تاریخ انتشار :شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۹
۰
plusresetminus
معاون دادگستری استان از ورود سریع دادستانی به اقدام غیرقانونی و غیر شرعی یکی از واحدهای پرورش مرغ در دفن چندین هزار جوجه زنده در اردبیل خبرداد.
زنده بگور کردن جوجه ها اخلال در نظام اقتصادی کشور است/ عاملین جنایت اخیر تحت تعقیب قرار گرفتند
به گزارش راه آرمان؛ جلال آفاقی معاون اجتماعی و پیشگیری رییس کل دادگستری استان اردبیل در گفتگو باسبلان ما ، از ورود دادستانی به اقدام غیرقانونی و غیر شرعی یکی از واحدهای پرورش مرغ در دفن چندین هزار جوجه زنده در اردبیل خبرداد و گفت: با ابراز تاسف از اقدام اخیر یکی از واحدهای پرورش مرغ در زنده به گور کردن تعداد قابل توجه جوجه که بازتاب گسترده ای نیز درفضای مجازی نیز داشته، دادستان مرکز استان اردبیل به پرونده ورود و عاملان زنده به گور کردن جوجه ها را تحت تعقیب کیفری قرار داد.
 
وی با بیان اینکه این عمل غیر شرعی، غیر اخلاقی و غیر قانونی است گفت: دستگاه قضایی استان اردبیلمجازات سنگینی برای عامل یا عاملین این عمل مجرمانه در نظر خواهد گرفت.
 
آفاقی در ادامه سخنان خود حقوق حیوانات را یادآور شد و گفت: این عمل از جنبه اقتصادی نیز به ویژه در شرایط تورم و گرانی فعلی ، به نوعی اخلال در نظام اقتصادی و تضییع حقوق مردم است.
 
 وی از متولیان امر در سازمانهای اداری مرتبط خواست اقدامات پیشگیرانه لازم را از تکرار موارد مشابه بعمل آورند.
 
گفتنی است از دیروز فایل ویدیویی دفن جوجه های زنده در اردبیل توسط یک خودرو باری، موجب تکدرخاطر و ناراحتی و تاسف مخاطبان رسانه ای و شهروندان قرار گرفته است.
 
سال گذشته نیز یکی از پرورش دهندگان مرغ به علت گرانی نهاده های دامی در اقدامی مشابه تعدادی زیادی از جوجه های یک روزه را زنده به گور کرده بود.

انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdchmqnzx23niid.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین