تاریخ انتشار :شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۵
۰
plusresetminus
ابراهیم حمیدی گفت: خداوند متعال بزرگترین تکریم را نسبت به انسان ها انجام داده است و ما نیز باید این تکریم را از خداوند متعال و پیامبران آموخته و رعایت کنیم.
حفظ حرمت مراجعان به دستگاه قضایی از اولویت های قوه قضاییه است
به گزارش راه آرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در دیدار با رئیس و هیات مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری کرمان افزود: یک رای زمانی اعتبار دارد که از اتقان و استحکام لازم برخوردار باشد و این امر در حالی حاصل می شود که تمامی جوانب موضوع پرونده مورد توجه قاضی قرار گرفته باشد که این کار مهم نیز با همکاری کارشناسان محقق می شود.

وی ارتباطات کاری نزدیک قوه قضاییه و قضات با کارشناسان رسمی دادگستری را مورد اشاره قرار داد و گفت: توفیق کارشناسان رسمی دادگستری را توفیق دستگاه قضایی و مشکل این حوزه را مشکل دستگاه قضایی می دانیم.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به اینکه نقش کارشناسی و کارشناسان رسمی نقشی بی بدیل در قوه قضاییه و در جامعه به شمار می رود، تاکید کرد: کارشناسی در بین مردم جایگاه مهمی دارد و از این رو در محاورات روز مره مردم نیز بارها به موضوع کارشناسی تاکید می شود که این مهم نیز نشان می دهد که کارشناسان به عنوان قشر فرهیخته و تاثیرگذار جامعه شناخته می شوند.
حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به اینکه عدم توجه به نظر کارشناسی یکی از موارد نقض آرا به شمار می رود، گفت: پس از شخص قاضی که بالاترین مقام در رسیدگی به پرونده را بر عهده دارد، کارشناسان قرار دارند و از این رو کارشناسان در پرونده های قضایی جایگاه رفیعی دارند.

وی با اشاره به این مطلب که ظرفیت بسیار بزرگی در حوزه کارشناسی در استان کرمان وجود دارد، تاکید کرد: در قوه قضاییه به دنبال آن هستیم که حداکثر استفاده از این ظرفیت ها حاصل شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: وجود کانون و هیات مدیره کارشناسان رسمی دادگستری موجب می شود که نظارت ها بر جامعه هدف افزایش یابد و از این طریق خود مراقبتی و پیشگیری از آسیب های حرفه ای در جامعه هدف محقق شود.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی گفت: اختلافات فاحش در نظرات کارشناسی که موجب سردرگمی مردم و قضات می شود، باید بر مبنای آسیب شناسی روندهای کنونی و برگزاری دوره های آموزشی برطرف گردد تا از اطاله دادرسی نیز کاسته شود.

رییس هیات مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری کرمان نیز گفت: این کانون در حال حاضر 941 عضو دارد که 200 نفر نیز در روند کارآموزی قرار دارند که با ورود این افراد به حوزه کارشناسی، تعداد کارشناسان رسمی دادگستری کرمان به بیش از یک هزار و 100 نفر افزایش می یابد.

غلامعباس پورسیدی افزود: کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان در 46 رشته کارشناسی و در 11 گروه کارشناسی مشغول به کار هستند.

وی از آمادگی کانون کارشناسان رسمی دادگستری در راستای همراهی با دستگاه قضایی به منظور تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی خبر داد.

انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdcdo50fzyt0xx6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما