تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۱۶
۲
plusresetminus
آیدا دلاری دختر ۱۷ ساله کرمانی حافظ کل قرآن کریم، مربی قرآن، مجری و گوینده است که در آستانه روز دختر به گفتگو با او نشستیم.
گفتگو با کم سن ترین مربی قرآن استان کرمان
به گزارش راه آرمان به بهانه روز دختر به سراغ دختر نوجوانِ حافظ کل قرآن‌ رفتیم تا بیشتر از فراز و نشیب‌های زندگی‌اش و تلاش‌هایی که در مسیر حفظ قرآن داشته بدانیم؛ دختری که می‌تواند الگویی برای دختران سرزمینمان باشد.

آیدادلاری دختر 17 ساله کرمانی حافظ کل قرآن کریم ،مربی قرآن، مجری و گوینده در گفتگو با "آرمان کرمان" به مناسبت فرا رسیدن روز دختر گفت: مادرم از ۶ سالگی  آموزش حفظ قرآن را به صورت خانگی با من و خواهرانم آغاز کرد.

وی گفت: با علاقه و پشتکار مادرم برای اینکه ما بتوانیم حافظ شویم من و خواهرانم طی ۵ سال متوالی در کنار درس و زندگی توانستیم به لطف و عنایت خداوند حافظ کل قرآن شویم.

وی با اشاره به اینکه در کنار درس خواندن کل قرآن را هم توانستیم حفظ کنیم افزود: تمام سعی خود را می کردیم که به هیچ یک از دو کار لطمه ای وارد نشود و خدا را شاکرم که با پشتیبانی خانواده در آن دوره در هر دو موفق بودم.

وی تصریح کرد: در سال 1395 من و خواهرم به عنوان کوچیکترین حافظان کل قرآن کریم و در سال 1397 به عنوان کوچیکترین مربیان قرآن در استان کرمان شناخته شدیم و در مسابقات کشوری و استانی و در ادارات  مختلف رتبه برتر را کسب کردیم و این افتخاری بررگ برای من است که عنایت پرودگار همیشه با من بوده است.

دلاری با اشاره به اینکه جوانان امروزی اگر بخواهند حافظ شوند باید در وهله اول صبور باشند، ادامه داد: حافظ شدن در این کار بزرگ نیاز به صبر دارد که اگر با عجله انجام شود یا به زودی فراموش می شود یا طی مدتی کوتاه دلسردی برای ادامه کار ایجاد می کند.


دلاری با اشاره به حس اینکه حافظ کل قران است افزود: حافظ قرآن شدن یک حس عجیب و فوق العاده زیبا است حسی است که همیشه قرآن همراهت است و همیشه و همه جا یاریگر است که راه درست را انتخاب کنی و هیچ وقت تنهابت نمیگذارد.


دلاری با اشاره به اینکه در حال حاضر هم در حرفه فن بیان گویندگی و اجرا در صدا وسیمای کرمان فعالیت می کنم و در ادارات مختلف کارهای فرهنگی انجام میدهم ادامه داد: مربی گری را دوست دارم به علاقمندانی که در مسیر حفظ قرآن هستند کمک میکنم تا به هدف خود برسند چرا که خود به هدف والایی رسیده و همه زندگی و وجودم و عامل موفقیتم را انس با قرآن می دانم.

وی تشریح کرد:مطمئنم به هر پله ای از موفقیت که می رسم از لطف خدا  برکت قرآن و همراهی خانواده ام است.

وی با اشاره به اینکه الطاف الهی و معجزات قرآن بسیار زیاد است ولی من در اکثر کارهای روزمرگی زندگی از آیات الهی مدد میگرم ادامه داد:زمان استرس داشتن  آیه ۲۸ سوره مبارکه رعد را قرائت میکنم که می‌فرمایند الابذکر الله تطمئن القلوب یعنی آگاه باشید که تنها با یاد خدا دلها آرام می‌گیرد،و دنیایی از آیات وحی الهی که در زندگی روزمزه یاری گر همه ما انسان های می تواند باشد.

وی در پایان توضیح داد: جوانان هم سن وسال من بدانند که پاداش های زیادی برای حفظ قرآن است، فَاقْرَءُوا مَا تَیَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ: هر چه از قرآن میسر مى ‏شود، بخوانید (۲۰/مزمل)، خداوند قلبی را که قرآن را در خود جای داده باشد را عذاب نمی دهد، پیشنهاد می کنم در هر زمانی وقت آزاد داشتید قرآن بخوانید و مطمئن باشید همیشه در همه جا یاری گر شما است.

انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdcc4mqsp2bqii8.ala2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین