تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۱
۰
plusresetminus
امیر غلامعلیان بااشاره به اینکه اصلی ترین ویژگی نیروهای مسلح ولایت مداری و ولایت محوری است، گفت: امروز ما این افتخار را داریم که فرمانده ما، نائب امام زمان عصر و مرجع تقلید ماست که این ویژگی در هیچ یک از نیروهای مسلح دنیا مشاهده نمی کنید.
اصلی ترین ویژگی نیروهای مسلح ولایت محوری است/ ساده انگاری در عرصه جهاد تبیین قابل قبول نیست
به گزارش راه آرمان؛ سرتیپ دوم ستاد امیر غلامعلیان صبح امروز در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان کرمان در پادگان آموزشی صفر ۵ ارتش برگزار شد با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: صبحگاه مشترک نیروهای مسلح یعنی صرف نظر همه ماموریت‌هایی که داریم در کنار هم برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کرده و برای دفع هر تهدید تا سر حد جان برای نظام مقدس اسلامی جانفشانی می‌کنیم.

فرمانده قرارگاه منطقه ای ارتش جنوبشرق کشور خاطرنشان کرد: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از ارتش ویژگی های بسیار منحصر به فردی دارند که متمایزکننده نیروهای مسلح در بین سایر کشورهای دنیاست.

وی بااشاره به اینکه اصلی ترین ویژگی نیروهای مسلح ولایت مداری و ولایت محوری است عنوان کرد: امروز ما این افتخار را داریم که فرمانده ما، نائب امام زمان عصر و مرجع تقلید ماست که این ویژگی در هیچ یک از نیروهای مسلح دنیا مشاهده نمی کنید.

ارشد نظامی آجا در جنوبشرق کشور افزود: امروز این افتخار را داریم که اگر حرکتی در نیروهای مسلح انجام می شود منطبق بر فرامین مقام معظم رهبری است و هیچ کاری در نیروهای مسلح انجام نمی شود مگر اینکه رگه هایی از ولایت مداری و ولایت محوری در ان وجود داشته باشد.

سرتیپ دوم ستاد امیر غلامعلیان ابراز کرد: امروز ما تفسیر آیه مبارکه «اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقِيمَ» را حرکت در مسیر مقام معظم رهبری و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می دانیم.

ارشد نظامی آجا در جنوبشرق کشور با تاکید بر اینکه امروز اگر تفاوتی در بین نیروهای مسلح وجود دارد فقط در رنگ لباس آنهاست اظهار کرد: نیروهای مسلح در راستای دفاع از مرز و بوم و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، اتحاد، منسجم، هماهنگی و هارمونی خاص خود را دارند. ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حدود و ثغورجمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران در دفاع از دستاوردهای انقلاب و نیروی انتظامی در حفظ امنیت داخلی و شهرها و استان هایمان.

فرمانده قرارگاه منطقه ای ارتش جنوبشرق گفت: امروز نیروهای مسلح باقدرت خود را در کشور نشان داده و اگر کشور به مرحله ای از بازدارندگی رسیده است که کسی جرات تحدی و تجاوز را به مرزهای جمهوری اسلامی ایران ندارد به برکت این اتحاد مقدس و این هماهنگی است که در بین نیروهای مسلح وجود دارد.

امیر غلامعلیان یکی دیگر از ویژگی های نیروهای مسلح در عصر فعلی را معنویت محوری دانست و خاطرنشان کرد؛ امروزه ما این افتخار را داریم که در کنار همه آموزه های رزمی و مشق رزم که به سربازان، افسران، درجه داران برای دفاع از مرزهای کشور آموزش می دهیم، تلفیق مبارکی از آموزه های معنوی و دینی هم را آموزش می دهیم.

وی با اشاره به اینکه بصیرت محوری و رصد تهدیدات در حوزه امنیت مرزها و امنیت داخلی، یکی دیگر از ویژگی های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است عنوان کرد؛ امروز نیروهای مسلح ما در دفع، رصد و مواجهه با تهدید با هیچ کسی شوخی ندارند.

ارشد نظامی آجا در جنوبشرق کشور گفت: اقتدار، عزت و سربلندی که در دوران هشت ساله دفاع مقدس، در این چهل سال تقویت پیدا کرد، امروز خود را به مرحله اعتلا و شکوفایی رسانده است و تجربیات دفاع مقدس دراعتلای بازدارندگی نقش مهمی داشته است.

امیر غلامعلیان ابراز کرد: یکی دیگر از ویژگی های نیروهای مسلح، دشمن ستیزی است. امروز این افتخار را داریم که آرمان های موجود در نیروهای مسلح، همان آرمان هایی است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و آن محو رژیم صهیونیستی است و می بینید که در سردرب تمام پادگان های ارتش جمهوری اسلامی ایران روزشمار نابودی اسرائیل دیده می شود و قطعا فرمایش مقام معظم رهبری که رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید در نظام جمهوری اسلامی ایران اجرایی خواهد شد و تردیدی در ان وجود ندارد.

فرمانده قرارگاه منطقه ای ارتش جنوبشرق فدایی مردم بودن را یکی دیگر از ویژگی های نیروهای مسلح ذکر کرد و ادامه داد: امروز به واضح می بینید که در تمام بحران ها اعم از سیل، زلزله، بیماری و هرآنچه که مردم را در عسر و حرج قرار دهد نیروهای مسلح اولین کسانی هستند که به کمک مردم می آیند.

وی خاطرنشان کرد: تفسیر عینی أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ امروز مصداق آن، در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران صرف نظر هر لباسی که پوشیده اند وجود دارد.

امیر غلامعلیان گفت: دوران دفاع مقدس و دورانی که در تارک انقلاب اسلامی ماندگار شد داری یک دوران پرافتخاری است. دوران هشت سال دفاع مقدس به مانند پیروزی انقلاب یک پدیده است، یک پدیده که با دست خالی شکل گرفت همان طور که انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ با دست خالی قدرت های پوشالی آن زمان را سرنگون کرد و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برای ملت بزرگ ایران به ارمغان گذاشت، دوران دفاع مقدس هم همین بود.

فرمانده قرارگاه منطقه ای ارتش جنوبشرق با اشاره به اینکه در دوران هشت ساله با دست خالی، به جنگ با دشمن رفتیم افزود: دشمنی که علی رغم تمام پشتوانه های مالی و کمک هایی که از سوی مرتجعین عربی به این کشور می شد یک وجب از خاک جمهوری اسلامی ایران توسط بعثیون کافر به اشغال در نیامد.

ارشد نظامی آجا در جنوبشرق کشور اظهار کرد: انگیزه نیروهای مسلح، در دوران هشت ساله یک انگیزه معنوی بود که نشات گرفته از دم مسیحایی امام بود چرا که دشمن در زمان دفاع مقدس از ۲۸ کشور دنیا تجهیز شده بود و این فرهنگ عاشورایی و معنوی بود که جنگ هشت ساله را اداره کرد.

وی افزود: اجماع جهانی که در دوران جنگ تحمیلی بر علیه نظام جمهوری اسلامی وجود داشت در تاریخ ثبت شده است و با مطالعه تاریخ و بررسی قطعنامه های شورای امنیت، متوجه می شویم که در دوران جنگ هشت ساله جنگ تحمیلی بدون اینکه اسمی از یک متجاوز برده شود هشت قطعنامه صادر می شود اما در دوران تهاجم چهار ماهه عراق به کویت، دوازده قطعنامه علیه کشور عراق صادر می شود که نشان می دهد اجماع جهانی در دوران دفاع مقدس بر علیه کشورمان شکل گرفت و در چنین فضایی بود که در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹، جنگ بر کشورمان تحمیل شد و علی رغم بدنه تضعیف شده ارتش جمهوری اسلامی ایران، بلافاصله بعد از هجوم گسترده ارتش تا بن دندان مسلح عراق، نیروهای هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در فردای شروع جنگ با اجرای یک عملیات قدرتی و پرواز ۱۵۰ فروند هواپیمای جنگی، تاسیسات و پایگاههای جنگی عراق را منهدم کرد.

امیر غلامعلیان خاطرنشان کرد: ۶۷ روز بعد از شروع جنگ، در ۷ آذر ۵۹، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، درسی به نیروی دریایی عراق داد که تا خاتمه جنگ و حتی تاکنون اثری از نیروی دریایی عراق در آب های خلیج فارس و دریای عمان نمی بینیم.

فرمانده قرارگاه منطقه ای ارتش جنوبشرق با اشاره به اینکه نیروی زمینی ارتش نقش تاثیرگذاری در تسریع پیروزی انقلاب اسلامی ایران با مسلح کردن مردم و مبارزان انقلابی با سلاح داشت داشت، گفت: بلافاصله شهید نامجو تنها یگانی را که منسجم در دفاع مقدس بصورت کلاسیک در ارتش وجود داشت وارد مناطق عملیاتی کرد و ترکیب مقدسی که با شکل گیری قرارگاههای مشترک بین ارتش و سپاه با محوریت شهید سپهبد صیاد شیرازی در منطقه شکل گرفت رمز ماندگاری نظام جمهوری اسلامی ایران و طلیعه دار سایر عملیات های موفقیت آمیزی بود که در دوران دفاع مقدس در تاریخ ثبت شده است.

امیر غلامعلیان گفت: عملیات بیت المقدس در سوم خرداد سال ۶۱ شکل گرفت در بسیاری از آکادمی های نظامی دنیا تدریس می شود چرا که عملیات ازادسازی خرمشهر چندین ویژگی منحصر به فرد دارد و ویژگی مهم ان این است که قدرت چانه زنی سیاسی عراق را در دنیا از بین برد.

ارشد نظامی آجا در جنوبشرق کشور اظهار کرد: در عملیات بیت المقدس که بصورت قرارگاههای مشترک بین ارتش و سپاه شک گرفت وسعت منطقه آزاد شد و بالغ بر ۵ هزار و چهارصد کیلومتر مربع در این عملیات ازاد شد و نزدیک به ۱۹ هزار اسیر و ۱۶ هزار کشته و انهدام بسیار زیادی از ادوات مکانیزه و بالگرد از ثمرات عملیات اقتدار آفرین بیت المقدس می باشد.

امیر غلامعلیان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که جهاد تبیین، یک فریضه فوری و قطعی است، ادامه داد: جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، یک فریضه الهی است و همه مسئولین در حوزه های سیاسی و اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و دفاعی وظیفه دارند اذهان عمومی را نسبت به این موضوع روشن و به نسل جوان باز کنند.

وی افزود: دشمن یک جنگ ترکیبی را در حوزه های مختلف علیه کشور ما آغاز کرده است که تضعیف نسل جوان، روی گردانی مردم از نظام و ناکارآمد نشان دادن مسئولین یکی از اهداف دشمن در این حوزه است و وظیفه ما این است که دستاوردهای انقلاب را و آنچه را که دشمن در صدد تحریف، وارونه نشان دادن و انحراف نسل جوان است باز نموده و مطرح کنیم.

فرمانده قرارگاه منطقه ای ارتش جنوبشرق با بیان اینکه حرکت رو به رشد نظام مقدس اسلامی باید برای جامعه به‌ویژه نسل جوان تشریح شود، خاطر نشان کرد: امروز جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، حجت شرعی است و ساده انگاری در این حوزه قابل قبول نیست.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcdj50f5yt0xf6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین