تاریخ انتشار :جمعه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۸
۰
plusresetminus
دریادار سیاری گفت: همه آنهایی که در جنگ اعم از بلوک غرب و شرق از صدام حمایت کردند، اکنون پشیمان هستند زیرا به قدرت شیرمردان ایرانی و فرهنگ شهادت در میان ملت ما واقف شدند و ما در عرصه جنگ نرم هم پیروز شدیم و اکنون آمادگی دفاعی نیروهای مسلح کشور ما در حدی است که توان ایستادگی در برابر هر تهدیدی را داریم.
نیروهای مسلح کشور توان ایستادگی در برابر هر تهدیدی را دارند
به گزارش راه آرمان؛ به نقل از دیار آفتاب؛ امیر دریادار «حبیب الله سیاری» شامگاه پنجشنبه در آیین یادواره شهدای عملیات بیت المقدس از جمله ۳۴ شهید گلگون کفن ساوجی که در میان آنها یکی از همرزمانش به نام اسماعیل شعبانی نیز وجود دارد، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند زنده نگاه داشتن یاد شهدا اجری کمتر از شهادت ندارد و برگزاری چنین مجالسی برای نکوداشت راه و نام شهیدان اقدامی ارزشمند است و همه ما باید به آرمان های شهدا، مومن و متعهد باشیم و فرهنگ و ارزش های آنها را دنبال کنیم.
وی افزود: رهبر انقلاب در فرازی دیگر از بیاناتشان، گفتند که ما هرچه داریم به برکت خون شهداست و برای درک این مطلب باید فراز و نشیب های انقلاب از زمان مبارزات تا دوران دفاع مقدس و دستاوردهای کنونی را بررسی کنیم.
سیاری ادامه داد: استکبار در دومین گام خود به ترور شخصیت های مطرح انقلابی روی آورد و به همین دلیل از ابتدای انقلاب تاکنون ۱۷ هزار شهید ترور تقدیم دفاع از آرمان های نظام اسلامی و ارزش های اسلامی کردیم اما وقتی این حربه ها موثر نشد، بدخواهان به روشن کردن شعله های جنگ تحمیلی با تحریک صدام علیه ملت ایران روی آوردند.
معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: استکبار جهانی در آن زمان به او القا کردند که دستیابی به این اهداف با راه اندازی یک جنگ با عنوان قادسیه ۲ علیه یکی از کشورهای ترکیه، اسرائیل یا ایران محقق می شود و همان زمان امام خمینی (ره) درک کرد که هدف اصلی رژیم بعث جنگ با ایران است.
وی گفت:چشم طمع به اروند رود و خوزستان هم انگیزه دیگر صدام از تحمیل جنگ به ملت ایران بود و با اینکه در آن زمان جهان به بلوک های غرب و شرق که در اصل با هم مخالف بودند، تقسیم می شد اما در موضوع حمایت از صدام و ارائه تجهیزات مدرن نظامی به رژیم بعث توافق کامل داشتند و همین که در دوران دفاع مقدس از ۲۷ کشور اسیر داشتیم نشانه حمایت ها از صدام بود.
سیاری گفت: با اینکه در هشت سال جنگ تحمیلی، شهدای زیادی تقدیم کردیم اما ایستادگی، شرافت و افتخارات مان را حفظ کردیم و جمهوری اسلامی پیروز و صدام هم به سرنوشت محتومش دچار شد.
معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: دشمنان در همه این سال‌ها با تمام توان و با اعمال انواع توطئه ها و نفوذ حداکثری و استفاده ابزاری از حقوق بشر و امور هسته ای در پی شکست انقلاب و برگشت ملت ایران از اهداف خود هستند ولی نتوانستند توفیقی کسب کنند.
وی گفت: ما در جنگی پیروز شدیم که در تاریخ ۲۵۰ ساله ایران بی نظیر بود زیرا در این سالها هرگاه جنگی اتفاق افتاد تکه ای از کشور جدا شد و تنها جنگی که ذره ای از خاک میهن جدا نشد و تمامیت ارضی ایران محفوظ ماند، دفاع مقدس بود که به برکت خون شهدا حاصل شد و دشمنان در آینده نیز آرزوی شکست انقلاب را به گور خواهند برد.
سیاری اظهار کرد: همه آنهایی که در جنگ اعم از بلوک غرب و شرق از صدام حمایت کردند، اکنون پشیمان هستند زیرا به قدرت شیرمردان ایرانی و فرهنگ شهادت در میان ملت ما واقف شدند و ما در عرصه جنگ نرم هم پیروز شدیم و اکنون آمادگی دفاعی نیروهای مسلح کشور ما در حدی است که توان ایستادگی در برابر هر تهدیدی را داریم.
وی تاکید کرد: امروز بهترین نعمتی که نصیب مملکت ما شده، امنیت است و اگر شرایط ایران را با کشورهای منطقه مقایسه کنیم به اهمیت آن پی خواهیم برد.
وی گفت: عملیات بیت المقدس به تعبیر امام راحل شبیه معجزه بود زیرا از نظر امکانات و نفرات قابل قیاس با ارتش بعث نبودیم اما بندگان خالص خدا با عشق به حفظ انقلاب و تمامیت ارضی کشور، سینه سپر کردند و در ۲۶ روز تداوم عملیات موفق شدند خرمشهر را آزاد کنند و راهبرد دشمن در فتح خرمشهر شکست خورد.
دریادار سیاری سپس در یکی از زورخانه های شهر ساوه و مراسم اجرای ورزش باستانی توسط نوجوانان ساوجی حضور یافت و شال پهلوانی که بالاترین رتبه این ورزش به شمار می آید را دریافت کرد.
انتهای پیام  https://armanekerman.ir/vdchxqnzq23nivd.tft2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین