تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۲
۰
plusresetminus
حجت‌الاسلام علی شیرازی نماینده سابق ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجلاسیه شهدای روحانی مدافع حرم گفت: روحانیت ۱۲۲۲ شهید فرمانده و مسئول دارد که حرف و عمل را باهم آمیختند و شهید شدند تا اعلام کنند ما مسئولیت را برای بقای دین می پذیریم.
روحانیت ۱۲۲۲ شهید مسئول و فرمانده دارد که حرف را با عمل آمیختند/ برخی شهدای روحانی مدافع حرم در سطح اجتهاد بودند
حجت‌الاسلام علی شیرازی نماینده سابق ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجلاسیه شهدای روحانی مدافع حرم گفت: بنده یکی از سربازان  فرمانده رشید  و بزرگوار جبهه مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی هستم.

وی تاکید کرد: در سال ۱۳۹۷ کنگره شهدای روحانی مدافع حرم در قم برگزار شد سخنران قرار بود سردار حاج قاسم سلیمانی باشد و همزمان خانواده شهدا مازندران از ایشان دعوت کردند، شهید سلیمانی دعوت خانواده شهدا را ترجیح داد.

حجت الاسلام شیرازی با بیان اینکه اجلاسیه  امروز پیش مقدمه ای برای برگزاری کنگره ۴۰۰۰ شهید روحانی در کشور است، گفت:  روحانیت ۱۲۲۲ شهید مسئول و فرمانده دارد؛  1222 مسئولی که حرف و عمل را باهم آمیختند و شهید شدند تا اعلام کنند ما مسئولیت را برای بقای دین و انقلاب اسلامی می پذیریم.


نماینده سابق  ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: جامعه روحانیت ۲۲ شهید فرمانده لشکر و فرمانده تیپ، ۲۲۲ فرمانده گردان شهید ۵۰ مسئول تبلیغات و معاونت فرهنگی دارد و ۳۹ شهید روحانی مدافع حرم دارد؛ این برای جامعه روحانیت افتخار است، ما هزاران رزمنده جانباز و آزاده روحانی داریم.


حجت الاسلام شیرازی تاکید کرد: روحانیت همواره علم و‌عمل را باهم آمیخت تا ملت ایران زیباتر از همیشه معتقد به این الگوهایی باشدن که در میدان عمل مجاهدانه زیباتر از میدان علم آموزی عمل می کنند و اینان علم را برای کمال و نهایت کمال را در شهادت جستجو کردند.

وی افزود: امروز استان ما میزبان مهمانان ارجمندی از خانواده شهدای روحانی مدافع حرم است دست تک تک این خانواده ها را به نیابت از سردار سلیمانی و برگزارکنندگان این‌کنگره عظیم می بوسم و  افتخار میکنم که چه در دوران جنگ، چه دوران مبارزه با تروریست ها و داعش، خادمی در کنار این عزیزان بودم و افسوس می خورم که ما از قافله شهدا جا مانده ایم.


نماینده سابق ولی فقیه در سپاه پاسداران اذعان کرد: کنگره شهدای روحانی بنا بود سال گذشته برگزار شود اما به تاخیر افتاد و این تاخیر یکساله باعث شد شهید اصلانی و شهید دارائی هم به جمع شهدای روحانی بپیوندند.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی با بیان اینکه روحانیت همواره پای ارزش های انقلاب اسلامی  و اسلام ناب محمدی(ص) ایستاده است گفت: روحانیت ویژگی هایی دارد که آنان را در مجاهدت متمایز می کند، اولین ویژگی روحانیت عالم علم و دانش و فقه دینی و معرفت اسلامی است.

وی با اشاره به این امر که در قرآن اهل علم جایگاه ویژه دارند و به فرموده پیامبر اکرم(ص) خواب عالم از هزار رکعت نماز عابد افضل تر است، اظهار کرد: خدا می خواهد جایگاه عالم در جامعه مشخص باشد چون روحانی عالم دانشمند تبلیغ گر دین است و مردم دین را از عالم و دانشمندان می گیرند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه برخی از شهدای روحانی مدافع حرم در سطح اجتهاد بودند؛ تاکید کرد: برخی از روحانیون شهدای مدافع حرم استاد درس خارج فقه بودند طلبه معمولی نبودند و علم را برای دفاع از دین آموختند.

حجت الاسلام شیرازی دومین و سومین ویژگی روحانیت را مهاجر بودن عنوان کرد و گفت: هم هجرت از هوای نفس و هم هجرت جغرافیایی از ویژگی های شهدا است؛ زیرا آنها خودساخته بودند و همچنین در مهاجرت جغرافیایی همه شهدای مدافع حرم مهاجر الی الله بودند زیرا از سرزمین خود ایران به سوریه و عراق هجرت کردند.

وی چهارمین ویژگی آنها را هجرت برای جهاد و اسلام  عنوان کرد و تاکید کرد: شهدای روحانی نه برای دنیا بلکه برای خدا و مبارزه هجرت کردند، وقتی گام در مسیر جهاد گذاشتند ورود به عرصه جهاد کردند روز به روز مقام معرفتی عرفانی و الهی آنها بالاتر رفت زیرا دستشان را در دست خدا گذاشتند.


حجت الاسلام شیرازی تاکید کرد: شهدای روحانی به مقام دوستی با خدا رسیدند وقتی لباس دفاع از دین پوشیدند و سلاح بدست گرفتند خدا دستشان را گرفت، شهدا در دوران زندگی جزو اولیا الهی بودند که شهید شدند، طبق سخنان شهید سلیمانی تا شهید نباشی شهید نمی شوی یعنی باید مثل شهید زیست تا به مقام شهادت رسید و کسی که به رتبه بالای مقام اولیا الهی نرسد شهید نمی شود.


نماینده سابق ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: ویژگی بعدی عشق به شهادت است تا خون خود را برای پاسداری از اسلام تقدیم کنند، این درس را شهدای ما از علی بن ابیطالب(ع) گرفته بودند و شهدای روحانی ما برای شهادت لحظه شماری می کردند.

وی  دیگر ویژگی شهدای روحانی مدافع حرم را رسیدن به شهادت عنوان و تصریح کرد: رسیدن به شهادت  یعنی عزم و اراده کرده است تا در این مسیر شربت شهادت بنوشد هم بخاطر ارزش و جایگاه شهادت هم بخاطر دعوتی که دارد زیرا ارزش عالم بودن به عمل است وقتی مردم را به شهادت طلبی دعوت می کند خودش هم پیشگام است.


حجت الاسلام شیرازی ادامه داد: شهید مدافع حرم، شهید حرم اولیا و حریم اسلام، شهید مدافع از حرم امام حسین(ع) و زینب(س) است.

نماینده سابق ولی فقیه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: ارزش شهید مدافع حرم  متفاوت از شهید دوران دفاع مقدس است، رهبری فرمودند که به نظر من شهدای مدافع حرم مزدشان دو برابر شهدای جنگ است زیرا شهدای جنگ را دعوت کردند به جنگ اما شهدای مدافع حرم عاشقانه و با التماس برای دفاع از حرم آل الله رفتند.

وی با بیان اینکه خاضعانه از شهدا می خواهیم که ما را دعا کنند تا بتوانیم پرچم انقلاب را به دست امام زمان(عج) بسپاریم، گفت:  همه باید مدافع خون شهدای مدافع حرم ،  پاسدار خون شهید سلیمانی، پاسدار خون روحانی شهید سرافزار استان کرمان شهید باهنر باشیم.


انتهای پیام/ پاکاری



  https://armanekerman.ir/vdcj8aevyuqe8yz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین