تاریخ انتشار :يکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۱
۰
plusresetminus
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با حضور در برنامه زنده "گفت و گوی ویژه" سیمای مرکز کرمان گفت: امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم استان کرمان در شاخه نظری از یکم تا بیست و هشتم خرداد در 232 حوزه اجرایی برگزار می شود.
امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم استان کرمان در 232 حوزه اجرایی برگزار می شود
به گزارش راه آرمان؛ رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: 25 هزار و 630 دانش آموز پایه دوازدهم استان امسال امتحان نهایی دارند که این امتحانات به صورت حضوری و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود.

وی گفت: بر اساس مصوبه ستاد امتحانات استان، بازه ی زمانی برگزاری آزمون های کتبی در تمامی پایه های دوره ابتدایی از اول تا دهم خرداد 1401 است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: در دوره اول ابتدایی (پایه های اول تا سوم) دو درس فارسی و ریاضی و در دوره دوم ابتدایی (پایه های چهارم و پنجم) سه درس ریاضی، فارسی و علوم تجربی به صورت آزمون کتبی کلاسی برگزار می شود و تمامی فرآیند آن اعم از طراحی سوالات، اجرای آزمون و تصحیح اوراق امتحانی بر عهده ی معلم است .

رضایی افزود: امتحانات پایه ششم به صورت هماهنگ منطقه ای (با سوالات واحد، برنامه معین و به طور همزمان از سوی آموزش و پرورش منطقه و در مدرسه)، به صورت توصیفی برگزار می شود، نتایج آزمون های کتبی، در کنار سایر ابزارهای کیفی – توصیفی برای توصیف عملکرد و تصمیم گیری نهایی در خصوص ارتقای دانش آموزان، بهبود و جبران ضعف ها، پیشنهاد و اجرای مداخلات جبرانی آموزشی استفاده می شود.

وی بیان کرد: در دوره متوسطه اول بر اساس مصوبه ستاد امتحانات استان، بازه ی زمانی برگزاری آزمون های این دوره در تمامی پایه ها از 31 اردیبهشت تا 18 خرداد 1401 است، امتحانات پایانی برای پایه هفتم و هشتم به صورت داخلی و آموزشگاهی برگزار می شود، برای پایه نهم سوالات به صورت هماهنگ استانی و به صورت رمز شده به شهرستان ها و مناطق ارسال می شود و در 1214 مدرسه در سطح استان با برنامه معین و به صورت همزمان و با سوالات واحد از سوی اداره کل این آزمون ها برگزار می شود و تصحیح اوراق در مدرسه صورت می گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: در دوره متوسطه دوم امتحانات دوره متوسطه دوم هم در شاخه های نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش از اول خرداد لغایت 28 خرداد برگزار می شود، امتحانات پایه های دهم و یازدهم به صورت داخلی برگزار می شود، امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم در سال 1401 در شاخه نظری از یکم لغایت بیست و هشتم خرداد در 232 حوزه اجرایی 32 در شهر و منطقه و با حضور 25630 نفر دانش آموز برگزار می شود.

رضایی گفت: بر اساس درخواست شهرستان ها و مناطق و بنا به مصوبه جلسه ستاد امتحانات خردادماه مجوز تشکیل 77 حوزه اجرایی امتحانات نهایی زیر صد نفر (به دلیل بعد مسافت تا مرکز شهر، آمار دانش آموزی، بحث رفت و آمد و مسیر تردد دانش آموزان، در نظر گرفتن شرایط سلامت و...) صادر شده است.

وی یادآور شد: در این سال ها، سؤالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم با حفظ کامل شرایط امنیتی، به صورت فایل رمز شده و یک روز قبل از امتحان ارسال می شود و رمز سؤالات با فاصله ی زمانی یک ربع تا ده دقیقه  قبل از شروع آزمون در اختیار رئیس حوزه اجرا قرار گرفته و سوالات در حوزه ی آزمون چاپ و در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: علاوه بر به کارگیری نیروهای مجرب و متعهد در حوزه های اجرای امتحانات نهایی پایه دوازدهم، 10 ناظر استانی هم نظارت دقیق بر فرآیند امتحان به حوزه های اجرا را بر عهده دارند و اوراق امتحانی دانش آموزان پایه دوازدهم نظری هم به صورت تجمیعی و در 13 حوزه تصحیح  می شود.

انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdcao0n6y49nuw1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین