تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۴
۰
plusresetminus
مجید اسدی در مورد بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو که یکی از بیماری های مشترک بین حیوان و انسان است هشدار داد.
هشدار دامپزشکی شهربابک در مورد بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو
به گزارش راه آرمان مجید اسدی گفت:  یکی از بیماری های مشترک بین حیوان و انسان تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو است که در کشور ما نیز دیده می شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک افزود: آلودگی با ویروس عامل این بیماری در دام ها عوارض بالینی مهمی ایجاد نمی کند، اما در انسان به شکل یک بیماری شدید و حتی مرگ بروز می کند.

وی تصریح کرد: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، دامداران نسبت به تخلیه دامداری خود از کود و فضولات دامی و سمپاشی بدن دام و محیط دامداری خود اقدام کنند.

اسدی بیان کرد: کارشناسان شبکه دامپزشکی با مراجعه به دامداری ها و قصابی های سطح شهر نسبت به آموزش دامدارها و قصابها اقدام می کنند و با هماهنگی جهاد و دهیاریها آمادگی برگزاری رایگان کلاس آموزشی ویژه دامداران و روستاییان را دارند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در شهرستان  موردی از بیماری تب کریمه کنگو مشاهده نشده است، گفت: برای جلوگیری از ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو نیاز است رعایت نکات بهداشتی به ویژه در افرادی که با گوشت قرمز ارتباط دارند جدی گرفته شود.

اسدی افزود: مردم گوشت قرمز را از مراکز مجاز تهیه کنند و در این زمینه توجه به مهر دامپزشکی و برچسب دامپزشکی بر روی لاشه، ضروری است.

وی در پایان با بیان اینکه توصیه می شود از جداسازی و له کردن کنه های موجود روی بدن دام با دست خودداری شود، گفت: مردم از کشتار غیرمجاز دام پرهیز کرده و از تماس با دام مشکوک و یا آلوده به کنه اجتناب کنند، همچنین گوشت باید دست کم ۲۴ ساعت و آلایش خوراکی ۴۸ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری شود.

انتهای پیام/ شهربابک  https://armanekerman.ir/vdchzqnz-23nixd.tft2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما