحد قضایی در سطح استان ساختمان جدید نداشت که ساختمان جدید در مناطقی همچون رابر، بافت، ارزوییه، ساردوییه، انار، کوهبنان، زرند، شهید باهنر کرمان و غیره احداث شد و به طور کلی ۶۰ هزار متر مربع ساختمان طراحی و پیگیری کردیم.

موحد اظهار کرد: در عرصه منابع انسانی با چالش رو به رو بودیم و راهی جز جذب نداشتیم که در این زمینه دانش آموختگان حوزوی و دانشگاه جذب شدند و امروز ۸۹ درصد قضات بومی شده اند و چینش قضات و کارکنان قضایی در سطح استان متعادل شده است.

رییس کل دادگستری سابق استان کرمان گفت: در حوزه رفاهی کارهای بزرگی انجام شد و زمینه خانه دار شدن ۸۰۰ نفر از همکاران قضایی فراهم شده است.

وی بیان کرد: سال ۹۳، ۱۳۲ هزار پرونده در استان موجود بود و ما در سال ۱۳۹۹ موجودی را به ۸۸ هزار پرونده توانستیم، کاهش دهیم.

موحد با اشاره به اینکه در گذشته ۴۰ باند شرارت در حال فعالیت بود که هم اکنون باند شرارتی را نداریم، ادامه داد: در زمینه شورای حفظ حقوق بیت المال کارهای خوبی انجام شد و ۹۳ درصد اراضی دولت تثبت مالکیت شد.

رییس کل دادگستری سابق استان کرمان خاطر نشان کرد: از مردم کرمان عذرخواهی می کنم  و اگر هر اتفاق و دستاوردی به وجود آمده است، محصول دستاوردهای نظام است و هر کوتاهی و تقصیری است ضعف حقیر است.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcfyedyew6d0xa.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین