تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۱
۰
plusresetminus
مهدی حسینی نژاد مدیر کل صمت استان کرمان در نوزدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار سال ۱۴۰۱ گفت:  از تاریخ 20 اردیبهشت ماه تا 7 خرداد ماه سال جاری  23 هزار بازرسی انجام شده است.
برخورد قاطع بازرسان با گران فروشان نان فانتری/ 23 هزار بازرسی در 16 روز اخیر انجام شده است
به گزارش "راه آرمان " نوزدهمین جلسه کارگروه ستاد تنظیم بازار در محل سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد.

محمد خیر اندیش ریس جهاد کشاورزی در جلسه تنظیم بازار عنوان کرد: تا کنون ۲۷ هزار بازرسی از دیماه سال 1400 تا 8 خرداد ماه 1401 توسط این نهاد انجام  شده است.

وی ادامه داد: از ۸ دیماه تا ۸ خرداد ماه 1401 تعداد 1395 پرونده تشکیل شده و به تعزیرات ارسال کرده ایم که ۳۸۱ پرونده رای برای  این تعداد صادر می شود که ارزش ریالی آن  ۱۵۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بوده است و 13 میلیارد ریال هم در خصوص کشف کالای قاچاق و احتکار بوده است.

در این جلسه از سمانه جدید دولت به نام سیمبا نام برده شد و مطرح شد که هنوز زیر ساخت های آن تعبیه نشده است و مردم از عدم ثبت شکایت در سامانه سیمبا گلایه مند هستند.

مهدی حسینی نژاد مدیر کل صمت استان کرمان در نوزدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار سال ۱۴۰۱ گفت:  از تاریخ 20 اردیبهشت ماه تا 7 خرداد ماه سال جاری  23 هزار بازرسی انجام شده است.


وی ادامه داد: در 16 روز گذشته 914 اکیپ متشکل از صمت، جهاد کشاورزی، بسیج اصناف، اتاق اصناف، حافظان نظام، و نیروی انتظامی( اماکن و پلیس امنیت اقتصادی) صورت گرفته است و سبب تشکیل 2 هزار و 350 پرونده به تعزیرات حکومت ارسال شده است.

مدیر کل صمت استان کرمان ادامه داد: تعداد کل افراد شرکت کننده در طرح بازرسی ها بیش از 1800 نفر بوده اند.

حسینی نژاد ضمن تشکر از بسیج اصناف کرمان گفت: در خصوص ثبت گزارشات سامانه124 بسیجیان پای کار بوده و تعداد ۵ نفر نیز در شهر کرمان مستقر هستند که به درخواست های مردمی پاسخ می دهند که بیشترین شکایات متعلق به کالاهای اساسی است.

وی ادامه داد: روزانه تعداد ۶۵۰ تماس تلفنی  شکایت ثبت می شود که بر اساس نوع گزارش به واحد مربوطه ارجاع داده و  بعد از بررسی تشکیل پرونده به تعزیرات ارسال می شود.

مدیر کل صمت استان کرمان اذعان کرد: سامانه ۱۲۴ به شکلی تنظیم شده است که بعد ها شکایات صنفی ما همچون معدنی ها و صنعتی ها  هم در همین سامانه ثبت شوند.

حسینی نژاد اذعان کرد: کنون ۱۴۲۵ شکایت در سامانه ثبت شده که متعلق به جهاد است و منتظر پاسخگویی هستند تا تعیین تکلیف شوند.

وی افزود: اتحادیه ها انالیز قیمت هایی که در جلسات قبلی جهت بررسی مصوب شده بود، اعلام شده است  را به وزارت صمت ارسال کرده اند که باید  مورد بررسی وزارت صمت قرار بگیرد.

رحمان جلالی معاون امنیتی استاندار کرمان نیز به عدم رعایت قیمت مصوب در  نان حجیم اشاره کرد و گفت: آنچه که می بینیم که  این است قیمت ۳ هزار تومان رعایت نمی شود.

در این جلسه مصوب شد تا با متخلفان و گران فروشان در حوزه نان فانتزی برخورد قانونی شود.

در حالی که وضعیت روغن در استان کرمان در وضعیت خوبی دارد بنابر این درخواست شد تا برای مغازه داران به صورت چهره به چهره و توزیع شود که مورد مخالفت مدیر کل صمت قرار گرفت و مطرح شد: سامانه جامع تجارت متعلق به کل کشور است بنابر این توزیع کنندگان باید کد نبش را بگیرند و از توزیع فله ایی و گرم در بازار خودداری کنند.

داریوش ماهری گفت: نانوایان نان فانتزی دیروز به سازمان غله هم معترض شده بودند و نرخی که تصویب شده است، مورد قبول نانوایان نیست.

وی دومین مورد مطروحه را نظارت بر نانوایان ازاد پز ها عنوان گرد و گفت:  باید یک نظارت جدی هم بر این قشر باشد تا گرانتر از حدمعمول نباشد، به طور مثال ۳۲۵ گرم نان لواش را ۱۲ هزار تومان ارایه می کنند که باید این مسئله هم  مورد توجه قرار گیرند.

ماهری تاکید کرد: ازاد پز ها ۳۵ درصد نان استان را تامین می کنند که سهم قابل توجهی است که باید برای این قشر نیز یک زمان برای کارشناسی قیمت توسط متخصصان اختصاص یابد.

مدیر کل غله اذعان کرد: ۲۱ هزار و پانصد تن ارد بین نانوایان دولتی  توزیع می شود که برای دو نوع نانوایان یک و دو توزیع می شود.

انتهای پیام/ طهماسبی
https://armanekerman.ir/vdcdj50f9yt0xx6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما