کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استادیار دانشگاه ولیعصر(ع) رفسنجان:

فتح خرمشهر درسی فراموش نشدنی برای اربابان زر و زور بود/ فتح الفتوح امام (ره) تربیت نیروهای تراز انقلاب اسلامی است

4 خرداد 1401 ساعت 8:19

مهدی تقوی رفسنجانی گفت: با آزاد سازی خرمشهر  درس بزرگ و فراموش نشدنی به همه ی دنیا و اربابان زر، زور و تزویر برای همیشه در تاریخ جهان اسلام  داده شده است.


مهدی تقوی رفسنجانی استادیار دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان و تحلیلگر مسائل سیاسی به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر به "راه آرمان" گفت: در میان روزهای سال زمان‌هایی هستند که وقایع مهمی در آنها رخ داده و قدرت خدا بیشتر آشکار شده است.


وی ادامه داد: بر طبق نصوص دینی ایام الله به روز‌هایی اطلاق می شود که  نجات و نعمت‌دادن خدا به مؤمنان و روز‌های عذاب دشمنان در آنها صورت گرفته است که هدف از یادآوری آنها  پندگیری و هوشیاری انسان‌ها است.

تقوی رفسنجانی اذعان کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس،سوم خردادماه۱۳۶۱یکی از  روزهای یوم الله بدون هرگونه تردید است.

استادیار دانشگاه ولیعصر رفسنجان تاکید کرد: با انداختن نیم نگاهی به موقعیت زمانی و مکانی وقوع این رخداد سترگ و خاطره آفرین عظمت این معجزه و نصرت الهی بیشتر مشخص می شود.

آزاد سازی خرمشهر بدون نصرت الهی امکان پذیر نبود

وی ادامه داد: امروزه پس از گذشت چهل سال از این واقعه به فراست درمی یابیم که در این روز این خرمشهر نبود که از چنگال رژیم بعثی آزاد شد بلکه به دنبال آن رویای دشمنان عنود اسلام و افکار پلید جناینکاران و مستکبران عالم در دست اندازی بر کشور ایران نقش بر آب شد.

تقوی رفسنجانی ادامه داد: با آزاد سازی خرمشهر درس بزرگ و فراموش نشدنی به همه ی دنیا و اربابان زر، زور و تزویر برای همیشه در تاریخ جهان اسلام  داده شده است.

تحلیلگر مسائل سیاسی تا کید کرد: با اندک نگاهی به شرایط جمهوری اسلامی ایران در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب و وقوع یک جنگ تمام عیار تحمیلی باهدف نابودی نظام نوپای اسلامی از طریق تحریک صدام، علیه کشور همسایه، همچنین موقعیت برتر عراق به لحاظ پشتیبانی، امکانات، تجهیزات با اندیشه های توسعه طلبانه و تجاوزکارانه رژیم بعثی به نقش و جایگاه این فتح الفتوح رزمندگان اسلام در آزاد سازی خرمشهر بیشتر می توان پی برد.

گره اسارت ۵۷۸ روزه خرمشهر با تدبیر داهیانه خمینی کبیر باز شد

وی با بیان اینکه خرمشهر، شهر مقاومت است، گفت: این شهر  که پس از ۳۵ روز پایداری و مقاومت، در چهارم آبان ماه ۱۳۵۹، به اشغال دشمن درآمده بود، پس از ۵۷۸ روز اسارت، بار دیگر به آغوش گرم میهن اسلامی بازگشت.

تقوی رفسنجانی اذعان کرد: در آن شرایط دشوار بازپس گیری خاک اشغال شده ایران، این رخداد آن قدر شگفت انگیز و غرورآفرین بود که امام راحل(ره)بارها به غیرعادی بودن این پدیده و وجود دست آشکار قدرت الهی در پیروزی رزمندگان اسلام اذعان کردند.

استادیار دانشگاه ولیعصر رفسنجان ادامه داد: شاهدان عینی نبرد با دشمن در عملیات بیت المقدس نیز بر تاثیرات عمیق این عملیات بر افزایش روحیه رزمندگان اسلام و ایجاد رعب و وحشت در دل دشمن زبون تاکید داشتند.

وی ادامه داد: امروزه این شهر به علت شهادت تعداد زیادی از فرزندان این ملت به عنوان مظهر "مقاومت" به نام "خونین شهر" لقب گرفته است؛ شهری که تاریخ برای همیشه از آن و از مردم مقاوم و صبور آن و از فرماندهان غیور آن همچون شهید محمد جهان آرا به نیکی یاد کرده و خواهد کرد.

تحلیلگر مسائل سیاسی اذعان کرد: بدون تردید اگر مدیریت الهی و پیامبرگونه پیر جماران و محبوب دل های عاشق، خمینی کبیر در کنار قدرت لایزال ایمان به وعده های نصرت الهی و وحدت و هم دلی نیروهای ارتش و سپاه در آن برهه حساس تاریخ جنگ نبود این واقعه عظیم و بی مانند بر تارک تاریخ پرفراز و نشیب جمهوری اسلامی نمی درخشید.

آزادی خرمشهر در سایه اتحاد همه جانبه و گوش به فرمانی از ولایت رقم خورد

تقوی رفسنجانی تاکید کرد: خرمشهر در سایه اتحاد همه جانبه و گوش به فرمانی از ولایت  سبب شد تا همه جهانیان در برابر عظمت این ملت و رشادت های مثال زدنی رزمندگان جان برکف سر تعظیم فرود آوذند.

فتح الفتوح امام راحل تربیت نیروهای تراز انقلاب اسلامی بود

وی ابراز کرد: بی شک بزرگترین فتح الفتوح رهبر عظیم الشان انقلاب تربیت چنین نیروهای مخلص و مومن در تراز انقلاب اسلامی بوده که تداوم این حرکت از برکات و ثمرات  شجره طیبه این انقلاب پرشکوه و رهبری داهیانه آن رهبر فرزانه بوده است. 

استاد یار دانشگاه ولیعصر رفسنجان اذعان کرد: این ایام الله به تاسی از قرآن کریم که بر یادآوری و تعظیم و تکریم آن دستور صریح دارد باید همواره مورد توجه قرار گیرد و مردم ما بویژه جوانان امروز که روزهای جبهه و جنگ را در خاطر ندارد و یا به دلیل اقتضای سن آن روزگاران را درک نکرده اند هیچگاه از یاد نبرند.

وی در پایان خاطر نشان کرد:  دست قدرت الهی همواره  همراه با این ملت و این انقلاب بوده و به فضل الهی تا اهتزار پرچم پرافتخار نظام اسلامی بر فراز بام جهان اسلام  و سپردن آن به صاحب اصلی این انقلاب امام زمان(عج) خواهد بود.

انتهای پیام/ طهماسبی


کد مطلب: 127141

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/127141/فتح-خرمشهر-درسی-فراموش-نشدنی-اربابان-زر-زور-الفتوح-امام-ره-تربیت-نیروهای-تراز-انقلاب-اسلامی

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir