تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۸
۰
plusresetminus
دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان:

تدوین سند تحول فرهنگی جنوب کرمان از ضروریات است

بهرام مسلمی مهنی از تدوین سند تحول فرهنگی جنوب کرمان خبر داد و گفت: برای توسعه فرهنگی منطقه تدوین سند تحول فرهنگی جنوب کرمان لازم و ضروری می باشد.
تدوین سند تحول فرهنگی جنوب کرمان از ضروریات است
به گزارش "راه آرمان" از جیرفت؛ بهرام مسلمی مهنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان گفت: شورای فرهنگ عمومی پارلمان محلی است که به عنوان یک ظرفیت و فرصت برای پیشبرد فرهنگی منطقه به شمار می رود.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان افزود: ریاست این شورا را امام جمعه و نماینده ولی فقیه، نایب رئیس استاندار و دبیر آن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان عهده دار است.
 
 وی با ابراز خرسندی از وفاق و همدلی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، شورای فرهنگ عمومی و وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی گفت: این یک فرصت طلایی است.
 
مسلمی مهنی هم افزایی، همگرایی،‌ تدوین سیاست‌های فرهنگی، شناخت نیازهای فرهنگی و تعیین اولوی‌ها را از اصلی‌ترین وظایف این شورا برشمرد و بر شناخت آسیب‌های اجتماعی، ناهنجاری‌های اجتماعی با ارائه راهکارهای جدید تأکید کرد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان توجه به سبک زندگی مردم، مد لباس، زیست عفیفانه، ورزش، هنر و محصولات فرهنگی را یک اصل مهم دانست.
 
وی بیان کرد: طبق تبصره ماده ۱۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی، با ۲۶ مؤسسه قرآنی، فرهنگی و هنری جنوب کرمان که در این زمینه طرح و برنامه ارائه کردند، تفاهم نامه‌ای منعقد شده و برای اجرای آن طرح‌ها، اعتبار اختصاص یافت.
 
مسلمی مهنی یادآور شد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تنها ناظر برای اجرای طرح های مؤسسات یاد شده است تا به توان به توسعه فرهنگی منطقه کمک کرد.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان تصریح کرد: برای توسعه فرهنگی منطقه لازم است که سند تحول فرهنگی جنوب کرمان تدوین شود و هر شهرستان باید یک سند تحول فرهنگی داشته باشد که این مهم به کمک دانشگاه ها و نخبگان، صاحبان اندیشه و فکر محقق می‌شود.
 
انتهای پیام/ امیری
https://armanekerman.ir/vdcjyaevhuqe8tz.fsfu.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما