کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان خبر داد:

سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی 63 هزار و 831 نوآموز کرمانی

4 خرداد 1401 ساعت 10:52

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان در گردهمایی دو روزه مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان در مرکز آموزشی-رفاهی فرهنگیان (هتل آسمان) شهر کرمان گفت: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی 63 هزار و 831 نوآموز بدو ورود به دبستان برای سال تحصیلی 1402-1401 در دستور کار است.


به گزارش راه آرمان؛ محمود بنی اسد رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان گفت: آموزش و پرورش مهمترین رکن جامعه است و پیشرفت هر کشوری در ابعاد مختلف از مسیر آموزش و پرورش می گذرد که یکی از معیارهای ارزشیابی این دستگاه، معیار توجه به دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

وی با بیان این که فاصله بین سلامت و معلولیت یک لحظه است، افزود: در یک آن و یک لحظه و در اثر یک سانحه ممکن است سلامتی خود را از دست دهیم و معلول شویم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان تاکید کرد: موضوع ساماندهی نیروی انسانی بدون هماهنگی با اداره آموزش و پرورش استثنایی نباید انجام شود، کار با دانش آموزان با نیازهای ویژه نیاز به تخصص خاص دارد و نباید این نیروها در جایی دیگر به کار گرفته شوند.

بنی اسد گفت: عزل و نصب ها آیین نامه دارد، طبق آیین نامه آموزش و پرورش استثنایی باید این امر انجام شود.

وی با اشاره به جایگاه استان کرمان به لحاظ توانمندی ها و ظرفیت ها گفت: این آمادگی را داریم تا جایگاه استان را در امر سنجش به رتبه های اول کشور برسانیم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان اظهار داشت: ساماندهی بسیار قوی در طرح سنجش داشته ایم، عمده کار اما با مدیران و روسای آموزش و پرورش است، جای دهی درست دانش آموزان با شناسایی مشکلات و اختلالات و مداخله به موقع ضرورت دارد.

انتهای پیام/ط


کد مطلب: 127189

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/127189/سنجش-سلامت-جسمانی-آمادگی-تحصیلی-63-هزار-831-نوآموز-کرمانی

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir