تاریخ انتشار :جمعه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۲
۰
plusresetminus
نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: دشنمنان سعی در ناکارآمد نشان دادن طرح اصلاحات اقتصادی دارند.
دشمنان سعی در ناکارآمد نشان دادن طرح اصلاحات اقتصادی دارند/ ضرورت همکاری همه مردم در اجرایی شدن طرح هدفمندی یارانه ها
به گزارش راه آرمان:آیین عبادی_سیاسی نمازجمعه این هفته در تمام شهرستان های استان کرمان برگزار شد.



نماینده ولی فقیه در استان کرمان :دشمنان سعی در ناکارآمد نشان دادن طرح اصلاحات اقتصادی دارند.

امام جمعه کرمان گفت: دشمنان تلاش می کنند تا طرح اصلاحات اقتصادی دولت را که به دنبال خنثی سازی راه‌های قاچاق و فساد و رانت خواری است، ناکارآمد نشان دهند.

 حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های امروز نماز جمعه شهر کرمان با اشاره به برگزاری کنگره شهدای روحانیت در قم و برگزاری  اجلاسیه شهدای روحانی مدافع حرم در کرمان گفت: افتخار روحانیت این است که با کمترین نسبت جمعیت، بالاترین میزان شهید را تقدیم انقلاب کرده اند. 

وی تاکید کرد:  روحانیت در هر زمان که کشور به وجود آن ها نیاز داشته در صحنه حاضر شده  اند و  خدمات علمی و اجتماعی را به نظام ارائه کرده اند و  تقدیم بیش از ۴ هزار شهید روحانی از جمله افتخارات این قشر است و به همین مناسبت کنگره شهدای روحانی در ۴ خرداد در قم برگزار می شود. 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: روحانیون با گذشت از جان خود برای دفاع عالمانه از فقه و احکام دینی زمان صرف می‌کنند و در همه صحنه‌های حساس جامعه حضوری فعال دارند.

وی به فرا رسیدن سوم خرداد ماه، سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و افزود: نیروی ایمان، اراده فولادین، هوشمندی جوانان و سلحشوری رزمندگان، موجب آزادسازی خرمشهر شد و این موضوعی است که در جبهه مقاومت امروز نیز نمونه‌های آن دیده می‌شود و آن چیزی است که شهید سلیمانی سردمدار آن بود و با الگو قرار دادن همین موضوع از سوی نیروهای مقاومت، صهیونیست‌ها در برابر جبهه مقاومت ناکام مانده اند به طوری که مجبور به عقب نشینی از جنوب لبنان شدند. 

امام جمعه کرمان گفت: در کشور ما امروز دو موضوع اهمیت دارد که همگان باید نسبت به آن هوشیار باشند موضوع اول بحث وجود جمعیت جوان فعال و متخصص است و موضوع دوم هوشیاری در برابر نفوذ راهبردی دشمن که با جنگ نرم به دنبال توطئه افکنی است.

وی تصریح کرد: دشمن متوجه شده که در جنگ سخت در برابر کشور ما راه به جایی نمی‌برد به همین دلیل به جنگ نرم و تسلط بر ذهن و فکر مردم ، مسئولان و نخبگان و خواص روی آورده است که نمونه آن تلاش برای ناکارآمد نشان دادن طرح اصلاحات اقتصادی دولت سیزدهم است طرحی که به دنبال خنثی سازی راه‌های قاچاق و فساد و رانت خواری است و به همین دلیل دشمنان سعی در ناکارآمد نشان دادن این طرح بزرگ دارند.

حجت الاسلام و مسلمین علیدادی بیان کرد: نقطه تمرکز جنگ دشمن، تخریب اسلام و ولایت، تخریب ساختار‌های انقلابی نظام همچون سپاه و زیر سوال بردن کارکرد‌های چهل ساله انقلاب است  و این درحالی است که آن‌ها در این چهار دهه،کشور ما را در همه حوزه‌ها؛ حتی دارو تحریم کردند به همین دلیل بایستی به رهنمود‌های امام، دین و انقلاب عمل کرد تا به پیشرفت رسید. همان طور که در مباحث نظامی به این رهنمود‌ها عمل کردیم و موفق بودیم.

او در بخش دیگری از سخنانش نوع تربیت انسان‌ها را موجب سعادت و یا شقاوت آدمی دانست و افزود: شناخت خداوند از طریق اندیشه، علم و ایمان پایه‌های تربیت سعادتمندانه انسان را فراهم می‌کند که در این بین، علم و یقین از جایگاه بالاتری برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: زیربنای حکومت دینی مبتنی بر ایمان نیز علم است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد همه عوامل استان از جمله نخبگان با فداکار استاندار جدید کرمان همکاری کنند تا ایشان نیز بتواند با استفاده از نخبگان جوان در پست‌های مدیریتی، راه‌های پیشرفت استان کرمان را دارد.

امام جمعه شهرستان بردسیر:پیرشدن جمعیت توان تولید و اشتغال کاهش می دهد

امام جمعه شهرستان بردسیر حجت الاسلام علی اکبر کرمانی ضمن بیان آثار مخرب کاهش جمعیت گفت: پیرشدن جمعیت پیامدهای زیان باری دارد که کاهش توان تولید و اشتغال یکی از این پیامدهاست.

وی کم بودن تعداد فرزندان را  سبب انزوا و کم‌شدن روحیه نشاط در جامعه دانست و افزود: کاهش جمعیت‌ امروز چوب یک  سیاست غلط در گذشته است که باید برای جبران این معضل و گرفتار نشدن در دام پیری جمعیت، ازدواج و فرزندآوری در جامعه  اولویت قرارداده شود.

حجت الاسلام کرمانی به روز بهره وری و بهینه سازی مصرف اشاره کرد و گفت: درباره اصلاح الگوی مصرف مقام معظم رهبری  بارها متذکر شد اند و این امر بیانگر اهمیت این موضوع است، امروز جنگ، جنگ آب است و اگر در بحث مصرف رعایت نکنیم درواقع اسراف و تبذیر ما کمک به دشمن است.
 
وی نسبت به استفاده از آب شرب برای آبیاری درختان در خانه باغ ها تذکر داد و تاکید کرد: با توجه به خشکسالی و کمبود آب و در پیش بودن فصل گرما از مردم درخواست دارم  تا در بحث آب و برق نهایت دقت را در مصرف داشته باشند و به دیگران نیز توصیه به صرفه جویی کنند تا مصرف بهینه در جامعه فرهنگ سازی شود.

امام جمعه بردسیر به اول خرداد سال ۵۹ و آغاز تحریم های اقتصادی ایران،  توسط آمریکا اشاره کرد و افزود:   از آن روز تا الان ملت ما با  انواع تحریمها روبروشده اند اما بنا به فرموده امامین انقلاب مردم ما با هوشیاری تمام تهدیدها را به فرصت مبدل ساخته اند و با وجود همه تحریم ها و بحران ها در مسیر پیشرفت پابرجامانده اند.

وی سالروز آزادی خرمشهر و روز مقاومت و پایداری مردم دزفول را گرامیداشت و بیان کرد: به فرموده امام راحل در حقیقت خرمشهر را خدا آزاد کرد زیرا آزادی خرمشهر با توجه به مقایسه  توان نظامی ما و دشمن امر بعیدی به نظر می رسید اما همانطور که در واقعه طبس شنها مامور خدا برای سرنگونی هواپیماهای دشمن شدند در خرمشهر نیز همین واقعه بود.
  
خطیب جمعه بردسیر به بحث ساماندهی یارانه ها و معیشت مردم پرداخت و تشریح کرد: ارز ترجیحی یا همام ارز ۴۲۰۰ بستر بسیاری از رانتها، فسادها و قاچاق در حوزه اقتصاد و معیشت بوده است که ریاست جمهوری با قبول تمام سختی های کار دست به جراحی این غده زده است بنابراین علاج این بیماری هرچند همراه با درد و سختی است اما نتایج خیلی خوبی خواهد داشت.

وی افزود:  مردم و مسئولان باید در این مورد همکاری کنند و البته درخواست ما از مسئولان نظارت شدید بر بازار و کنترل بازار و  برخورد با متخلفان است و همچنین رسیدگی به پرداخت یارانه کسانی که یارانه انها قطع شده است و جزو اقشار مرفه هم نیستند.

حجت السلام کرمانی در پایان  به اولین یادواره شهدای روحانی مدافع حرم در کرمان اشاره کرد و صمن گرامیداشت یاد و خاطره تمام شهدا به خصوص شهدای روحانی گفت: روحانیت نقش اصلی و محوری را در انقلاب و در دفاع مقدس داشته است و مظلومترین قشر در جامعه روحانیت است و از نظر اقتصادی و‌معیشتی نیز از  ضعیفترین اقشار جامعه است اما به خاطر اهمیت نقشی که روحانیت در فرهنگ جامعه دارد این جایگاه  همواره مورد حمله و هجمه دشمنان بوده است.

امام جمعه شهرستان جیرفت:محصول تک فرزندی که نتیجه آن باعث افزایش خانه‌های سالمندان خواهد شد


حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن سفارش خواهران و برادران نمازگزار به رعایت تقوای الهی گفت: خداوند تبارک و تعالی، موضوع جمعیّت را به عنوان یک نعمت الهی در آیات زیادی اشاره کرده است.

امام جمعه جیرفت افزود: جمعیت یک نعمت بزرگ الهی است و امروزه علیرغم پیشرفت‌های همه‌جانبه علم و صنعت همچنان جمعیت به عنوان یک مقوله قدرت در جهان مطرح است.

حجت الاسلام والمسلمین تارم بیان کرد: جامعه اسلامی تا جایی که می‌تواند بایستی قدرتمند و توانمند باشد که یکی از این مؤلفه‌های قدرت‌ها جمعیت است و در این مقوله باید یک نگاه دقیق و آینده‌نگرانه داشته باشیم.

خطیب جمعه جیرفت تصریح کرد: محصول تک فرزندی که نتیجه آن باعث افزایش خانه‌های سالمندان خواهد شد و باعث هزینه‌های فراوانی در این زمینه بود که برای هر جامعه‌ای خطر محسوب خواهد شد.

وی اظهار کرد: در جامعه مسئولین ما بایستی فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی مقوله بارورسازی را گسترده و جا افتاده نمایند که هر زوج جوانی کمتر از ۴ فرزند نداشته باشند.

امام جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: در سنین جوانی انسان به نخبگی و توانمندی لازم دست پیدا می‌کند و انسان این غنیمت حال حاضر را باید غنیمت شمارد و این دوران بسیار حیاتی و ضروری را به آن اهمیت زیادی دهند و در میدان حاضر شوند.

حجت الاسلام والمسلمین تارم ابراز کرد: جامعه نخبگان، متخصصین و مردم ما باید در زمینه افزایش جمعیت به فکر اساسی باشند و با گفتمان‌سازی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: در آستانه سوم خرداد فتح خرمشهر قرار داریم و این روز را به همه شهداء والامقام این عملیات مقدس، سلام و درود می‌فرستیم و فتح خرمشهر یکی از معجزه‌های الهی بود که بنابر فرموده حضرت امام خمینی (ره) که خرمشهر را خدا آزاد کرد و آن نصرت، امداد الهی و حقانیت این ملّت اسلامی بود.

خطیب جمعه جیرفت اظهار کرد: مقام معظّم رهبری مدظله العالی فرمودند که خرمشهرها در پیش است و معنای آن این است که همان‌طور که فتح خرمشهر با امداد الهی و با حماسه کم نظیر رزمندگان اتفاق افتاد؛ در میدان‌های مختلف ما باید فاتح باشیم و خرمشهر برای ما الگو باشد و با مدیریت و کار و تلاش جهادی رشد و پیشرفت همه‌جانبه داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین تارم گفت: مسئولین با نظارت جدی و هوشیاری کامل باید نسبت به گران‌فروشی‌ها و  اقدامات به عمل امده است.

امام جمعه شهرستان ارزوئیه:دشمن دنبال ایجاد تشنج در کشور بود اما خوشبختانه ناکام‌ ماند.

حجت الاسلام والمسلمین سید یوسف منصوری امام جمعه شهرستان ارزوئیه ضمن توصیه و سفارش نماز گزاران به رعایت تقوای الهی به بحث آزادسازی یارانه ها وحذف ارز ترجیحی اشاره کرد و افزود: دشمن دنبال ایجاد تشنج در کشور بود اما خوشبختانه ناکام‌ ماند.

خطیب نماز جمعه ارزوئیه گفت: در دوران سابق بر گستردکی فضای مجازی جاسوسی اتفاق می افتاد اما امروز نفوذ از آن سطح بیشتر است وبافضای سایبری که بدست دارند دنبال نفوذ راهبردی هستند اهدافی فراتر از جاسوسی شخصی ، تمامی عرصه ها رو هم درگیر میکند ، اقتصادی ، نظامی ، فرهنگی و غیره ، این چنین جنگی رو امروز جامعه ما با آن درگیر است.

امام جمعه ارزوئیه خاطرنشان کرد: پهنه این نفوذ ادراک و بینش آحاد جامعه است یعنی می خواهند برداشت یک جامعه را تحت سیطره خودشان بگیرند و یعنی باید این جامعه آنچه را که ما می خواهیم‌ برداشت کنند یعنی جامعه باید این برداشت راداشته باشد که آزادسازی یارانه ها خوب نیست.

وی افزود: چند راهبرد دارند ۱.تضعیف باورها و اعتقادات به سخره میگیرند  تضعیف میکنند ۲.تغییر ساختار میدهند مثلا از یک کاندید حمایت میکنند تا به ساختار نفوذ کنند ۳.تغییر رفتار احاد مردم.

امام جمعه ارزوئیه ادامه داد: چند مساله از امتیازات این ازاد سازی وجود دارد که عبارتند از ۱.جلوگیری از قاچاق ، برفرض مثال گندم با ارز۴۲۰۰ وارد میشد آرد میشد بعد قاچاق میشد. ۲.تامین امنیت غذای کشور و مسایل دیگر ، این جراحی اقتصادی باید اتفاق میوفتاد و باید صبر داشته باشیم.

امام جمعه شهرستان راور:روز فتح خرمشهر که در واقع نقطه اوج عملیات بیت المقدس

حجت الاسلام علی زمانی امام جمعه راور در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت سوم خرداد گفت: درود خدا بر فجر آفرینان و کسانیکه این عزت ها و عظمت ها را برای ما آفریدند و حجت را بر ما تمام کردند و ما را به این حقیقت رساندند که می شود با اعتقاد به خدا و خالی بودن دست جلوی همه ابرقدرت ها ایستاد.

به گفته امام جمعه راور مقام معظم رهبری می فرمایند: "روز فتح خرمشهر که در واقع نقطه اوج عملیات بیت المقدس در اردیبهشت و خرداد سال ۶۱ است برای همه ما، تاریخ ما و آینده ما یک نمونه درس آموز و عبرت آموز است"، چرا که در این روز نیروهای جان برکف ارتش و سپاه با یک هماهنگی تحسین برانگیزی و با شجاعت غیرقابل توصیف ضربه عظیمی نه فقط بر پیکر ارتش عراق، بلکه بر پیکره نظام استکبار جهانی وارد کردند.

وی افزود: عامل اصلی آن پیروزی روح اعتماد به خدا و اعتماد به نیروی خود بود، اگر آن روز می‌خواستیم بر اساس محاسبات معمولی و متعارف فکر کنیم هیچ کس فکر نمی کرد که این حادثه ممکن است اتفاق بیافتد ولی جوانان و مردان مومن ما با همت، ایمان، توکل بر خدا و گذشتن از جان عزیز خویش، جان خود را بر کف دست نهادند و نترسیدند و وارد این میدان شدند و این حادثه بزرگ را به وجود آوردند.

حجت‌الاسلام زمانی گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری ما خرمشهر ها در پیش داریم و اگر می خواهیم در تمام این خرمشهر ها فتح اتفاق افتد مهم ترین عاملی که ذکر شد باید در تمام خرمشهرها پررنگ شود.

وی بیان کرد: امروز کسی نمی‌تواند خود را لبیک گوی ندای رهبری و انقلابی بداند، اما اعتماد به خدا در او ضعیف باشد.


امام جمعه شهرستان ریگان:معدن زفتک تنها امید جوانان برای کار است

حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضازاده گفت:بنده درخواست مردم از مسئولین را از این تریبون بیان می‌کنم،پیگیری و شروع به کار معدن در این شهرستان است.

وی افزود: معدن زفتک تنها امید جوانان برای کار است.

همچنین خاطرنشان کرد: هفته ی میراث فرهنگی را در پیش داریم ،نماینده ی اداره ی میراث فرهنگی شهرستان و همکارانشان ،گزارشی در اولین روز هفته ی میراث فرهنگی در دفتر به بنده داده شد،اقدامات مفید که هم باید تبریک گفت و هم تشکر کرد که آثار باستانی که در شهرستان وجود دارد مورد توجه قرار گیرد.

رضازاده در ادامه گفت:نکته هست که مردم باید رعایت کنند،هویت تمدنی ایران اسلامی در باستان،آثار گذشتگان ماست،حرکت به سوی خداوند متعال یکی از آثار مفید آثار باستانی است.

وی بیان کرد: سوم خرداد روز فتح الفتوح  بسیجیان امام ع است.

او اضافه کرد: دشمن سعی در نفوذ در بدنه ی نطام جمهوری اسلامی ایران دارد آمریکا هیج غلطی نمی‌تواند انجام دهد و هدفش  تغییر اعتقادات و باورهای ماست ،تغییر ساختار های نظام است،تغییر در رفتار مردم و نخبگان است، ایجاد مانع برای رهبری نظام است.

حبیب رضازاده خاطرنشان کرد و گفت: دشمن سه نقطه ی مهم راهم مورد هجمه قرار داده است؛ ایده ی اصلی نظام، اسلام ناب محمدی ،ساختار نظام و ادارات را مورد هجمه قرار داده اند.

خطیب جمعه در ادامه بیاناتش خطاب به همه گفت: آینده ی کشور اذعان شماست،امیدوار باشید با اصل ولایت فقیه تا قیام منجی عالم بشریت سرِپا ایستاده است و در مقابل آمریکا و صهیونیسم ایستاده است.
او اظهار کرد: عقل انقلابی ما مقاومت را می‌گوید، نه سازش با آمریکا 

همچنین وی با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: مقاومت در برابر استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده ما خواهان هستند.

امام جمعه شهرستان رفسنجان:ضرورت همکاری همه مردم در اجرایی شدن طرح هدفمندی یارانه ها

امام جمعه رفسنجان گفت: اجرای برنامه اقتصادی دولت یک اقدام خوب در راستای رسیدن یارانه ها به دست مردم است، اصل کار و هدف درست است و همه باید تلاش کنند این برنامه به خوبی اجرا شود.

 حجت الاسلام عسکری در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی اظهار کرد: در انتخابات مجلس لبنان که یکشنبه گذشته 25 اردیبهشت ماه برگزار شد، پس از 4 سال جنگ ترکیبی که علیه جبهه مقاومت انجام شد و تلاش های دشمنان عربی و غربی برای حذف حزب الله نتیجه نداد و نهایتا با پیروزی جریان مقاومت و کسب 68 کرسی از 128 کرسی به پایان رسید.

امام جمعه رفسنجان افزود: این پیروزی خیلی مهم است، حزب الله در این جریان پیروز گردید، امیدواریم با تشکیل مجلسی قدرتمند و قوی آنچه مصلحت مردم لبنان است، رقم بخورد.

وی با اشاره به بحث بیمه در سطح کشور، تصریح کرد: بیش از 5 میلیون نفر از دهک های یکم تا سوم اعم از روستایی و شهری به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند که با اجرای این طرح هزینه بستری این افراد تا 90 درصد توسط دولت و اگر سرپایی باشند تا 70 درصد پوشش داده می شود و هم چنین هزینه های بیماران صعب العلاج و درمان ناباروی هم پوشش خواهد یافت.

امام جمعه رفسنجان با اشاره روز ملی جمعیت، گفت: جمعیت جوان یک کشور از عوامل مهم اقتدار کشور است در همه زمینه ها، جوانان می توانند سپر دفاعی محکمی در برابر توطئه ها و تهاجمات نظامی دشمن باشند.

وی ادامه داد: جوانان، نیروی محرکه کار یک کشور و یکی از عوامل اقتدار کشورها هستند.

حجت الاسلام عسکری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نقش مهم جمعیت جوان، بیان کرد: مسئله فرزندآوری را باید به جد دنبال کرد، در رفسنجان نرخ رشد جمعیت از 1.4 به 1.7 رسیده که افزایش اندکی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: رشد ونرخ فرزندآوری باید به 2.1 برسد یعنی حداقل هر خانواده باید دو فرزند داشته باشد، زاد و ولد در رفسنجان نسبت به سال 99،  506 مورد افزایش داشته است.

امام جمعه رفسنجان گفت:  11 میلیون و 600 هزار جوان مجرد در سن ازدواج در کشور وجود دارد که  88 درصد تمایل به ازدواج دارند اما به دلیل مشکلات نتوانستند تشکیل خانواده بدهند، لذا باید مسئولین همت کنند و زمینه ازدواج را تسهیل نمایند و مسئولین این مهم را در صدر برنامه های خود قرار دهند.

حجت الاسلام عسکری ابراز کرد: کسانی که برای افزایش جمعیت راهکار ارائه می دهند، باید راهکار منطقی ارائه دهند، مسئولین باید هزینه های بارداری،بیماری و دوران قبل و بعد از بارداری را پوشش دهند.
وی با تشکر از نیروی انتظامی در کشف سرقت ها، گفت: بیشتر سارقین از افراد غیربومی هستند، سزاوار نیست میهمان در خانه میزبان، اعمال خلاف شرع و اخلاق را مرتکب شود، از بزرگان افاغنه می خواهیم، نیروهای خود را کنترل نمایند.

امام جمعه رفسنجان تاکید کرد: اجرای برنامه اقتصادی دولت یک اقدام خوب در راستای رسیدن یارانه ها به دست مردم است، اصل کار و هدف این فعالیت ها، درست است و همه باید تلاش کنند این برنامه به خوبی اجرا شود. 

وی افزود: طبیعی است یک عده ای که از طریق رانت سودجویی می کردند نیروهای خود را در فضای مجازی به کار گیرند و فعالیت های دولت را تخریب نمایند.

امام جمعه گفت:  به دنبال کنترل هدفمندی یارانه ها در ایران قیمت آرد و روغن در اقلیم کردستان عراق کمیاب شد و قاچاق این دو قلم تا شعاع 300 کیلیوکتری در مرز ما پوشش می داده است و با ارز و سرمایه ملی این قاچاق ها انجام می شد.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: 35 هزار 410 تن کالاهای اساسی  به ارزش 1500 میلیارد تومان در یک هفته گذشته از محتکران توسط اطلاعات سپاه کشف و ضبط شده است.

وی افزود: دولت باید جلوی این فسادها را بگیرید و همه باید در اجرایی شدن این طرح دولت را کمک کنند.


امام جمعه شهرستان زرند :خرمشهر را خدا آزاد کرد که بیانگر عظمت ان است.

حجت الاسلام شجاعی امام جمعه زرند در خطبه های این هفته زرند با اشاره به سالروز پیروزی ایران در عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر گفت: حماسه فتح خرمشهر بعنوان نقطه عطفی است که باید در حافظه تاریخی ما نسل به نسل بعنوان یک برگ زرین بماند .

امام جمعه زرند از اهمیت والای عملیات بیت المقدس نزد امامین انقلاب گفت و افزود: حماسه سوم خرداد و فتح خرمشهر در منظومه فکری امامین انقلاب دارای اهمیت اهمیت و ارزش خاصی است که به آن می پردازیم.

وی با اشاره به اهمیت حماسه فتح خرمشهر در نگاه امام خمینی (ره )گفت: امام راحل فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد که بیانگر عظمت ان است.

امام جمعه زرند با اشاره به اهمیت و ارزش فتح خرمشهر در کلام مقام معظم رهبری اظهار داشت: فتح خرمشهر سرآغازی افتخار امیر برای سلسله عملیات های الی بیت المقدس است . حرکتی که برای نابودی جبهه کفر آغاز شده است و نقطه شروع آن حرکت فتح خرمشهر بود. و ایشان در جمع جوانان فرمودند : خرمشهرها در پیش است .

خطیب جمعه زرند با اشاره به اهداف شوم دشمن گفت: امروز دشمن برای به زانو در امدن مردم مقاوم و انقلابی ما تلاش میکند و از هیچ ظلم و ستمی هم علیه ملت ایران دریغ نمیکند مخصوصا با ‌تحریم های خود هر کشوری که بود از پای در امده بود اما ملت ایران مردانه ایستاده اند که این بصیرت و وفاداری مردم قابل تقدیر است.

امام جمعه زرند با اشاره به روند اقتصادی دولت های گذشته گفت:  در بحث مسائل اقتصادی فرصت ازمون و خطا نداریم و باید امروز ، زمان گذشته را مرور کنیم از زمان دولت سازندگی و زمان هاشمی رفسنجانی که با تیم اقتصادی خود و  با سیاست های غلط تورم ۴۰-۵۰ درصدی را رقم زدند.

وی افزود: در دولت اصلاحات و زمان خاتمی توسعه سیاسی مطرح شد و در مباحث اقتصادی آنچنان که باید شایسته بود ورود نشد و‌ با تیم اقتصادی دولت سازندگی در این دولت ادامه کار شد اما در دولت اصلاحات شاهد برنامه خاصی برای مردم در زمینه های اقتصادی نبودیم.

امام جمعه زرند همچنین افزود: در دولت احمدی نژاد هدفمندی یارانه ها پیگیری شد و مردم در زمان شروع طرح بخوبی توجیه شدند و تا اندازه ای توانست مشکلات مردم را برطرف کند اما این روند ثبات نداشت و متاسفانه درامد حاصل از طرح در خدمت تولید ملی قرار نگرفت و تولید کشور در آن زمان دچار چالش شد.

وی ادامه داد: در دولت روحانی نیز بحث تعدیل توزیع یارانه ها مطرح شد که با اقبال مردمی مواجه نشد و بحث هدفمند سازی یارانه بنزین در این دولت مطرح شد که اجرای این طرح بد و ناشیانه بود و آشوب های سال ۹۸ بوجود امدند که این آشوب ها محصول اجرای بد و ناشیانه این طرح بود که رقم خورد.

حجت الاسلام شجاعی با اشاره به تلاش های دولت سیزدهم در زمینه اقتصادی گفت: در دولت سیزدهم در شرایطی متفاوت که با تورم افسارگسیخته تحویل گرفته شد امروز شاهدیم تا حدودی کنترل شده و کاهش پیدا کرده ، اختلاف طبقاتی در حال کم شدن است و ارز ترجیحی که زمینه فساد و رانت را فراهم کرده بود کنترل شد و دولت محترم با بهره گیری از تجارب گذشته و‌ طبق مصوبه مجلس تصمیم بر اجرای طرح گرفتند و توسط رییس جمهور محترم تشریح شد و ان شاالله شاهد اجرای خوب و کامل آن در دولت آقای رئیسی  باشیم.

 وی افزود: مسئولان ما باید به شایستگی دین بزرگ مردم را ادا کنند زیرا این مردم وفادار که همیشه در سخت ترین شرایط تمام سختی ها را متحمل شدند و پای نظام ایستادند.

حجت الاسلام شجاعی با اشاره به برخورد با احتکار کنندگان و گرانفروشان گفت: 
از دولت محترم توقع داریم با تمام قوا با پدیده زشت گرانی های بی منطق و احتکار بایستند و از آن جلوگیری کنند.

وی افزود: برای پیشگیری از بروز احتکار و گرانفروشي باید نظارت بیشتری انجام شود و از مسئولان شهر زرند تقاضای نظارت بیشتر داریم و در چند روز گذشته نیز شاهد چنین مواردی بودیم و تشکر میکنیم و این روند باید استمرار داشته باشد و برخورد قاطع صورت بگیرد.

امام جمعه زرند با اشاره به اینکه نهاد های نظارتی و مربوطه منتظر گزارش مردمی در خصوص گرانی و احتکار نباشند گفت: نهاد هایی که دست اندارکار هستند منتظر گزارش مردم نباشید و‌ خودتان رصد کنید و نهاد های نظارتی خودشان وارد بشوند و جلوی تخلفات گرفته شود .

خطیب جمعه زرند در پایان گفت: اتفاقی که در دولت احمدی نژاد بعد از هدفمند سازی یارانه ها رخ داد نباید در این دولت اتفاق بیفتد و ان شاالله با این هدفمندی جهش تولید و رونق تولید صورت بگیرد از دولت محترم این درخواست را داریم.

امام جمعه شرستان فهرج:حماسه فتح خرمشهر تا همیشه در حافظه تاریخ ملت ایران میماند

حجت الاسلام والمسلمین رضا آقا ملایی امام جمعه فهرج در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به در پیش رو بودن سالروز حماسه ۳ خرداد و آزادسازی خرمشهر بیان کرد: حماسه فتح خرمشهر آنقدر عظیم است که تا همیشه در حافظه تاریخ ملت ایران میماند و درس آموزی می کند.

وی همچنین به انتخابات مجلس لبنان اشاره و اظهار کرد: علیرغم محاسبات به ظاهر دقیق غرب در تشکیل یک مجلس همسو اکنون میتوان با قاطعیت گفت مردم لبنان پس از سالها مواجهه با نبرد رسانه ای و جنگ شناختی همچنان انتخاب اول و اصلی شان گفتمان مقاومت است.

اقاملایی همچنین از اصلاح الگوی مصرف بعنوان لازمه اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار کشور نام برد و بیان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و چالش های پیش آمده پیش روی کشور در حوزه ی آب باید هر چه سریعتر ابتدا اقدامات پیشگیرانه و سپس فرهنگ سازی در جامعه در راستای اصلاح الگوی مصرف صورت بگیر‌د.


امام جمعه موقت بخش آسمینون منوجان:دولت و مجلس برنامه ریزی کنند مجدانه جلوی گرانی و احتکار را بگیرند

حجت الاسلام والمسلمین حسن سالاری امام جمعه موقت بخش آسمینون منوجان در خطبه های نماز جمعه این شهر ضمن گرامیداشت سوم خرداد ماه سالروز فتح خرمشهر گفت: تمام تجهیزات را در اختیار دشمن قرار دادند اما نتوانستند و صدام حسین گفته بود که اگر خرمشهر را گرفتند کلید بصره را تقدیم می کنم این نشان از عزم دشمن در خرمشهر بود اما مردم با دست خالی سی و چهار روز  مقاومت کردند.

وی افزود: یکی از افتخارات مردم ما فتح خرمشهر است که امام خمینی(ره) فرمودند فتح خرمشهر درس آموز است و نیروهای نظامی و مردمی با ضربه مهلکی بر نظام استکباری وارد کردند لذا امام بزرگوار فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد و کمک غیبی به کمک نیروهای ما آمد.

خطیب موقت نمازجمعه آسمینون (نودژ) با اشاره به انتخابات مجلس در لبنان بیان کرد: انتخابات پس از چهار سال جنگ ترکیبی علیه جبهه مقاومت انجام شد و در این مدت استکبار با تمام توان تلاش کرد مردم لبنان را در مقابل جبهه مقاومت قرار دهند و گفتمان مقاومت را موجب مشکلات اقتصادی قلمداد کند کار تا آنجا پیش رفت استکبار تلاش کرد و لبنان را تا مرز فروپاشی درونی پیش ببرد.


حجت الاسلام سالاری تصریح کرد: اما لبنان با تدبیر ، هوشمندی و کمک متحدانش توانست بر این راهبرد اصلی دشمن غلبه کند هم اکنون می توان با قاطعیت گفت مردم لبنان پس از سال‌ها مواجهه با مانور در رسانه و جنگ علیه مقاومت همچنان انتخاب اصلی شان گفتمان مقاومت است.

امام جمعه موقت آسمینون(نودژ) با اشاره به مردمی سازی یارانه‌ها گفت: دولت جراحی اقتصادی و اصلاح اقتصادی را از روزهایی ابتدایی آغاز نموده و تبعاتی نیز دارد و نیاز به همراهی مردم دارد چرا که تبلیغات زیادی علیه نظام و انقلاب به راه انداختند و مردم توجه کنند که این جراحی نیاز به همراهی دارد و دولت و مجلس برنامه ریزی کنند مجدانه جلوی گرانی و احتکار را بگیرند و قاطعانه مورد توجه قرار گرفته شود چرا که مردم همیشه همراه و همگام نظام و انقلاب بوده اند.

وی همچنین به سی اردیبهشت روز ملی جمعیت اشاره نمود و اهمیت فرزند آوری را مورد تاکید قرار داد.





حجت‌الاسلام منتظری در خطبه‌های نماز جمعه امروز گفت :امیدواریم  طرح اقتصادی دولت و هدفمندی یارانه‌ها با همکاری و حمایت مردم بدون تبعات اجرا شود.  با این طرح قاچاق کالاهای اساسی به پایان می‌رسد و با تامین امنیت غذایی،  وابستگی معیشت مردم به دلار کاهش پیدا می‌کند.


وی در ادامه گفت: کشور وارد مرحله سالمندی شده و هزینه نگهداری سالمندان و کم شدن نیروی کار ،کاهش تولید،  مهاجرت ضعیف‌شد نیروی دفاعی کشور، کاهش جمعیت جوان و نخبه  از تبعات سوء سالمندی بودن کشور است، راه نجات کشور از وضعیت سالمندی،  داشتن فرزند و فرزندآوری است که باید توجه ویژه شود .

وی با اشاره به مناسبت سوم خرداد گفت: روز سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر روز بسیار مهمی است که در حافظه تاریخی ملت ایران می‌ماند.



امام جمعه شهرستان فاریاب:نگاه و تفکر دولت سیزدهم مردمی سازی یارانه هاست.

خطیب نماز جمعه فاریاب بیان کرد: اگر کسی از خدا نترسد، همه چیز را به نفع خودش توجیه می کند؛ چون فقط نفع و سود خودش برایش مهم است،کسانیکه می خواهند با کلمات خوب، خود را باتقوا  و خوب نشان دهند، بدانند که خداوند آگاه  به دلهایشان است. 

حجت الاسلام گروهی ابراز کرد:یکی از کارهای دشمن این است که این مطلب را جا بیندازد که نظام اسلامی، ناکارآمد است، ناکارآمدی نظام، یکی از ادعاهای دشمنان در طول تاریخ است، دشمنان نظام اسلامی معتقدند که دین و سیاست نمی توانند با هم جمع شوند. 

وی ادامه داد: شهید مدرس فرمودند:«سیاست ما عین دیانت ماست»یعنی این دو از هم جدا نیستند،دین عین سیاست است، مشکلات به دین برنمی گردد،چرا دین را متهم میکنید،اگر مسئولینی مشکل دارند، آن را نباید به پای دین بگذاریم.

امام جمعه فاریاب اظهار کرد: مگر در زمان امیرالمومنین (ع) و پیامبر اکرم (ص) مشکلات نبود،همان زمان هم یک عده سنگ اندازی  و مشکل تراشی می کردند، مشکل از اینهاست، نظام اسلامی نظام کارآمد است. 

خطیب نماز جمعه فاریاب عنوان کرد: مساله ای که این روزها مطرح است و باید مستند، دلیل و مدرک برای مردم شفاف سازی شود، طرح مردمی سازی یارانه هاست، نگاه و تفکر دولت سیزدهم مردمی سازی یارانه هاست.

وی در ادامه افزود: این طرح چه فایده ای دارد، کالاهای اساسی دیگه قاچاق نمی شود
، عدم وابستگی معیشت مردم به دلار
ارز ترجیحی یا ۴۲۰۰ تومانی قبلا به جیب یک عده خاص می رفت ولی الان به همه مردم می رسد.

حجت الاسلام گروهی اظهار کرد:این طرح یک پیام به دشمنان نظام دارد اینکه ایران قادر به تامین نیازهای اساسی خود است؛ بدون کمترین وابستگی به دلار،و یک پیام به مردم ایران جراحی و بهبود این زخم، زمان بر است.



امام جمعه شهرستان کهنوج:حذف ارز ترجیحی می تواند پیامی برای کشورهای مقابل ایران در میز مذاکرات داشته باشد


حجت الاسلام نجنو امام جمعه کهنوج ضمن دعوت همگان به تقوای الهی گفت: کسی که در اوج عصبانیت و ناراحتی بتواند روح و جسم خودش را کنترل کند و به گناه نیفتد جزء انسان های کامل است.

وی با اشاره به روایات غضب را خواسته شیطان دانست و بیان کرد: کسی که بتواند خشم خود را فرو ببرد خداوند متعال هم برایش جبران می کند.

حجت الاسلام نجنو ضمن  تاکید بر صبر در مقابل سختی ها جهاد درپیشگاه خداوند تصریح کرد: اکنون که ما در این جهاداقتصادی هستیم قطعاً این صبر انقلابی مردم مسلمان و با بصیرت جمهوری اسلامی ایران پیش خدا دیده می شود رزمندگان عرصه جهاد تبیین هم که این روزها تمام عیار در مقابل لجن پراکنی های دشمنان این نظام روشنگری میکنند قطعاً آنها هم پیش خدا دیده می شود.

امام جمعه کهنوج با اشاره به استفاده از مال حرام و عدم استفاده از آن به خاطر خدا در زندگی متذکر شد: اگر تقوا باشد خود این حس تقوا انسان را نجات میدهد نمازگزاران تقوا را در خودمان تقویت کنیم و اگر احساس می کنیم که این حس در وجود ما نیست از خود خداوند متعال کمک بخواهیم که ما را در زمره متقین قرار دهد.حجت الاسلام نجنو در ادامه اینگونه تصریح کرد: بیش از ده روز که از آغاز اجرای سیاست مردمی یارانه ها می گذرد طبیعی است که سیاست هایی مانند ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی که بستر آسیب های فراوانی مانند رانت و فساد قاچاق است.


نجنو با اشاره به ثمرات ساماندهی و پایان دادن به روند قاچاق کالاهای اساسی به سایر کشورها اذعان کرد: یارانه که متعلق به همه مردم ایران است فقط به جیب قاچاقچیان و دلالان میرفت که به واسطه ارزان بودن قیمت کالاهایی که شامل ارز ترجیحی بودند این ارز را می گرفتند، کالای اساسی مردم را ارزان تر از نرخ جهانی تحویل مردم دهند و به علت بالا بودن قیمت جهانی به کشورهای دیگر  قاچاق می کنند و سود بالایی می ببرند.

خطیب جمعه کهنوج ادامه داد: این موضوع امنیت غذایی کشور را به خطر انداخته بود کشاورز ما به جای اینکه دنبال تولید گندم یا دانه های روغنی برود به دنبال یک سری محصولاتی می رفتند که مصرف آب بیشتری داشتند.

وی افزود: این موارد به دلیل اینکه ماندگاری بالایی نداشتن به علت‌های مختلفی تلف می شدند اما اگر ما این ارز وارد کردن گندم قرار نمی دادیم و همین جا با قیمت خوبی گندم از کشاورزان ما خریدن میکردیم  این همه خستگی و ناامیدی به کشاورزان ما وارد نمی شد به هر حال با ساماندهی این موضوع قطعاً کشاورزان ماهم سامانی به کشاورزی و زندگی آنها ایجاد خواهد شد.

حجت الاسلام نجنو ابراز کرد: یکی دیگر از برکات ساماندهی ارز ترجیحی پایان وابستگی معیشت مردم به دلار خواهد بود این موضوع همان چیزی است که دنیای استقلال با تحریم‌های ناجوانمردانه به دنبال عقب نشینی مردم از آرمان های انقلاب و اسلام هستند.

امام جمعه کهنوج تصریح کرد: حذف ارز ترجیحی می تواند پیامی برای کشورهای مقابل ایران در میز مذاکرات داشته باشد و آن هم اینکه ایران پذیرفته است که نیازهای اساسی خود را با کمترین وابستگی به دلار تامین کند و آزاد شدن یا نشدن ارزهای بلوکه شده همدیگر حکم مرگ و زندگی بر اقتصاد ایران ندارد.

 امام جمعه کهنوج ضمن توصیه به مردم و مسئولین در رابطه با احتکار و نظارت بر بازار متذکر شد:  تا زمانی که کشور  به روال طبیعی خودش برسد نیازمند همکاری و مراقبت از سوی مردم و مسئولین خواهد بود مردم و مغازه‌داران باید رحم و مروت داشته باشند و از احتکار کردن اجناس خودداری کنند مسئولان نظارتی هم باید رصد داشته باشند،با همه آن افرادی که گران‌فروشی و احتکار اجناس دارند با اقتدار برخورد کنند.

حجت الاسلام نجنو با اشاره به نزدیک شدن سالروز  سوم خرداد سالروز حماسه تمام نشدنی فتح خرمشهر گفت:  حماسه فتح خرمشهر آنقدر عظیم است که تا همیشه در حافظه تاریخی ملت ایران می ماند و درس آموزی دارد.

امام جمعه کهنوج با استناد به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد:  این پیروزی از جنس پیروزی رزمندگان صدر اسلام است از امدادهای غیبی در تسلیم شدن نیروهای بعثی در خرمشهر یاد کردند.




انتهای پیام/ط

  https://armanekerman.ir/vdcjtaevhuqe8yz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین