کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه رفسنجان مطرح کرد؛

اگر علم و صنعت در کنار هم بیایند مشکل هر دو حل می‌شود

3 خرداد 1401 ساعت 11:33

اصغر عسکری گفت: هرچه علم به کمک صنعت آمد و صنعت دانش بنیان تر شد استفاده از منابع عظیم خدادادی بهتر و آسانتر شده و استخراج و بهره وری گسترده تر انجام می شود.


به گزارش راه آرمان؛ حجت الاسلام اصغر عسکری امروز سه شنبه سوم خردادماه در آئین افتتاح سمپوزیوم توسعه همکاری های دانش بنیان و ارزش آفرین صنعت مس و دانشگاه در محل سینما آزادی شهر سرچشمه رفسنجان گفت: سوم خرداد سال ۶۲ مقارن با تولید نخستین آند مس در سرچشمه رفسنجان است که توانمند متخصصان داخلی را می رساند.
 

وی افزود: سمپوزیوم همایش افراد متخصص و خبره در یک زمینه خاص است؛ تولید مواد معدنی مانند مس، فولاد و نقره سابقه دیرینه در قدیم الایام و تاریخ بشر دارند امّا دانش بنیان نبودند.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: هرچه علم به کمک صنعت آمد و صنعت دانش بنیان تر شد استفاده از منابع عظیم خدادادی بهتر و آسانتر و متنوع تر شد؛ وقتی علم به کمک صنعت آمد استخراج و بهره وری گسترده تر انجام می شود.

وی گفت: در آموزه های دینی هم آمده است که علم و صنعت، دانش و کار باهم هستند و جدایی آن ها از هم می تواند به نابودی آن ها بیانجامد علمی که در صحنه عمل بروز نکند و به کمک عمل نیاید هر دو خنثی و نابود می شوند هم زحمت دانشمندان بی اثر می ماند هم عل عاملان در صحنه کار و تلاش می سوزد و از بین می رود.

حجت الاسلام عسکری تصریح کرد: بسیاری از رساله ها، تحقیقات و پایان نامه های علمی امروز در کتابخانه ها خاک می خورد و به صحنه نیامده اند و نیز از نیروهای انسانی و توانمندی دانشمندان به کار گرفته نشده اما این دو نهاد علم و دانش در کنار صنعت مشکلات را برطرف می کند در واقع اگر علم به کمک غذا و دارو، صنایع نظامی و غیره برود و دانش بنیان شود استقلال کشور، استفاده بهتر از سرمایه های انسانی و خدادادی فراهم خواهد شد.

وی گفت: برای اینکه دانشجو بتواند پایان نامه ای بنویسد نباید وقتش در انتخاب موضوع هدر برود و باید متناسب با نیازهای جامعه از جمله کشاورزی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و در همه زمینه ها به وی داده شود تا دانشجو بر روی این موضوع کار کند و این پایان نامه مورد استفاده قرار گیرد.

محمد محمودی مومن آبادی هم در این آیین بیان کرد: شرکت ملی صنایع مس ایران افتخار دارد این سمپوزیوم را مقارن با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و تولید نخستین آند مس در سرچشمه برگزار می کند.



وی افزود: موضوع پژوهش مورد تأکید مدیران شرکت مس بوده و به جهت بهره گیری از تجربیات و در راستای بازآفرینی الگوهای صنعت و دانشگاه و تعاملات سازنده با دانشگاه، برگزاری این سمپوزیوم در دستور کار قرار گرفت.

محمودی مومن آبادی خاطرنشان کرد: امیدورایم این سمپوزیوم و گردهمایی علمی تخصصی بتواند در راستای خلق ثروت و کارآفرینی برای جامعه باشد.

گفتنی است سمپوزیوم توسعه همکاری‌های دانش‌بنیان و ارزش‌آفرین صنعت مس و دانشگاه، امروز صبح سوم خردادماه هم‌زمان با سالروز فتح خرمشهر و همچنین سالگرد تولید اولین آند مس در مجتمع مس سرچشمه آغاز به‌کار کرده است و تا عصر چهارم خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/


کد مطلب: 127132

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/127132/اگر-علم-صنعت-کنار-هم-بیایند-مشکل-دو-حل-می-شود

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir