تاریخ انتشار :پنجشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۴
۰
plusresetminus
به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد و روز ‌دزفول:

عصر شعر یاد یاران در شهرستان کوهبنان برگزار شد

مراسم عصر خاطره و شعر نخل های سربلند با حضور مسئولین اجرایی، فرماندهان نظامی، شاعران، هنرمندان ، اصحاب فرهنگ وهنر در محل کتابخانه عمومی شهید اول شهرستان کوهبنان برگزارشد.
عصر شعر یاد یاران در شهرستان کوهبنان برگزار شد
به گزارش خبرنگار "راه آرمان" به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد و روز مقاومت و‌ پایداری مردم دزفول همچنین زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، ایثارگران ، جانبازان ، رزمندگان و آزادگان سرافراز عملیات آزاد سازی خرمشهر و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، مراسم عصر خاطره و شعر نخل های سربلند با حضور مسئولین اجرایی، فرماندهان نظامی،  شاعران، هنرمندان ، اصحاب فرهنگ وهنر در محل کتابخانه عمومی شهید اول شهرستان کوهبنان به همت ناحیه مقاومت بسیج ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان ، انجمن شعر اشک‌ ، بسیج هنرمندان و کتابخانه عمومی شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حمید گلستانی مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان گفت: شهرستان کوهبنان سابقه طولانی در شعر و شاعری دارد به گونه ای که در گذشته شاعران از جای جای کشور خود را به مدرسه عرفان اسلامی کوهبنان می رساندند تا در جلسات شبانه شعر که در تخت لطیفی برگزار می شد شرکت کنند.

گلستانی بیان کرد: در کوهبنان استعدادهای نهفته فراوانی در بحث شعر و شاعری وجود دارد که بایستی شناسایی و زمینه شکوفایی آنان فراهم گردد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان گفت: انجمن اشک شعر کوهبنان بعنوان یکی از فعال ترین انجمن ها توانسته زمینه جذب و پرورش علاقمندان به ادب فارسی را رقم بزند.

در ادامه حجت الاسلام سید عباس کاظمی گفت: شاعران جز فرهیتخگان و فرهنگیان جامعه هستند که نقش اساسی در انتقال ارزش ها  دارند.

رئیس ستاد نماز جمعه کوهبنان افزود: بعد از استقرار انقلاب اسلامی شعرها و سرودهای فراوانی ماندگار شدند و بر زبان افراد ساری و جاری است که نمونه بارز آنها سرود سلام فرمانده است.

 حجت الاسلام کاظمی ابراز کرد:  شعر و شاعری در راستای ترویج و انتقال فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی به نسل های بعدی بسیار اثر گذار است و سدی محکم در برابر ترویج فرهنگ غرب است.

در ادامه محمد رضا توکلی از ایثارگران و جانبازان دوران دفاع مقدس گفت: شهدا به درجه بالایی از معرفت و بصیرت رسیدند لذا با تمام وجود در خدمت رهبر و مقتدای خویش بودند.

 توکلی تاکید کرد: شهید صیاد خدایی که به دست منافقین کوردل به شهادت رسید از همرزمان سردار دلها و از مدافعان حرم بود که دشمنان تاب تحمل این رزمنده دلاور را نداشتند.

جانباز دوران دفاع مقدس افزود: بایستی زندگی شهدا برای ما الگو باشد شهید جهان آرا در فتح خرمشهر نقش بسزایی داشت که باید اسوه و الگویی مقاومت و ایثار برای جوانان کشور باشد.

 توکلی ابراز داشت:  امروز راه صحیح برای پیشرفت جامعه جراحی اقتصادی است که باید با حضور گسترده مردم در صحنه و آگاهی این کار انجام شود.

رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: با سرود سلام فرمانده فرهنگ اصیل اسلامی و انقلابی که زمینه ساز حکومت عدالت گستر حضرت ولی عصر(عج) است در جهان در حال گسترش است.

در پایان مراسم ضمن روایت گری و بیان خاطرات ایثارگران ، شاعران شهرستان اشعار خود را با موضوع آزاد سازی خرمشهر، دفاع مقدس و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی قرائت نمودند.

انتهای پیام/ نامجو کوهبنانی https://armanekerman.ir/vdcezf8zejh8wwi.b9bj.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما