تاریخ انتشار :سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۵
۰
plusresetminus
به مناسبت سالروز فتح خرمشهر؛

گلزار شهدای ارزوئیه غبارروبی شد

به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر آیین غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای ارزوئیه با حضور مسئولین شهرستان برگزار شد.
گلزار شهدای ارزوئیه  غبارروبی شد
به گزارش راه آرمان از ارزوئیه آیین گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در گلزار شهداء شهر ارزوئیه برگزار شد.

به مناسبت بزرگداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر قهرمان، رژه خودرویی از محل میدان بسیج تا گلزار شهداء شهر ارزوئیه با حضور مسئولین شهرستان برگزار شد.

در این مراسم پس از غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهداء ، و نواختن زنگ مقاومت توسط مسئولین ، امام جمعه شهرستان ضمن اشاره به وقایع خرمشهر افزود: دو نکته کلیدی در آزاد سازی خرمشهر وجود داشت که شاید در عملیات های قبلی وجود نداشت و این دو نکته عبارتند از تفکر انقلابی و مدیریت جهادی.

وی نقش جوانان را در دوران مقدس بسیار مهم ارزیابی نمود و گفت: یکی از این جوانان ارزشمند شهید باقری بود که رهبری در مورد شهید باقری فرمودند باید دوران مقدس را به دو قسمت دوران مقدس قبل از شهید باقری و بعد از شهید باقری تقسیم بندی کنیم.

فرمانده سپاه شهرستان ارزوئیه در ادامه ضمن تشکر از حضور مسئولین شهرستان در این مراسم مقاومت رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس را بسیار ستودنی دانست و افزود: رزمندگان اسلام بعد از 587 روز مقاومت مثال زدنی و ایثار و از خودگذشتگی این شهر را از دشمن پس گرفتند.

اسماعیل کاخ فرماندار شهرستان ارزوئیه در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهداء دفاع مقدس خصوصا رزمندگانی که در عملیات بیت المقدس حضور داشتند گفت: رهبر معظم انقلاب چند سال قبل در دانشگاه امام حسین (ع) فرمودند خرمشهرها در پیش است 

وی ضمن تاکید بر دو فاکتور تفکر انقلابی و مدیریت جهادی افزود: منظور رهبری معظم از جمله خرمشهرها در پیش است وجود جنگ نرم می باشد که با دو فاکتور بالا در عرصه های نظامی و غیر نظامی می توانیم انقلابی ایجاد کنیم و آبادانی ها را در پیش دارد اما سختی آن از جنگ نظامی بیشتر است ان شاالله با توجه به این دو فاکتور در فضای کنونی جامعه که هم جنگ نرم وجود دارد و هم جراحی اقتصادی در حال انجام است و همچنین با همراهی و کمک مردم عزیز این خرمشهرها را پشت سر بگذاریم.

در ادامه اجرای چند برنامه فرهنگی از جمله اجرای سرود سلام فرمانده توسط واحد بسیج خواهران انجام شد.

شایان ذکر است خرمشهر روز چهارم آبان 1359 پس از 34 روز مقاومت و تلاش رزمندگان و مردم به اشغال ارتش بعثی عراق درآمد و پس از دو سال اشغال شهر توسط دشمن سرانجام در عملیات بیت المقدس که 25 روز به طول انجامید در 3خرداد سال 1361 آزاد شد.

انتهای پیام/ جواد بختیاری زاده https://armanekerman.ir/vdciqyaz5t1arz2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما