کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در پی وقوع ریزگردها و آلودگی هوا در کرمان؛

گرد و غبار؛ مدارس شهرستان های کرمان و فهرج را به تعطیلی کشاند/ آغاز به کار ادارات کرمان با دو ساعت تأخیر

1 خرداد 1401 ساعت 7:09

با توجه به آلودگی هوا و افزایش شاخص آلایندگی در کرمان ادارات دولتی بر اساس اعلام اداره کل مدیریت بحران استان کرمان با دو ساعت تأخیر فعالیت خود را آغاز می کنند و همچنین بر اساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش استان مدارس شهرستان های کرمان و فهرج در تمام دوره های تحصیلی، تعطیل است اما امتحانات نهایی برگزار می شود.


به گزارش راه آرمان؛ اداره کل مدیریت بحران استان کرمان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به اعلام ادارات کل حفاظت محیط زیست و هواشناسی مبنی بر افزایش شاخص آلایندگی های هوا در شهرستان کرمان و پایداری آن و نظر دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر خطرناک بودن این وضعیت برای سلامت شهروندان و تمامی گروه های سنی، براساس تصمیم کارگروه استانی شرایط اضطرارآلودگی هوا کلیه  ادارات و دستگاه های اجرایی به استثنا مراکز امدادی، درمانی، انتظامی (واحد های انتظامی ) امروز یکشنبه مورخ  ۱۴۰۱/۳/۱  با دو ساعت تاخیر آغاز بکار نمایند.

با توجه به فصل امتحانات دانش آموزان فقط جهت برگزاری امتحان به مدرسه مراجعه و پس از امتحان بلافاصله به منزل بازگردند و مدیران مدارس نیز از قرارگیری دانش آموزان در محوطه و هوای باز جلوگیری نمایند.

در سایر شهرستان ها نیز فرمانداران براساس تفویض اختیار داده شده با اعلام نظر محیط زیست و مرکز بهداشت مربوطه می توانند تصمیمات لازم را اتخاذ نمایند.

در ضمن این محدودیت کاری برای بخش خصوصی، بانک ها، مراکز آموزش عالی و صدا و سیما و مراکزی که از قبل وقت رسیدگی به امور شهروندان داده اند، نظیر مراجع قضایی و دستگاه های خدماتی بر عهده بالاترین مقام مربوطه است.

همچنین مهران باهری با اشاره به خیزش گرد و خاک و افزایش گرد و غبار موجود در هوای شهر کرمان گفت: مدارس شهرستان های کرمان  و فهرج در تمام دوره های تحصیلی، تعطیل است اما امتحانات نهایی برگزار می شود.

 رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش کرمان ادامه داد: مدارس شهرستان های کرمان( کرمان، چترود، شهداد و ماهان) و فهرج با توجه به خیزش گرد و غبار و آلودگی هوا امروز یکشنبه یکم خرداد ماه تعطیل است.

وی تاکید کرد: امتحانات نهایی پایه دوازهم در تمامی شهرستان ها و مناطق برگزار می شود اما با توجه به اهمیت حفظ سلامتی دانش آموزان امتحانات سایر پایه های تحصیلی به زمانی دیگر موکول شد‌.

انتهای پیام/م
 


کد مطلب: 127087

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/127087/گرد-غبار-مدارس-شهرستان-های-کرمان-فهرج-تعطیلی-کشاند-آغاز-کار-ادارات-دو-ساعت-تأخیر

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir