تاریخ انتشار :شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۴
۰
plusresetminus
مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان بردسیر خبر داد؛

آزادی 16 زندانی جرائم غیرعمد در بردسیر

اسماعیل فخریان گفت: طی سه ماه گذشته ۱۶ زندانی جرائم غیر عمد در بردسیر آزاد و بیش از ۱۰۰ خانواده تحت حمایت قرار گرفته اند.
آزادی 16 زندانی جرائم غیرعمد در بردسیر

به گزارش راه آرمان، اسماعیل فخریان مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان بردسیر در جشن نسیم مهر ضمن خیرمقدم  و قدردانی از خیرین گفت: با پیگیری و پشتکار دادستان محترم و سایر مسئولان و خیران  انجمن حمایت از زندانیان در بردسیر راه اندازی شد و طی سه ماه گذشته، تعداد ۱۶ نفر زندانی جرائم غیر عمد آزاد شدند.
وی افزود: تاکنون  بیش از ۱۰۰ خانواده از ۲۱۲ خانواده زندانیان بردسیر شناسنامه دار شدند و مشکلات آنها پیگیری و برطرف شده است. 
فخریان بیان کرد: خرید اقلام و لوازم خانگی، توزیع  بسته های کمک معیشتی، خرید وسایل کمک آموزشی و تبلت، برگزاری کلاس های آموزشی مثل خیاطی، برگزاری مسابقات، کمک به  ترک اعتیاد تعدادی از معتادان، پرداخت اجاره خانه و تهیه سرپناه برای تعدادی از خانواده ها از جمله اقدامات انجمن در راستای حمایت و کاهش آسیب ها از خانواده زندانیان است. 

وی ضمن قدردانی از  مجموعه های صنعتی که تاکنون با انجمن همکاری داشته اند از سایر  شرکت ها و گروه های صنعتی خواست تا ضمن مشارکت با انجمن در این کار خیر و خداپسندانه شرکت کنند به خصوص در راه اندازی معدن شن و ماسه، ساخت دفتر انجمن، کارگاه پخت نان که احتیاج به حمایت مسئولان و‌خیرین دارد.


افشین صالحی دادستان بردسیر نیز گفت: برگزاری این جشن ان شاءالله شادی خانواده زندانیان را به دنبال دارد زیرا احساس می کنند که مغفول واقع نشده اند. 

وی افزود: آمار ۲۱۲ نفر زندانی نسبت به جمعیت بردسیر  زیاد است و باید این آمار کاهش پیدا کند و در همین راستا ما سیاست حبس زدایی را با انجام کارهای پیشگیرانه دنبال می کنیم. 

دادستان بردسیر تصریح  کرد: چرخه تکمیل جرم باید از بین برود شهرستان در زمینه جرائم خرد رو به پیشرفت است بنابراین باید در زمینه جرم شناسی و کارهای پیشگیرانه برنامه ریزی شود.

وی بر لزوم راه اندازی و تجهیز یک کمپ ترک اعتیاد در بردسیر تاکید کرد و افزود: بردسیر ۳۹ درصد بیشتر از سایر شهرستان ها از کمپ کرمان سهمیه می گیرد.
 
صالحی از زحمات بی دریغ اعضای انجمن که به صورت داوطلبانه و بدون حق الزحمه است قدردانی کرد و گفت: انجمن نیاز به یک درامد پویا و پایدار دارد که این مهم  حمایت مسئولان و خیران را می طلبد. 

دادستان بردسیر، تغییر دیدگاه نسبت به خانواده و فرزندان زندانیان که بعضا قهرمان کشوری، شاگرد اول و نخبه در بین آنها وجود دارد همچنین سیاست حبس زدایی، بحث اشتغال زندانیان بعد از بازپروری و لزوم وجود بازداشتگاه موقت را از دیگر موارد مهم در دست پیگیری انجمن و نیاز شهرستان برشمرد.

گفتنی است که در پایان همایش از فعالان و اعضای انجمن حمایت از زندانیان بردسیر تقدیر شد.


انتهای پیام/شاه حیدری  https://armanekerman.ir/vdccpmqs42bqii8.ala2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما