تاریخ انتشار :شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۶
۰
plusresetminus
محمد مهدی فداکار گفت: خلق ظرفیت‌های جدید در کنار ظرفیت‌های موجود اقتصادی استان بسیار مهم است و مانع‌زدایی از طرح‌ها اهمیت دارد ضمن اینکه نباید خودمانعی ایجاد کرد، بنابر این استفاده از ظرفیت دستگاه قضایی در این حوزه یک رکن اصلی در رفع موانع موجود است.
اقتصاد معدن پایه کرمان فرصت تنوع بخشی به اقتصاد استان را از بین برده است
دکتر محمدمهدی فداکار پیش از ظهر امروز در هفتاد و سومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با بیان اینکه تنوع بخشی به اقتصاد استان یک ضرورت است، گفت: در حال حاضر صنعت استان معدن پایه است زیرا سهم گردشگری بسیار پایین است با توجه به ظرفیت بالایی که دارد اما این صنعت مغفول مانده است.

فداکار اذعان کرد: تنوع بخشی در اقتصاد یعنی حفظ اقتصاد فعلی و خلق فرصت های بکر و جدید که باید از تمام پتاتسیل ها استفاده کرد و تنها راه فعال سازی این پتانسیل ها ایجاد پنجره‌ واحد است.

استاندار کرمان رسیدگی به مشکلات تامین اجتماعی را از ضروری ترین مسائل استان نیز دانست و گفت: در این زمینه هم  ما کمک خواهیم کرد و راهکار هم خواهیم داشت اما بخش خصوصی خودش باید مجری باشد و باید طرح اقتصادی هم ارائه کند.

وی افزود: گرچه نقش نظارتی، راهبری و سیاسگذاری دولت را قبول داریم، اما دولت نباید متصدی اقتصاد باشد، بی شک بخش خصوصی قدرتمندانه می تواند موفقیت بیشتری ایجاد کند.

استاندار کرمان گفت: وظیفه دولت تسهیل گری و حل فرآیندهای پیچیده برای تسریع در فعالیت‌های اقتصادی است.

فداکار تسریع در پاسخ به استعلام‌ها و مجوزها را با فعالیت پنجره واحد لازم دانست و بیان کرد: در حوزه اجرا همه به این باور رسیده‌ایم که باید به تولید و تولیدکننده اطمینان و کمک کرد.

استاندار کرمان در پایان خاطر نشان کرد: بخش خصوصی باید پایه و اساس توسعه باشد و آماده‌ایم که کمک کنیم،اما بخش خصوصی باید خود طراحی جدید اقتصادی را در استان تدوین و برنامه‌های کارشناسی شده اقتصادی خود را ارائه دهد و مشارکت کند.

انتهای پیام / طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcb0zb8wrhb5gp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین