تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۱
۰
plusresetminus
محمد مصدق گفت: جمهوری اسلامی ایران پرونده ای تشکیل داده و پیگیر و تعقیب عاملان و مباشران ترور سپهبد شهید سلیمانی در دستور کار قوه قضاییه است.
تعقیب عاملان و مباشران ترور سپهبد شهید سلیمانی در دستور کار قوه قضاییه است/ محور حرکت جهادی قوه قضائیه رضایت مندی مردم است
به گزارش راه آرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: استان کرمان به جهت وجود حاج قاسم، استانی بی نظیر در بین استان های کشور است و  این استان، پهناورترین استان کشور و با ویژگی های خاص خود است و مردم انقلابی و متدین و مدیران جهادی، این را اثبات کرده اند.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: استان کرمان بیش از پنج هزار شهید تقدیم کرده است که از چهره های شاخص شهید استان، سپهبد شهید سلیمانی، شهید باهنر است و دیگر شهیدان است؛ بنابراین حق این استان است که مدیران و کارگزارن در مسیر خدمت تلاش کنند.

وی با بیان اینکه جفاست در این مراسم حضور داشته باشم و از سردار سپهبد شهید سلیمانی سخن نگویم، عنوان کرد: یکی از مصادیق حقوق بشر آمریکایی، ترور شهید سلیمانی است که بیش از دو سال از این حادثه می گذرد و شخصیت های مختلفی در ایران و خارج از کشور این حادثه را مورد بررسی قرار داده اند.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه خوشبختانه تاکنون از منظر حقوقی، حتی کسانی که همراه با نظام نیستند، هیچ پشتوانه منطقی برای عملیات و اقدام ندارند و و همه حقوقدانان جهان آن را محکوم کرده اند، ابراز کرد: آمریکایی ها چند چیز را مطرح کردند که ترور چرا انجام شد؛ آنها  این اقدام را به عنوان حقوق مشروع، پیشگیری از وقوع جرم در آینده و به عنوان اقدام پیش دستانه مطرح کردند.

مصدق افزود: از دیدگاه حقوق بین الملل تاکنون نتوانستند جایگاه برای دفاع از این موضوع و ترور پیدا کنند و حقوقدانان این مسیر را بی صدا حرکت نکنند با صدای بلند اقدام کنند.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به دعوت کشور عراق در این کشور تردد داشت و این اتفاقی که رخ داد در کجای عالم وجود دارد؟ اظهار کرد: امروز در جمهوری اسلامی ایران، اگر راجع به فرد عادی اتفاق بیافتد در فضای مجازی غوغا می شود اما در خصوص این حادثه شاهد نبودیم.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران پرونده ای تشکیل داده و پیگیر و تعقیب عاملان و مباشران ترور سپهبد شهید سلیمانی در دستور کار قوه قضاییه است.

مصدق عنوان کرد: امروز این جلسه برای تغییر مدیریت و جابه جایی دو مدیر عزیز تشکیل شده است؛ دکتر موحد نزدیک به هشت سال در این استان با افتخار خدمت کرده است و پرچم مدیریت تحویل حجت الاسلام و المسلمین حمیدی می شود که وی از مدیران موفق دستگاه قضا هستند.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه محور حرکت جهادی قوه قضائیه رضایت مندی مردم است، تصریح کرد: امروز دستگاه قضایی در دوره تحول و تعالی قرار دارد که ما از اقبال مردم، خدا را شاکریم که این نعمت را به قوه قضائیه عطا کرده که نسبت به گدشته مردم اتتظار و اقبال دارند و ما مسولیتمان صد چندان است.

وی با بیان اینکه اگر کارکنان قضایی خود را به جای متهم، خواهان و خوانده بگذارد و انتظار از محکمه را خود بجای بیاورد برای ما کافی است، خاطر نشان کرد: امروز در مواجهه با انبوه پرونده‌ها شرمنده کارکنان قضایی و اداری قوه قضائیه هستیم؛ زیرا وضعیت بودجه ما به گونه ای نیست که در برابر زحمات ۶٠ هزار کارمند پاسخگو باشیم.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcgqu9q7ak9xz4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین