کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اتاق بازرگانی کرمان خبر داد؛

سرمایه گذاری خارجی ۵ میلیون دلاری با اجرای طرح رویش در کرمان

1 خرداد 1401 ساعت 8:10

سید مهدی طبیب زاده گفت: اتاق بازرگانی کرمان به منظور جذب سرمایه و تسهیل شرایط سرمایه گذاری در طرح های اقتصادی؛ طرح رویش را ایجاد کرده و منجر به سرمایه گذاری خارجی ۵ میلیون دلاری در پروژه تولید کودهای شیمیایی شد.


سید مهدی طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی کرمان در گفتگو با "راه آرمان" تاکید کرد: حدود ۱۰ سال است که شعارهای ابتدای سال توسط مقام معظم رهبری با رویکرد اقتصادی  مشخص شده اند که به نظر می آید دلیل اهتمام به امور اقتصادی و تولید در این دهه شرایط خاص کشور بوده است.

شعار ۱۰ ساله رهبر معظم انقلاب رنگ و بوی اقتصادی داشته است

وی تاکید کرد: عوامل و موارد زیادی به عنوان مانع بر سر راه تولید قرار دارند، که اجازه شکوفا شدن استعداد های ناب متخصصان و تولید کنندگان را به آنان نمی دهد.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان با بیان اینکه ما باید در استان موانع را از سر راه تولید برداریم، افزود: باید راهکار هایی که  سبب احیا تولید می شوند را نیز ارائه داد و درکنار آن نیز دولت باید مشوق های  تسهیلاتی را در اختیار تولید کنندگان قرار دهد تا سبب تسهیل در امر تولید شود.

تعیین تکلیف واحدهای تولیدی در اتاق بازرگانی کرمان

سید مهدی طبیب زاده عنوان کرد: دو هدف اصلی در اتاق بازرگانی کرمان سرلوحه فعالیت بوده است، بررسی وضعیت موجود واحد های تولیدی و علل رکود آنان و تعیین تکلیف طرح های نیمه تمام و متوقف شده در استان که یا قابلیت احیا دارند و یا ندارند که محرز شدن گزینه دوم یعنی باید راه دیگری برای آنان اتخاذ کرد.

ارائه مشاوره رایگان منجر به رفع مشکل ۱۶۷ واحد صنعتی در سال گذشته شد

رئیس اتاق بازرگانی اذعان کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۷۸ واحد اقتصادی که دچار مشکلات بیمه ای و مالیاتی بودند مورد بررسی قرار گرفتند و مشخص شد بسیاری از علت های رکود و تعطیلی واحد های تولید عدم آشنایی با قوانین اقتصادی بوده است به همین منظور اتاق سیستم مشاوره ای رایگان را ایجاد کرد که منجر به رفع مشکل ۱۶۷ واحد صنعتی شد.

وی با بیان اینکه همیشه وجود مجموعه ای یک پارچه در راستای حمایت و مدیریت صادرات استان یک ضرورت بوده است، گفت: سال گذشته انجمن صادرکنندگان  استان را راه اندازی کردیم که مسائل به صورت هم افزا و همگرا در این بخش به بحث و گفتگو گذاشته و راهکار مناسب اتخاذ می شود.

ایجاد بانک اطلاعاتی برای توسعه صنایع کوچک و متوسط

سید مهدی طبیب زاده افزود: برای توسعه صنایع کوچک و متوسط در سطح استان به واسطه اینکه این حلقه تنها نقطه های اتصال و ارتباط بین واحد های صنعتی بزرگ هستند لازم بود قوانین حمایتی برای آنان ایجاد شود که تفاهم نامه سه جانبه ای بین سازمان صمت، شرکت شهرک ها و اتاق بازرگانی منعقد شد.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان تاکید کرد: برای حمایت از صنایع کوچک یک بانک اطلاعاتی از ۷۸ شرکت پیمانکاری، ۶۲ شرکت دانش بنیان، ۱۹۷ شرکت رشد یا پیش رشد و ۴۶ شرکت مستقر در پارک علم  و فناوری تهیه شد و در اختیارصنایع بزرگ و سرمایه گذاران قرار گرفت.

وی به مشکلات ناشی از صادرات غیر علمی به کشورهای همجوار اشاره کرد و گفت :ما هر ساله به این علت که استاندارد های هر کشور را از نظر میزان کود و  سموم و ... نمی دانیم سبب می شود یک محموله صادر و دوباره برگشت بخورد به همین علت در جیرفت با هدف کنترل کیفیت محصولات کشاورزی برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی حمایت هایی از سوی اتاق شکل گرفت و امکان ارائه گواهی سلامت محصول فراهم شد.

سرمایه گذاری خارجی ۵ میلیون دلاری با اجرای طرح رویش در کرمان

طبیب زاده اذعان کرد: اتاق بازرگانی کرمان به منظور جذب سرمایه و تسهیل شرایط سرمایه گذاری در طرح های اقتصادی؛ طرح رویش را ایجاد کرده و منجر به سرمایه گذاری خارجی ۵ میلیون دلاری در پروژه تولید کودهای شیمیایی، سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد ریالی در تولید کیت های آزمایشگاهی، تولید کیک و کلوچه با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد ریال و پروژه تولید آمونیاک صنعتی با ظرفیت ۶۰ هزار تن در سال شده است.

وی افزود: درسال ۱۴۰۰ از ۱۵ بنگاه صنعتی استان به منظور بررسی وضعیت بلوغ فرآیندی عارضه یابی صورت گرفت و راهکارهای اجرایی مناسب برای احیا این واحد ها اتخاذ شد.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان راه اندازی اطلس سرمایه گزاری را از مهمترین اقدامات این مجموعه دانست و گفت: ایجاد زیر ساخت مناسب الکترونیکی برای معرفی فرصت های اقتصادی  و سرمایه گذاری استان الزامی بود ضمن اینکه بانک اطلاعاتی بیش از ۶ هزار قلم آماری از حوزه کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری تدوین و در اختیار فعالان اقتصادی قرار گرفته است.

ثبت ۷ هزار و ۶۸۴ نفر در سامانه پنجره واحد الکترونیکی در سال ۱۴۰۰

طبیب زاده در خصوص ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی  از ثبت ۷ هزار و ۶۸۴ نفر در سامانه پنجره واحد الکترونیکی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: از تعداد نام برده شده ۱ هزار و ۱۳۹ متقاضی به صورت مستقیم به بانک معرفی شده و در مجموع ۵ هزار و ۳۴۳ فقره تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

وی به صدور مجوز های ناوگان های حمل و نقل خارجی اشاره کرد و گفت: تا کنون ناوگان خارجی به اسم cmr۸۵   به مقصد کشور افغانستان در کابل ، هرات، شیرخان،هرات و نیمروز کار حمل و نقل را اغاز کرده است و میزان ۲۵۰۰ تن از محصولات کشاورزی جنوب استان به مقصد افغانستان صادر شده است.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان در پایان خاطر نشان کرد: سال گذشته ما توانسته ایم با پیگیری های انجام شده ۱۳ واحد را از تملک بانک خارج کرده  و یا جلوی تملیک آن توسط نظام بانکی را بگیریم.

انتهای پیام / طهماسبی
 


کد مطلب: 127088

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/127088/سرمایه-گذاری-خارجی-۵-میلیون-دلاری-اجرای-طرح-رویش-کرمان

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir